Avatar billede DJDam Nybegynder
13. december 2010 - 15:55 Der er 2 kommentarer

Ændre dele af fil-navn...hvordan??

Hej, er rimelig ny i denne computerverden, desværre, så håber at mit spørgsmål er placeret rigtigt.

Jeg ønsker at ændre navn på mine mp3 filer, men kun dele af navnet.
Jeg gør brug af Yousee play, hvilket er helt fint og virker godt. Men når jeg skal afspille mine play-filer i min afspiller, starter filnavnet med YOUSEE/ herefter navnet på kunstner osv.. De enkelte felter for kunstner og titel er udfyldt korrekt, probelmet er den medieplayer som jeg bruger, den viser fil-titel i oversigtetn! Altså teksen: YOUSEE/ navn...... (det er jeg træt af, og ønsker ikke at skifte medieafspiller)
Jeg ønsker et program, hvor jeg kan bede programmet finde alle filer som hedder noget med fx. YOUSEE, hvorefter den skal slette YOUSEE, og lade resten af teksten være.

KAN det lade sig gøre?? Håber nogen kan hjælpe og forstår problemet, som ikke er en alm. masseændring.
Avatar billede thov Forsker
13. december 2010 - 16:10 #1
Avatar billede thov Forsker
13. december 2010 - 16:13 #2
Og er det 'tags' i mp3-filerne, så bruger jeg denneher
http://www.mp3tag.de/en/index.html