Avatar billede delled Nybegynder
01. marts 2011 - 18:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til AV kabel

hej
på min skole skal vi lave noget livecam, af det der sker på senen. Det skal vi gøre ved hjælp af et sony video camera, billed signalet overføres fra kameraets AV-out port, men kablet dertil har en ende der består af 4 ender en (rød,gul og hvid,) og en sort rund som jeg ikke kan stikke i computeren.

(her er kablet:http://www.sony.co.uk/ (...))

mine spørgsmål er.
1.Hvordan får jeg billedet fra camera og ind på min skærm?
2.hvilket program kan bruges til at vise det på en projektor?

jeg håber i kan hjælpe, på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:29 #1
Kan kamera ikke monteres direkte på projektor?
Mener de har forskellige indgange.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:30 #2
Har du planer om at optage det kamera "ser"?
Avatar billede delled Nybegynder
01. marts 2011 - 18:31 #3
hmm måske? men tak for svaret :)

men jeg vil gerne have det igennem en pc fordi vi skal også vise nogle filmklip ind imellem
Avatar billede delled Nybegynder
01. marts 2011 - 18:32 #4
nej det skal være live :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:37 #5
Du skal kunne koble projekteren på din vga udgang eller endnu bedre hdmi hvis projekteren klarer dette. Problemet er dog du også skal have en video indgang. Og den kan jeg ikke lige umiddelbart se du har, med mindre man kan koble det på en tv tuner og få signalet den vej.
Kører du med bærbar eller stationær?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:40 #6
Jeg har et gammelt tv kort i min pc som er analogt. I dette kan jeg montere med gul til video og hvid og rød til lyden. Tv kortet kan så indstilles til at optage evt fra en video maskine eller et kamera.
Avatar billede delled Nybegynder
01. marts 2011 - 18:40 #7
jeg har en bærbar uden hdmi
kan man ikke få en omformer fra de stik "(rød,gul og hvid,) og en sort rund" til usb eventuel ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:48 #8
Problemet her er at du både skal bruge en udgang og en indgang.
Havde du haft en tv tuner der blev sat i usb porten, og denne kunne monteres med dit kamera kunne det måske virke. Kan ikke se det på anden måde desværre. Du skal bruge vga porten til projekteren.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. marts 2011 - 18:59 #9
Aner intet om det? Men prøv at se:
http://www.av-connection.dk/?PGr=3321&ML=829
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 19:03 #10
Ser umiddelbart rigtig ud synes jeg store-morten.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. marts 2011 - 19:05 #11
Har set en i Aldi på et tidspunkt ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 19:09 #12
Ja og gad vide om den software der følger med også kan bruges til at vise det på projektoren?
Hvis programmets vidue kan maximeres til pc skærm størrelse vil man kunne få signalet ud til projekteren
Der er måske også en mulighed med Moviemaker. Har dog ingen erfaringer med den.
Avatar billede delled Nybegynder
02. marts 2011 - 21:27 #13
lolo
Avatar billede store-morten Ekspert
02. marts 2011 - 22:56 #14
lolo selv, og velbekomme ;-)