Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
02. december 2010 - 17:11 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Combimaskine har problemer med VHS kopibeskyttelse

Hej allesammen,

Det er ikke længe siden at jeg købte en:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/DVD-og-Blu-ray/LG-DVDVHS-combi-optager-RC388--016709(Purchase_Other_DS)

- 85% af mine orginale VHS film kan den spille over på en DVD, til evig eje, så jeg er sikret på at kvaliteten ikke kan blive dårligere, når den er brændt over på en DVD skive. Men jeg er rigtig træt af, at der sker følgende med de resterende 15%:

Jeg sætter selvfølgelig en DVD+R i maskinen, gør disken klar. Sætter den VHS i der skal overspilles. Så trykker jeg dubbing, fra VHS til DVD, også går den så igang. Men så kommer følgende besked frem "copy-protection" også skyder den DVD skiven ud igen.

Hvad gør jeg? Jeg har hørt, at man kan købe kombimaskiner, der er ligeglade med de VHS-bånd med copy-protection, og bare spiller dem over alligevel, også er der andre der siger jeg skal kører det direkte over på computeren, også er jeg stået af. Hvad gør jeg?

Jeg er ikke så klog til HIFI, så håber nogle vil der lidt detaljerede i deres svar. Tak på forhånd, og glædelig jul! :o)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:25 #1
Prøv at kigge i dette link fra #6 og senere:

http://www.eksperten.dk/spm/923801
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:30 #2
Og så bør du kigge på dine åbne spørgsmål, dvs. dem, der ikke er en grøn kugle ud for. Se eksperten.dks FAQ:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2010 - 17:35 #3
Denne her bruger jeg.
http://fileforum.betanews.com/detail/DVD-Decrypter/1011845169/1
Ps. ikke fordi men jeg samler ikke point men du burde lige se på alle dine udestående 1290 som du ikke har afsluttet.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:42 #4
@poko1.

Spørgsmålet går på VHS > DVD. DVD Decrypter kan vist ikke klare det job :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2010 - 17:48 #5
Uopmærksom Sorry?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2010 - 17:50 #6
kopisikring må jo sidde i kassetten (hvordan skulle det elles laves?) - så bare for test, så ville jeg da flytte en film fra en kassette over i en til privat brug.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:54 #7
@claes, #6.

Nej, kopisikringen sidder ikke i kassetten. Den ligger i signalet på båndet:

http://www.hackerscatalog.com/Services/TECH_Notes/nineteen.html
02. december 2010 - 17:58 #8
1.290 -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kaspersoendergaard - du har vist fået det at vide før ?

Derefter kan du - måske - få fidusen...
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 18:11 #9
Jeg løb selv ind i akkurat de samme problemer for ca. 3 år siden. Det kan i nogle tilfælde lade sig gøre at fjerne spærringen, men succes afhænger af flere ting.

Læs i linket herunder om en i samme situation, men før I går ud og anskaffer jer et Hauppauge WinTV-GO eller Hauppauge WinTV-PVR-250, så læs opdateringen fra februar 2007.

http://www.biline.ca/macrovision.htm
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2010 - 18:12 #10
så må man jo anskaffe en tv-tuner til sin pc, og optage filmen den vej.
02. december 2010 - 18:18 #11
... du kan godt opleve at omtalte "Macrovision" beskyttelse alligevel kommer igennem en sådan tuner; og så hjælper det jo ikke noget ...
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2010 - 18:40 #12
ok - man skal have noget gammelt udstyr fra før genering af brugere blev indført. En gammel video-afspiller vil vel sende et 'rent' signal videre - så ned i en 'genbrugs'. Men stadig - derefter vil et nyt tv-kort vel kunne bruges - eller vil støj-signalet komme videre fra videoafspiller til antennesignal - dvs tv skulle kunne afkode det?
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 19:53 #13
@claes, #12.

