16. april 2011 - 08:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

M$ IE8/9: [Administerer Tilføjelsesprogrammer] [Søgemaskiner]...

XP / Vista / WIN7

M$ IE8/9: [Funktioner] [Administerer Tilføjelsesprogrammer] [Søgemaskiner]... [Find flere Søgemaskiner...]
så dukker følgende op
www.iegallery.com/da/addons/?feature=searchproviders
som det altid har gjort.
Her kan på første side vælges mellem
Wikipedia, Yahoo!, Bing, Børsen
Der er så nogle pile nederst/højre i vinduet
< 1 - 10 of 4 >
som henviser til [Next] ...

Men der sker ikke en dyt ved klik på denne <   eller > ?

Ønsker nemlig at vælge [Google] i listen, som jeg altid har gjort... Og fjerne alle andre søgningsmuligheder...

What's Up ???
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 10:45 #1
så vidt jeg husker ligger de kun bing fra start

http://www.imgplace.com/viewimg64/6194/95sgemaskiner.jpg

m.v.h
16. april 2011 - 10:56 #2
Det er rigtigt nok - men når diverse programmer (?) bliver instaleret kommer der tit extra elementer med i pakken... Eksempelvis [YahooToolbar] (som er tilfældet her)...

... ved den PC jeg sidder med nu (kunde) er der Yahoo [Foretruken], Bing, ... i listen.
De skal væk og [Google] ind som foretruken...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 11:43 #3
jeg tror ike man kan
de er lidt koservative med deres holdning til google som også er min favorit ligesom utallige andre

http://www.howtogeek.com/tag/windows-7/

man skal nok ned og rode i regedit for at deaktivere selv installere google som standard

det er noget alla det her jeg mener du skal rode med

http://www.winnwe.com/da/threads/som-s%C3%B8geord-i-adresselinjen-for-at-f%C3%A5-adgang-til-webstedet-jeg-f%C3%B8ler-mig-heldig-link-til-google-386/

m.vh
16. april 2011 - 11:52 #4
... så er det ikke mig / mine PC'er der er 'galt' på den mht.
www.iegallery.com/da/addons/?feature=searchproviders

Men funktionen HAR virket tidligere...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 14:16 #5
er sikkert en kb et eller andet der har gjort det
der er lige kommet en opdatering til explorer 9 og den kan det jo godt være men ved det ikke

har du spurgt ham her

http://peter.mpbrun.dk/tips-og-tricks/

han kan kontaktes via mail der står foroven
har tidligere fået et tip til dårlig windows

m.v.h
16. april 2011 - 14:20 #6
Nu har jeg tihvertifald fået fjernet [Yahoo] + [Bing] som "Søgemaskine" Valgmulighed, ved at fifle i RegBasen ...
Avatar billede Vandreren Novice
16. april 2011 - 19:23 #7
Når der står "1 - 10 of 4", så er der vel ikke flere end 4. Og derfor er der ikke nogen næste side at klikke frem.
Avatar billede Vandreren Novice
16. april 2011 - 19:27 #8
Den usanske udgave virker fint ("1- 10of 46"):
http://www.iegallery.com/us/addons/default.aspx#searchproviders

Men der er jo ingen google.dk...
Avatar billede Vandreren Novice
16. april 2011 - 19:36 #9
karise_larry, her er Reg-nøgler for Google.dk som standardsøgemaskine i IE8.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}]
"DisplayName"="Google.dk"
"URL"="http://www.google.dk/search?hl=da&q={searchTerms}&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta="
"Codepage"=dword:0000fde9
16. april 2011 - 20:42 #10
Ref #9 - så det kan bare "Import" via Regedit ?
16. april 2011 - 20:48 #11

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{74D540B9-655D-4F6E-9DBB-64516F1FDED1}]
"DisplayName"="Google.dk"
"URL"="http: //www.google.dk/search?hl=da&q={searchTerms}&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta="
"Codepage"=dword:0000fde9

SÅDAN - så kom det ind!!!
16. april 2011 - 20:55 #12
Og så bør man lige efterchecke i IE bagefter. Evt. FJERN den/dem man ikke ønsker med i listen/mulighederne...

<Vandreren>: Læg [svar] under alle omstændigheder ...
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 10:01 #13
17. april 2011 - 10:10 #14
Ref #13 : ???
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 10:29 #15
kunne jo være ikke så lidt godt hvis profferne også vidsta at det skulle ændres
hvis man ikke gør dem opmærksom på at man som bruger vil noget andet sker der bare ikke noget
troede at du havde opfattet den
Avatar billede Vandreren Novice
17. april 2011 - 11:52 #16
Pong.