Avatar billede petersen Novice
31. januar 2011 - 22:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Explorer virker, chrome virker ikke.

Hej..

Jeg har et problem med Retro Radio. Når jeg afspiller den med explorer så kan jeg høre musikken, men når jeg bruger chrome kan jeg ikke høre noget. Der står at det krævede plugin ikke er installeret. Hvad er jeg mangler ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2011 - 22:09 #1
http://www.retro-radio.dk ???

Virker fint i Chrome her.
Avatar billede petersen Novice
31. januar 2011 - 22:12 #2
Tak, men ikke her. Jeg må vel mangle noget. Hvad er det for et plugin der ikke er installeret ? Jeg er først lige begyndt at bruge Chrome, den er noget hurtigere end explorer.
31. januar 2011 - 22:49 #3
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2011 - 00:20 #4
Du mangler måske Media player 11. Den du har er måske for gammel?
Det fungerede heller ikke på min Crome, prøvede forskelligt og installerede til sidst 11'veren, og så spilleder den, i ordets egenligste forstand.
Avatar billede petersen Novice
01. februar 2011 - 17:28 #5
Har Media player 11. Prøvede at geninstall. men fik meddelelse om at min var en nyere udgave. Prøvede også at install. Flash player, men fik besked om at den var i Google chrome hvor den aut. bliver opdateret. Så alt ialt er jeg ikke kommet videre.
Har også forsøgt mig udi karise- larry`s forslag uden nævneværdig effekt.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2011 - 18:29 #6
Det var surt. På min Crome starter Retro automatisk med MP 11.
Jeg har også denne, men ved ikke om det gør en forskel på dit problem. http://lifehacker.com/5555522/wmp-plus-adds-some-hefty-customization-to-windows-media-player
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2011 - 19:14 #7
Den eneste udvidelse jeg har, er "RealPlayer HTML5Video Downloader Extension"
Avatar billede petersen Novice
01. februar 2011 - 21:15 #8
Det er da muligt at det denne jeg har brug for, er der måske et link hvor den kan hentes ?
Avatar billede petersen Novice
01. februar 2011 - 23:17 #9
Jeg undrer mig stadig, kan fint høre Utube, Tdc play m.m.
men stadig ikke Retro Radio
Avatar billede petersen Novice
12. marts 2011 - 09:22 #10
Har nu selv løst problemet ved at installere Fire fox og der hente den manglende plugin som så også virker i Google.