Den første Macrovision-kodede film blev udgivet i 1985 :-)

Og ja, mange har tænkt som dig i #12. Prøv at google med ordene: macrovision copy protection vhs
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2010 - 20:10 #14
så vil jeg i det tilfælde kaste håndklædet i ringen, og købe nye udgaver på dvd at det, jeg havde fra video-tiden, og som jeg ikke kan leve uden. Men - hvis det i mellemtiden er udgivet på blå - så er en dvd jo ikke noget at kaste penge efter.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 20:39 #15
#14.

Det lyder utroligt, ja, men 80'er teknologi er på dette punkt tilsyneladende mere effektiv end nutidens :-)

Nu må vi så se, om kaspersoendergaard kan bruge det til noget?
02. december 2010 - 20:55 #16
... jeg har - i min første ungdom *S* - været med til at fremstille "pirat" elektronik kontruktioner... faktisk ganske simpelt princip de fandt på dengang...
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 21:11 #17
@karise, #16.

Problemet med Macrovision, ud fra mine egne erfaringer og læsning om andres for nogle år siden, er, at en decoder, som virker i en bestemt opsætning, ikke nødvendigvis virker i en anden.

Og at film fra nogle firmaer, som f.eks. Disney, kan være meget svære at "åbne". Det lykkedes mig aldrig, selv med professionelt Sony udstyr til 27.000 kr., at kopiere "Lady og Vagabonden" :-)
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
02. december 2010 - 22:45 #18
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 22:57 #19
#18.

Måske.

Jeg tør ikke garantere noget, men firmaet giver dig tilsyneladende returret, hvis den ikke virker, så jeg ville prøve det, hvis der er mange bånd.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
02. december 2010 - 23:03 #20
Men står at man hvordan tilslutter jeg det, nu hvor at det er en combi maskine jeg har? For der står man skal tilslutte den mellem VHS maskine og DVD-optager, via denne enhed med scart stik, men hvordan skal jeg kunne gøre det med min combi maskine? :)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 23:09 #21
#20.

Ups, ja. Du har ret. Jeg kom selv i tanke om det problem, da jeg læste overskriften på dit indlæg igen.

Den eneste løsning, jeg lige kan tænke på, er at låne en anden VHS-afspiller, hvis der altså er indgange og muligheder for den kombination på din maskine.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
02. december 2010 - 23:13 #22
Der er 2 scartstik i maskinen. Skulle det ikke være nok?
Hvordan spiller jeg dem så over på en DVD? Hvordan skal opsætningen og fremgangsmetoden være? :o)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 23:21 #23
#22.

Det kommer an på, hvad de SCART-stik kan, og hvilke muligheder maskinen ellers giver dig. Måske kan det ene stik bruges som udgang og det andet som indgang. Din brugsanvisning til combimaskinen burde kunne fortælle dig det.
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2010 - 22:43 #24
Calling kaspersoendergaard:

Lever du stadig, og hvad har du af kommentarer til dem, som prøver at at hjælpe dig?
02. marts 2011 - 07:06 #25
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kaspersoendergaard Point ude: 1.390 ! - der sker vist ikke mere her eller der ...
12. april 2011 - 06:51 #26
(Hvad endte denne - og alle de andre 'hængende' spørgsmål - med ?)
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
29. april 2011 - 16:57 #27
Tja, men løsningen er ikke helt fundet, men milter du er kommet med de bedste og mest brugbare svar - Vil du lige sende et "svar" så jeg kan give dig point? :D
Avatar billede milter Ekspert
29. april 2011 - 19:01 #28
Svar kommer her med tak for point :-)
Avatar billede charlesray Nybegynder
18. november 2014 - 07:25 #29
søger du mere og mere efter måder at få overspillet deres vhs til dvd. Der er flere måder at gøre dette. Én løsning kan være at købe en omformer fra et såkaldt RCA kabel (typisk et rødt, gult og hvidt kabel) som konverterer signalet til USB.