Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
21. april 2011 - 14:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VHS til DVD eller Computer.

Hej
Blev her den anden dag spurgt af en kammerat om jeg kunne køre nogen gamle hjemme optagelser fra VHS til dvd eller pcen. Men ved ikke hvordan man gør så er her jeg spørger jer. Nogen der kan hjælpe mig med en ide til hvordan jeg gør. Har en VHS afspiller så meget på bar bund er jeg skam heller ikke.

Martin
Avatar billede tubber Juniormester
21. april 2011 - 14:53 #1
Enten skal du ha en kombi VHS/DVD Optager eller et Grabberkort af en art.

Eftersom du har en VHS er den billigste løsning nok et grabberkort.

Kender dog ikke så meget til kvaliteten på sådan et kort, men eftersom det er VHS kan du måske nøjes med et AGK USB fra AZ?

Ellers er der sådan noget som det her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=822623

Og lige en liste fra EDB Priser:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?cpath=1-20-2&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Foto+%26+video%7c20%2fAV+capture%7c2%22%24&sp=all
Avatar billede justrace Novice
22. april 2011 - 02:46 #2
Det nemmeste er at kopiere dem over på en harddiskoptager, og brænde dem over på DVD-skiver.
Med den metode får du 1:1 kopier, uden tab, og er fri for alskens underlige indstillinger, som kun er for indviede.
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2011 - 05:33 #3
Du får nu ikke bedre kvalitet af den grund, den bliver nu ikke engang bedre end VHS kvallitet.....
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2011 - 19:48 #4
Hvis du vil have høj kvalitet, er der et fremragende produkt, som jeg selv har anskaffet for et par år siden:

Dazzle Video Creator fra Pinnacle (box med hard- + software).

Det er baseret på hardware baseret optimerering og kodning.

Og nemt at bruge.
16. august 2011 - 19:17 #5
(Skal du vide mere ?)
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
19. august 2011 - 16:02 #6
Har fundet en løsning.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
30. januar 2012 - 21:56 #7
Ved godt det er en gammel tråd, men hvilken løsning fandt du??
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
31. januar 2012 - 09:22 #8
jammen har købt et kit til ja 199 i a-z problemt ligger bare at når man indspiller vhs er de meget længere end hvad der kan være på en alm dvd skive så man skal selv ind og vælge og klippe i det for at få det til og passe og det kan godt være noget af et projekt. hvis der er en der har en go løsning på dette vil jeg da blive super glad
Avatar billede fuglen1 Novice
31. januar 2012 - 13:11 #9
#8 Så er det noget at der bliver i en for høj bitrate.
Her kan enten i det program man bruger sætte bitraten ned eller bare lave den færdige dvd som mappe eller iso.

Herefter så kan du feks med dvdshrink eller dvdfab koge det ned så det passer med størtelsen på en alm dvdskive
Der er flere programmer der kan det.

så man kan sagtens få 3 timer på en skive eller mere
Er der mange bånd skal der måske bruges duallayer skiver
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
01. februar 2012 - 13:52 #10
De programmer du anbefaler der er det nogen man kan benytte gratis eller skal man betale for dem? har en 20-30 stykker så regner ikke med det tager så lang tid igen det der tager tiden er vist og få dem lagt ind
Avatar billede fuglen1 Novice
04. februar 2012 - 20:25 #11
dvdshrink er gratis men det er et ældret program.
dvdfab har kunne fåes i en gratis version, men det hedder hvis noget andet idag

Har som et andet program fundet
Ekstra dvdcopy free
http://www.download.dk/programmer/multimedie/dvd-kopiering/extra-dvd-copy-free/41521

Men med 30 bånd med måske 4 timer pr. bånd så skal nok bruges DL skiver med 5-6 timer pr. skive og måske mere afhænger af hvilken kvalitet man vil have.