Avatar billede netassist Juniormester
13. april 2011 - 18:59 Der er 13 kommentarer

class lib kan man ikke det

namespace DB_Order
{

    public class Mysql_string
    {
        string myConn = "server;User Id=db_user;Persist Security Info=True;database=Mindatabase";
        MySqlConnection Conn = new MySqlConnection(myConn);
        MySqlCommand Cmd = Conn.CreateCommand;
        commmand.Commandtext();
        Conn.open();

    }

hvad er min fejl her
eller kan man ikke lægge den i it class lib for sig selv
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2011 - 19:39 #1
Nej.

Du putter kode ud paa klasse niveau.

Og command er ikke Cmd.
Avatar billede netassist Juniormester
14. april 2011 - 02:39 #2
øv trode man kunne bygge det hele op i class lib men alle div class med update_fak og mange flere. i en class lib fil
Avatar billede netassist Juniormester
14. april 2011 - 02:41 #3
æv
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 03:47 #4
Det kan du vel ogsaa.

Men du skal altsaa stadig foelge C# syntax.
Avatar billede netassist Juniormester
14. april 2011 - 13:41 #5
oki prøver send lige et svar *SS*

få bare fejl i det og det er læst af eften en youtube video m har ænder den command men myConnstring og new MySqlConnection få en rød steg  under den .

er der  så sådan du mener , iiihh ikkke sikker på jeg er helt med i nu *SS*

namespace DB_Order
{
    myConnstring = "";
        MySqlConnection MyConn = new MySqlConnection(myConnstring);
        MySqlCommand Command = MyConn.CreateCommand;
        commmand.Commandtext();
public class class1
    {
Avatar billede Syska Mester
14. april 2011 - 14:31 #6
Som arne_v siger ... du følger ikke C# syntax. Du bruger variabler som ikke findes. Det ser ud som om du bruger Method som Properties.

Hvor har du fundet det kode henne ?

Men det kunne måske se sådan ud ... dog ikke testet.

namespace DB_Order
{
public class SomeClass
{
public SomeClass()
{
string myConnstring = "";
        MySqlConnection MyConn = new MySqlConnection(myConnstring);
        MySqlCommand command = MyConn.CreateCommand;
        command.Commandtext();
}
Avatar billede netassist Juniormester
14. april 2011 - 14:49 #7
fandt en mand på youtube, men jeg har funde fejlen som jeg så forkert i hans tep. ja jeg prøver at leget med det . og har måske ikke nok forstållese for det i nu .
men jeg takker jeg begge for at i har hjulpe mig

static void Main()
        {
            Application.EnableVisualStyles();
            Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
            Application.Run(new Form1());
            // database info
            MySqlConnection Conn = new MySqlConnection();
            Conn.ConnectionString = "server.user,password";

            Conn.Open();

        }

sådan bliv det nu i mit progrem
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. april 2011 - 17:22 #8
Hej netassist
Hvis jeg må komme med et godt råd, så læs en god basisbog om C# og giv dig tid til at forstå koncepterne. Mange kommer dårligt fra start og vil opleve en masse frustrationer, dels over kompleksiteten som opstår ved manglende forståelse, men ligeså meget manglende robusthed og stabilitet.

Nu ved jeg godt at det er dit første lille "program", og med fare for at gøre dig sur og ked af det, så er det allerede forkert skruet sammen :) men superfedt at du giver dig tid til at søge hjælp, jeg er sikker på du er på rette spor :)
Avatar billede netassist Juniormester
15. april 2011 - 02:38 #9
vis man vil lære nået bliver men ikke sur eller ked over nået folk siger *S*
jeg har lavet maget i php før i tiden , og prøvet at lære selve db tingen til at få mere forstållese *S*
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 02:52 #10
Et meget simpelt C# MySQL eksempel:

using System;
using System.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;

public class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand sel = new MySqlCommand("SELECT * FROM T1 WHERE F1 > ?f1", con);
        sel.Parameters.Add("?f1", MySqlDbType.Int32);
        sel.Parameters["?f1"].Value = 2;
        MySqlDataReader rdr = sel.ExecuteReader();
        while(rdr.Read())
        {
            Console.WriteLine(rdr[0] + " " + rdr[1]);
        }
        rdr.Close();
        con.Close();
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2011 - 21:55 #11
netassist??
Avatar billede netassist Juniormester
07. september 2013 - 11:12 #12
sorry skolen tog over og tiden bliv super lille . send t svar :)
det se rigtig godt ud . og kigger igen ved næste ferie :)
Avatar billede netassist Juniormester
02. november 2015 - 19:42 #13
kan godt læse jeg ikke forklare mig rigt :)sorry..