Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 16:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor er min mikrofon. ???

Jeg syntes, det er meget mystisk, at jeg har et velfungerende webcam installeret, hvis der så ikke også skulle være en intern mikrofon .

Jeg kan ikke høre noget i lydindstillinger, på skype eller lydoptager.

Lyden kan stilles til intern mikrofon, men jeg kan som sagt intet finde.

Xp Home er installeret på denne HP Compac mini
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 16:21 #1
Har hentet Siw, men kan ikke finde noget om mikrofon. Hvor skal jeg se evt. se der. ?
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 16:29 #2
Denne model?

Hvis ja, så er der "Webcam med integreret digital mikrofon (VGA)"

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06a/321957-321957-3329742-3832386-3832386-5046261.html

H-klik på dit højttaler ikon ved uret og tjek om mic er sat til aktiv og skyderen er sat til optagelse osv.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 16:47 #3
Denne HP
Product Name    Compaq Mini 110c-1000
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 16:51 #4
Der er intet at se mht til mikrofon ved lydikonet -(

Kan heller intet se  i enhedshåndtering.

Men man laver vel ikke en pc med webcam uden mikrofon ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 16:57 #5
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 16:57 #6
http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01909626/c01909626.pdf

Checking your audio functions
To check the system sound on your computer, follow these steps:
1. Select Start > Control Panel > Sounds, Speech, and Audio Devices > Sounds and Audio
Devices.
2. When the Sound and Audio Device Properties window opens, click the Sounds tab. Under
Program events, select any sound event, such as a beep or alarm, and click the arrow button to
check the sound.
You should hear sound through the speakers or through connected headphones.
To check the record functions of the computer, follow these steps:
1. Select Start > All Programs > Accessories > Entertainment > Sound Recorder.
2. Click the record button and speak into the microphone. Save the file to your desktop.
3. Open a multimedia program and play back the sound.

Webcam
Your computer includes an integrated webcam, located at the top of the display. The webcam is an input
device that allows you to capture still photographs and videos.
NOTE: To record videos, you need to install additional webcam software.
To access the webcam:
1. Click Start > My Computer, and then double-click the camera icon.
2. Click Take a new picture to take a picture.
NOTE: The picture is automatically saved in the My Documents folder.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2011 - 17:02 #7
What's In The Box    Webcam with integrated microphone
jf http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01793704&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3973022
så du mangler nok en driver
hp har kun xp-driver, så hvis du har andet OS, så er det dit eget problem at finde en - hp gør det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 17:04 #8
Jeg kom frem til en test af lydharware og mikrofon, hvor jeg skulle sige noget.  Testen kunne ikke gennemføres da man ikke kunne høre min stemme. Vær sikker på at mikrofonen er tændt stod der ca.

Er der et eller andet sted udenpå min pc (som ved et netkort) man kan tænde og slukke for en mikrofon ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 17:07 #9
#7
Denne pc er købt med dette OS på
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2011 - 17:22 #10
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 17:29 #11
Dit skærmbillede er vist fra win 7. Jeg kan godt finde mikrofonen i kontrolpanel. Ikke i lydikonet ved uret

Så vidt kan jeg se er alt aktiveret
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 17:31 #12
Jo det er også ved uret. Når jeg trykker egenskaber og indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 17:52 #13
http://www.2shared.com/photo/5FqiTWpl/Noname.html

Skal dette flueben være der. Jeg kan ikke fjerne det.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 19:07 #14
Det hele drejer sig om det flueben. Kan få det til at virke med lydoptager i tilbehør--underholdning--lydoptager når der er der.

På mærkeligste vis bliver det fjernet hver gang Skype har været åbnet. ???? Og så virker det ikke mere.

Det er ved lydstyrke--indstillinger---egenskaber-indspilling---intern mikrofon. Det skal være der.

Jeg fik svar på på mit spørgsmål om en mikrofonen, så vil de der ønsker point venligst lægge et svar

Tak for jeres hjælp
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 19:28 #15
i  #5 stod der bl.a :
To check the record functions of the computer, follow these steps:
1. Select Start > All Programs > Accessories > Entertainment > Sound Recorder.
2. Click the record button and speak into the microphone. Save the file to your desktop.
3. Open a multimedia program and play back the sound
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 20:25 #16
#15  Det havde jeg jo allerede prøvet i 0, hvor jeg skriver lydoptager.

Da var der ingen respons.  Jeg skal bruge mikrofonen til Skype og det har derfor nok på mystisk vis fjernet det flueben inden.

Heller ikke i testen med lydharware og mikrofon kunne min stemme høres. se #8
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2011 - 21:13 #17
Du får lige de instillinger jeg bruger til Skype!
hvis du kan bruge dem? lægger du selv et svar jeg samler ikke:-)
http://img709.imageshack.us/f/lydstyrker.png/
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2011 - 10:11 #18
hvis du kan bruge dem? lægger du selv et svar jeg samler ikke:-)
Host Host:
http://www.eksperten.dk/list/besvaret/poko1