Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 01:18 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Min computer er begyndt at lagge

Hey,

Jeg har en bærbar computer fra HP (HP Pavilion dv6 Notebook PC)
Duo core 2,13 med 4gb ram. Det måske ikke så vigtig med så er vi på samme side.

Jeg har brugt den til at spille en masse forskellige spil på og det har altid gået fint. Nu er min computer dog pludselig begyndt at lagge. Fx. et spil som Starcraft 2 som jeg har kunnet køre uden problemer på laveste indstillinger er begyndt at lagge allerede fra tidlig i kampen (få unites, burde ikke være svært at trække).
Første tænkte jeg at jeg havde fået downloadet noget shady-pron-virus gøjl, så jeg formaterede og har fået opdateret alle drivere osv. - uden bedre resultat. Min computer virker generelt langsommere og jeg er løbet tør for ideer.

Jeg har lagt spørgsmålet ind under hardware da jeg lidt frygter det er dér problemet ligger.

Men jah, er der nogle der har nogle kloge forslag?
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 01:19 #1
Hov, den skulle self. ikke ha været i printere (suk) - scroll mishab
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 01:29 #2
Jeg kører btw Vista.
Har ATI mobility Radeon HD 4650 (sat til ydeevne, ikke kvalitet)
Avatar billede Druesukker Nybegynder
14. juli 2011 - 01:49 #3
Prøv at rens din pc med ccleaner:
http://www.piriform.com/CCLEANER

Og lav virus/spyware scan med nogle forskellige programmer evt.:
http://www.safer-networking.org/dk/index.html
http://www.spywareterminator.com/

Prøv også at køre en Diskdefragmentering.

Det plejer jeg at gøre ca. en gang om ugen og min pc kører som var den ny :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 07:50 #4
Nu skriver du formatere. Mener du rigtig formatere, hvor alt slettes og Vista er installeret på ny, eller bare en reparaion?
Og efter denne "formatering" der ændrede hastigheden sig ikke på pc (lige i starten)?
Kører blæseren i pc meget? Kan den være beskidt indeni?
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 09:13 #5
Nej jeg tror desvære at vista og HP har trukket mig i benet omkring den formatering.
Jah min blæser kører ofte og er sikkert beskidt, men altså den kører ikke mere end normalt (og fx. ikke nu hvor jeg bare er på nettet).

Men jeg er igang med det der Piri program, har slettet en masse gamle filer (1,8 gb bare fra explorer og chrome)

Ud over det er jeg igang med at overskrive den tomme plads 35 gange. (jah så kan jeg sige at jeg har prøvet det)
Følger de andre punkter senere idag.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 09:19 #6
At overskrive ledig plads med 35 gange overskrivning er overkill.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 09:21 #7
Ud over de nævne programmer i #3 havde jeg også valgt at køer en tur med denne her:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 09:22 #8
Jeg ved det.
Det er også kun fordi den alligevel skulle stå natten over, og for at kunne sige at jeg har gjort det.

"Jeg har jo forresten overskrevet min harddisk 35 gange her forleden.." er en sikker score kommentar i byen, specielt hvis du ikke allerede snakker med pigen med bare siger det som et statement ;)
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 09:24 #9
Ok, kigger på det lidt senere, så skal jeg nok skrive resultatet.
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 13:08 #10
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.0.1200
www.malwarebytes.org

Database version: 7135

Windows 6.0.6001 Service Pack 1
Internet Explorer 7.0.6001.18000

mbam-log-2011-07-14 (12-59-43).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 432616
Tid gået: 1 time(e), 23 minut(ter), 51 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 15:38 #11
Hvordan er det lige jeg deler pointene ud?
14. juli 2011 - 15:44 #12
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5 - som der også står i den oprettelses/erindrings E-mail du har fået ...
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 15:48 #13
jamen jeg kan ikke vælge nogens svar som rigtige. tror det er fordi de er skrevet som kommentare..
Avatar billede Hudlommen Nybegynder
14. juli 2011 - 16:40 #14
Nå men jeg vil gerne give pointene til Druesukker
Hvis jeg kan dele dem kan 220661 også få lidt.

Hvis det ikke er fordi jeg er totalt idiot, kan i så ikke skrive noget herinde som svar, lige meget hvad, så jeg kan give nogle point ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 17:55 #15
svar til deling med druesukker.
Vent til druesukker lægger sit svar.
Så kan du fordele som du vil.
Loggen fra Malwarebytes så fin ud.
Avatar billede Druesukker Nybegynder
15. juli 2011 - 03:11 #16
svar :)