Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 16:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af password i Windows 7

Hej Eksperter.

Hvis man har glemt kodeordet til sin konto, og man ikke kan komme ind på sin computer, er der så nogen anden, men advanceret måde, man kan fjerne kodeordet, så man kan komme ind på computeren?

Jeg ved godt, at der findes recovery tools, og jeg har dog prøvet et par, som ikke helt virkede. Jeg ved heller ikke lige hvilke, man kan stole på.

Men det ville være til en stor hjælp, hvis nogle af jer kunne finde ud af det.
Jeg ved dog godt, at der er mange computer eksperter, der kan finde ud af det, men de vælger ikke at dele guiden ud til alle og enhver.

På forhånd tak
:-)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2011 - 16:59 #1
Hirens boot cd kan, jeg ved ikke om det er muligt, men prøv og start op i fejlsikret tilstand og se om der er en administrator konto kan ikke huske om den er der eller ej ved 7, men det er den ved xp ^_^
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 17:05 #2
Nej, det kan man ikke med windows 7.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 17:13 #3
Men hvad er Hirens boot cd?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 17:31 #4
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 17:40 #5
Der står ikke noget om at fjerne password?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 17:47 #6
Korrekt!
Hent det med det samme, for det er nok det nemmeste...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 17:52 #7
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 18:16 #8
#john_stigers

- Kan du give instruktioner til, hvordan man laver en cd med hiren boot på?
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
10. juli 2011 - 18:49 #9
Jeg har lige downloadet en winrar fil med masser af filer i. Hvad for en af filerne skal jeg brænde ned på cd?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
10. juli 2011 - 20:03 #10
Du skal brænde ISO filen,og den skal brændes som ISO fil ellers kan du nikke boote på den,så du skal have et brændeprogram der kan brænde ISO.http://www.softsea.com/download/Free-ISO-Burner.html
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2011 - 22:40 #11
du skal brænde iso filen ud på en skive, det kan du gøre med programmet imgburn som er gratis og rigtigt godt lavet, brænd som .iso disk eller brænd iso fil hedder det vidst, derefter booter du op med hirens boot cd og så vælger du password tools, derfra kan jeg ikke huske hvilket værktøj du skal vælge, men jeg kan huske at du skal vælge til start Dos programs, derefter noget med password og så kan jeg se her i en lidt ældre udgave af hirens boot cd at du skal vælge Active password changer sidder og tester lige pt og kan fint ændre login kode på min win7 pc med det :)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2011 - 22:41 #12
Du skal egentligt blot clear user password så fjernes koden blot :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2011 - 23:49 #13
Hvordan ved i han har hentet en iso fil?
Han skriver det er en rar fil.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juli 2011 - 11:06 #14
#13 Man udpakker .rar filen eller hvad det er os deri er der en .iso hvis det er en original kilde han har det fra og ikke en tredje parts leverandør af Hirens Boot CD :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2011 - 11:14 #15
Det er jo min pointe.
Han skriver ikke hvorfra den er hentet (med link) så om der er en iso fil, vides ikke :)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juli 2011 - 13:33 #16
Nej, men hvis ikke så må han jo skrive det herinde, værre er det jo ikke ;)
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
13. juli 2011 - 08:38 #17
#Blueeyez
- Jeg takker inderligt for din hjælp! Hirens boot cd virkede helt perfekt, og jeg kan komme ind på min computer nu!

Kom med et svar hurtigst muligt! Du fortjener det virkelig!
Avatar billede Blueeyez Mester
27. november 2011 - 21:45 #18
Får du har :)
Avatar billede ingemand1 Nybegynder
08. februar 2012 - 20:00 #19
ja så er det en gammel idiot på 60 i skal hjælpe har nu siddet og set på alle de løsninger der er på at fjerne et password står selv med dette problem til min anden bærebar som familien har brugt,windows 7 men der er åbentbart mange forskellige prg man kan bruge jeg har hentet et ned som er foreskrevet herinde active@iso burner men er lige som mange andre ikke så skrappe brugere helt klar over hvordan man får det til at spilleer godt klar over at jeg skal hente en fil lægge den ind i evt dokumenter starte iso brænder og brænde det ud på en cd skive,men jeg spørger lige så dumt som mange andre hvor henter jeg denne isofil så jeg kan brænde den ??????
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 21:28 #20
Avatar billede ingemand1 Nybegynder
08. februar 2012 - 21:48 #21
har fået lavet en cd skive hvor der står hiren`s bootcd 1.5.1  iso på 524mb dur ikkeeeeeeeeeee ???????
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 22:07 #22
#21 du skal udpakke .zip filen, så kommer der nogle fielr og en .iso den .iso brædner du på en cd som image (Ikke som data) du kan bruge cdburnerxp eller Imgburn (Begge er gratis og nemme)

Derefter genstarter du din pc, finder ud af hvilken tast der er boot menu, etc: F12 (Det er det ved mig, men ikke nødvendigvis ved dig) så vælger du dos programs, dernæst vælger du nr 3 (password & registry tools)

og så: Offline NT Password Changer

Derfra kan jeg ikke hjælpe meget mere, men det burde være lige til :)

(Har ikke selv HBCD liggende mere og er på mobilt bredbånd, så kan heller ikke lige hente så store filer uden at det så rammer mig senere mht internet forbrug..)
Avatar billede ingemand1 Nybegynder
09. februar 2012 - 09:39 #23
ja så kørte jeg af sporet da du skrev så vælger du dos program ??
forfra har hentet hirens bootcd pakket mappen ud på denne mappe ligger der burn cdcc--burn to cd---changes---hbcd--hbcd customizer--hirens bootcd 15,1 og denne er en iso fil jeg går op til burncd og klikker på den der kommer et lille brænderprg frem i det lange felt browse står der hirens bootcd iso over feltet står der file image sørger for der er en tom cd i drevet trykker start kopier dette til en skive tager den ud efter brænding sætter den over i den anden pc og genstarter denne starter stadig op på skærmen indtast adgangskode ?????hva gør jeg galt
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 12:35 #24
#23 Prøv og få boot menuen frem så du derved kan vælge og boote fra cden, du skal gøre det FØR windows loader.. faktisk så snart du trykker på start så skal du se på skærmen hvad boot menu knappen er (Hvis sådan en findes i maskinen hvilket den burde) evt prøv dig frem med F1 - F12 knapperne...
Avatar billede ingemand1 Nybegynder
09. februar 2012 - 22:32 #25
hejho hejho hvor det går takker mange gange blueeyez for at ha`haft tålmodighed til at skylle den gamle af for rust yes det virkerrrrrrrrrr :-)))
Avatar billede ingemand1 Nybegynder
09. februar 2012 - 22:34 #26
yes det kører
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 22:36 #27
#25 Så lidt ;)
Avatar billede olmas Nybegynder
29. november 2013 - 16:56 #28
Hej

Jeg er kommet så langt som at den booter fra CD'en,men jeg kan ikke vælge DOS Programs. Piletasterne reagerer ikke!!!
Er der noget andet jeg kan gøre?