Avatar billede pzycho Nybegynder
27. juli 2001 - 20:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med win2k og sb128 pci

Hej allesammen!

Jeg har et Soundblaster 128 PCI lydkort, som jeg gerne vil kunne bruge under win2k. Jeg har installeret med nyeste drivere, men lydkortet skratter i stedet for at afspille musik! Jeg prøvede så, at installere Linux, hvor lydkortet virkede perfekt. Det samme var tilfældet med win95. Jeg lagde mærke til at kortet havde en anden IRQ i win95, men hvordan kan jeg ændre IRQ i win2k, når knappe \"change settings\" er disablet?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:12 #1
Det skulle ikke være nødvendigt at installere drivere til Soundblaster 128, de ligger i windows2000, jeg bruger også SB128 og jeg kan se under enhedshåndtering at det er Microsofts egne drivere der ligger der.

Windows2000 laver såkaldte soft irq, så du kan sagtens har 4-5 enheder der deles om den samme irq.
Avatar billede winpower Nybegynder
27. juli 2001 - 20:13 #2
Jeg havde det samme problem med det gamle bundkort... hvilket var en Epox men jeg opdaterede bios og vupti... så var der ikke mere skrat.. tror du skal prøve og se om der er en ny bios til dit bundkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:14 #3
Prøv at dobbeltklikke på den lille ht i Taskbar og se om dine kontroller står rigtigt!

Jeg hjalp en i dag der havde støj på sin lyd, især når Harddisken startede, han skulle bare krydse de rigtige steder af og skrue ned for de enheder han ikke brugte!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:16 #4
Der var også en forleden dag der eftersøgte en cd med PCI128, han mente at de drivere kunne bruges under win2k, men det var altså ikke nødvendigt, afinstaller du de gamle og lad win2k ordne det!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. juli 2001 - 20:31 #5
Jeg havde det samme problem en gang med pci128. Jeg afinstallerede det bare, og lod win2k finde det igen, hvorefter det virkede perfekt - og har gjort det siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:35 #6
red_eagle> Vi er enige, tilmed er det sindsygt svært at finde drivere til SB, jeg har brugt masser af tid på det, indtil det gik op for mig at den var indbygget i win2k.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
27. juli 2001 - 20:48 #7
Der findes mig bekendt flere udgaver af SB 128PCI kortet... bl.a. en der hedder Vibra. Sådan et har jeg, og det var ikke noget leg, at få det til at virke under windows 2K. Heldigvis har Creative en udemærket hotline, som jeg kan anbefale, hvis ikke denne debat giver pote. Åhhh... har ikke lige nummeret, men kan nok finde det, om nødvendigt.

- Busch-Jensen
Avatar billede pzycho Nybegynder
27. juli 2001 - 20:49 #8
Jeg har prøvet at fjerne driverne og lade windows finde dem selv, men den siger at der ikke er nogle der passer til!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 20:52 #9
Ja, men du kan jo se at vi er flere der ikke har det problem, prøv at eksperimentere, har du f.eks prøvet med Tilføj/fjern hardware, det er værd at prøve, ellers skal du prøve deres hotline somn det foreslås!
Avatar billede pzycho Nybegynder
27. juli 2001 - 20:56 #10
Busch-jensen> Hvis du kan finde det telefonnummer ville det være lækket, for det blir nok den sidste udvej! Så får du bare de pointene.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
28. juli 2001 - 20:26 #11
Så jeg skiver jeg det da bare :)
(+45) 35259498
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. juli 2001 - 22:08 #12
Creative Labs (Nordic) A/S
Gydevang 39-41
DK-3450 Allerød
DENMARK
Tel: +45 48 16 84 00
Fax: +45 48 16 84 01

Hvis nu alt andet fejler.... :)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
28. juli 2001 - 23:06 #13
busch-jensen>Det er ikke deres hotline nummer vel?
Dbtw...det jeg fandt stod i manualen til mit gedforce.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. juli 2001 - 01:41 #14
Red eagle >> Nej, jeg tror ikke at ovenstående er deres hotline nummer, men hvis man ringer til 48168400 så må DE om nogen kende det rigtige hotline nummer. :) Hvis altså ikke at 35259498 virker efter hensigten. Jeg ved, at opkaldet er til et DK nummer, men selve hotline-funktionen ligger i UK / Irland.
Avatar billede pzycho Nybegynder
29. juli 2001 - 12:55 #16
retaxes> Mit lydkort har model nummer CT48 et eller andet, så jeg tror ikke at de virker, men jeg prøver lige!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 12:59 #17
Hvis det virker kan du jo smide nogle points af ;o)
Avatar billede pzycho Nybegynder
29. juli 2001 - 15:35 #18
retaxes> Desværre, det virker ikke! Det skodkort bliver ved med at skabe sig! Nu har jeg bestilt et andet, og så sælger jeg det gamle!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 15:39 #19
Den er godt nok sej, ud med skidtet, sælg det ikke til en der har win2k;o)