Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 19:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

System Tool

Dette omhandler jo ikke en egentligt virus og så alligevel...

Det drejer som om System Tool 2011, der minder om alle de andre såkaldte virusskanner programmer der i sig selv laver virkelig lort i den for at kalde en spade for en spade.

Bl.a. lukker den for det trådløse netværk så du ikke kan gå på nettet, den gør at du ikke kan installerede programmer som Malwarebytes m.fl. med mindre du gør det i fejlsikret tilstand hvilket jeg HAR gjort. Der er i det hele taget mange ting man ikke får lov til når den først kører.

Jeg har kørt en FULD SCAN hvor den fandt 16 inficerede filer som den fjernede (?)

Alligevel florerer den stadig på maskinen og ved ikke hvad jeg nu skal gøre?
En System Restore (F12 - det er Lenovo maskine) vil vel ikke afhjælpe noget som helst?

HJÆLP!
17. januar 2011 - 20:03 #1
...System Restore (F12 - det er Lenovo maskine)... - vil selvfølge 'fixe' det, men så er der jo en del efterfølgende programmer der skal indlæses/opdateres, for ikke at snakke om dine EGNE DATA, som nu er 'ædt' !!!

---

Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Systemgendannelse i Fejlsikker tilstand ? (Ikke at forveksle med System/Factory Restore !)
Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 20:09 #2
Nej, ved godt der er en forskel på at åbne i fejlsikret tilstand OG lave en F12...

Ville selvfølgelig gemme hvad jeg kunne inden. Men forstå ikke at Malwarebytes ikke fjerner den, det plejer den at gøre?

Det er XP SP3, sorry... på en netbook
Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 20:10 #3
Nå du mener at prøve at lave en Systemgendannelse I Fejlsikret tilstand??
17. januar 2011 - 20:12 #4
... nemlig... Det foreslår opstarten af "Fejlsikker Tilsttand" da også ?
Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 20:13 #5
Narhhhh... ikke helt:

- Sidst kendte konfiguration der virkede (hjalp ikke)
- Fejlsøgningstilstand

Og det var F11 og ikke F12 der lavede en Restore... ;-)
Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 20:15 #6
Personligt ville jeg bare ikke mene at en Restore ville fjerne dette satans program? men det kan godt være...
17. januar 2011 - 20:20 #7
... du ka' jo selv afgøre *S* ... Se #1 del 1
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2011 - 20:26 #8
Restore skal nok fjerne det - og alt andet.
Det bliver som at starte en helt ny pc...
Avatar billede WPCS Nybegynder
17. januar 2011 - 20:34 #9
Øv, ville gerne lige have haft eksporteret indbakken/kontaktpersoner i Outlook Express, men den får jeg heller ikke lov at åbne! Forbandede møgprogram!!
Avatar billede patrick14 Nybegynder
17. januar 2011 - 21:29 #10
Hey rolig nu, lad os lige se om at vi ikke kan få den renset ;)så følg venligst denne vejledning :)

OBS: Vista og Windows 7 brugere skal højreklikke på installationsfiler og vælge kør som administrator

Hent CCleaner
Tryk på: Download lastest version
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Installer Ccleaner. Husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start programmet.
Klik på kør CCleaner og lad den fjerne hvad den finder, kør indtil at der ikke er mere.
Klik så på Register i venstre side (den blå terning). Klik på Skan efter problemer. Når den er færdig så klik på Udbedre valgte problemer. Klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør indtil at den ikke finder mere
Klik på OK. Klik på Luk når den er færdig
Genstart

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
2. http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_ ... d5756.html
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind i denne tråd.
Vigtigt: Du skal, inden du klikker på "Skan" knappen i Malwarebytes Anti-Malware gå op i fanen "Opdater", klik på "Tjek for opdatering", bliv ved til den skriver du har nyeste database, (DET SKAL UDFØRES).

Hent og installere SAS

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Start superantispyware, klik på Tjek for opdateringer.
Klik på Skan din computer, sæt flueben ved alle drev.
Flyt prikken til Udfør komplet skan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.
---------------------------------------
Start SuperAntiSpyware igen, klik på Præferencer, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log.

Hent HijackThis her, gem den I en mappe så du kan finde den.

http://www.trendmicro.com/ftp/products/hijackthis/HijackThis.exe
Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon
Vista og windows 7 bruger skal klikke med højre-musetast på program filen > Vælg "Kør som administrator"
2. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
3. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind
17. januar 2011 - 21:56 #11
Ref #10 - bemærk at PC'en ikke kan få lov til ret meget, når først "utøjet" kører ...
Avatar billede patrick14 Nybegynder
17. januar 2011 - 22:06 #12
Jeg synes lige at vi skal prøve den nemme måde, inden at vi begynder med nogle "omdøbnings tricks" af renseprogrammernes .exe filer ;)
Avatar billede f-arn Guru
18. januar 2011 - 15:05 #13
Prøv at genstarte i Fejlsikret tilstand med en kommandoprompt.

Prøv så at finde denne:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\fBbEo00902\fBbEo00902.exe

Den hedder nok ikke det samme, men bemærk mønsteret.
Lille bogstav, stort bogstav 5 gange + 5 tilfældige tal.

Prøv at omdøbe enten filen eller Mappen.

Hvis det ikke virker, er der andre måder.

PS Hvilken version af Malwarebytes bruger du? De nyeste burde være istand til at fjerne den!
Avatar billede WPCS Nybegynder
18. januar 2011 - 16:51 #14
Tusind tak for hjælpen alle sammen. Sætter jeg stor pris på!

Jeg gendannede PC' en og det ser ud til at hjælpe. Desværre røg alle mails da de var hentet fra server i Outlook, men sådan er det!
Har lagt Avast på samt scannet med Malwarebytes og den fandt ingenting efterfølgende...

Har yderligere hentet 92 opdateringer til XP, men den nægter at hente de sidste 6? Har været i cmd og slå automatiske opdateringer fra/til og ændret i en sti (anbefalet af Windows Update selv)
http://support.microsoft.com/kb/943144/da - scenario 2

Jeg tror det er fordi SP3 ER lagt på fra start? Dette gør dog ikke så meget, jeg laver den for en ven, så det han selv sysle med ;o)
Avatar billede WPCS Nybegynder
06. marts 2011 - 12:45 #15
Ved ikke hvem der bør have point her?
Avatar billede WPCS Nybegynder
15. februar 2012 - 15:54 #16
karise_larry - melder du et svar?
08. august 2012 - 17:22 #17
Ping...

(Lidt forsinket?)