Avatar billede snorra Nybegynder
21. januar 2011 - 00:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driver til lyd

Jeg har installeret win7 x64 på pc(Den havde XP før), men der er ingen lyd. Alting ser fint ud i enhedshåndtering, det eneste den skriver som den ikke kan finde er tilslutning af højtaler, som er tilsluttet og virker.

Jeg har brugt en evighed på at finde nogle drivere, men støder kun på ubesvarede spørgsmål fra andre der vist nok deler mit problem.

Mit MB er fra Gigabite og hedder GA-8TRC410MNF-RH og pc'en er fra Packerd Bell. (indbygget lydkort)

Har prøvet på at søge på packards hjemmeside, men den er 4 år gammel og det er vist for gammelt til at PB gider at have drivere liggende.

PÅ Gigabites hjemmeside, kan jeg heller ikke finde noget på MB'et.

For mig ser det ud til at jeg må gå ud og investere i et lydkort!
Avatar billede kimtheman Novice
21. januar 2011 - 01:56 #1
Hvad hedder Pcén (model nummer osv).
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 04:21 #2
Har du prøvet at finde en driver med SlimDrivers? http://slimdrivers.en.softonic.com/

Der er også DriverMax: http://www.drivermax.com/

De har begge en gratis version. Drivermax kan være lidt omstændig at arbejde med, men begge plejer at finde de rigtige drivere - hvis de altså eksisterer.
21. januar 2011 - 06:44 #3
(Har du både FRONT + REAR audiostik ?)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. januar 2011 - 08:38 #4
Da vi ikke har dit modelnummeret på computeren er det lidt svært. Packard Bell har alle driver til gamle produkter på deres ftp:

ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/

Jeg kan kun gætte mig til at ifølge:
http://www.fixya.com/support/t4128658-ive_got_ga_8trc410mnf_rh_gigabyte_mobo

så har du en Packard Bell IMEDIA fra omkring 2007-2009.
I så fald kan du angiveligt bruge følgende drivere:
ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iMedia%20(2007-2009)/Driver%20Vista/

Her er nogen programmer til den (bemærk ikke alle er nødvendige)
ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iMedia%20(2007-2009)/Application%20Vista/

Følgende er dokumenter der beskriver iMedia computere fra det tidspunkt:
ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iMedia%20(2007-2009)/Documents/
Avatar billede snorra Nybegynder
21. januar 2011 - 10:44 #5
Jeg har ikke lige nr. på pc'en i øjeblikket, kan dog nævne at det er en iextreme fra 06.

Men den er født med XP og jeg har installeret Win7 x64,så ved ikke om de drivere der oprindeligt hørte til den virker.

Jeg har prøvet 2 drivere fra Iextreme serien, men de virker ikke.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. januar 2011 - 10:54 #6
Det er muligt at der ikke findes 64 bit drivere til den.

Som jeg ser det, under desktop er der følgende:
iXtreme (2004-2005)
iXtreme (2007-2009)
iXtreme Gold (2005-2007)

Da den er fra 06 går jeg ud fra at det er under gold versionen, og den findes kun til XP.
Avatar billede snorra Nybegynder
21. januar 2011 - 11:14 #7
Så fandt jeg fakturaen.

Iextreme mc1639, PB P4524 3,06 /1024/160/dvdrw

Men jeg kan ikke finde denne model på deres hjemmeside
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. januar 2011 - 11:19 #8
Skriv til deres support. Der er ikke nogen oplysninger om 64 bit drivere til den, og hvis de har den kan supporten svare på det. Hvis ikke, ja så er der ikke nogen 64 bit drivere til den og så er du out of luck.
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 14:09 #9
Men jeg synes nu stadig du skal prøve SlimDrivers, det er et ret godt program.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2011 - 16:04 #10
Prøv om du kan bruge Vista drivere de er fra Realteck og har virket på de PBér jeg har opdateret. Højreklik og kør som administrator.
ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iXtreme%20(2007-2009)/Driver%20Vista/realtek_hd_audio_6015704.exe

ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iXtreme%20(2007-2009)/Driver%20Vista/realtek_hd_audio_5704.exe
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2011 - 16:06 #11
Du skal kopiere hele linket til en url. eller over på et Word dokument og åbne det derfra.
Avatar billede snorra Nybegynder
23. januar 2011 - 22:34 #12
Okay jeg er tabt for ord, nu har jeg brugt en lille uges tid på denne computer, for at få lyd i den.

Installeret/afinstalleret drivere og tilføjet/fjernet filer, læst en helvedes masse på nettet og så pludselig skal jeg til at sætte mig ned en søndag aften for at følge jeres gode råd, og så virker lyden pludselig.

Og det skægge af det hele, alting er som da jeg oprindeligt gik i gang med den (tror jeg, for et eller andet må jeg have ændret på.)
Avatar billede snorra Nybegynder
23. januar 2011 - 22:40 #13
Nåh ja,

Inden der kommer en kommentar om jeg nu havde tilsluttet højtaler korrekt, så ja det havde jeg, jeg har forsøgt med højtaler stikket både foran og bagi, samt hovedtelfoner. Og det virkede ikke tidligere :o)