Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:09 Der er 22 kommentarer

Forsøgte at gendanne, nu vil den ikke tænde

Hej :)

Jeg forsøgte i dag at gendanne min Acer timelinex 3280tg til fabrinkindstillinger. Da gendannelsen næsten var fuldført gik min computer tør for strøm (jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på) og jeg frygtede at det nok ville få konsekvenser.. bingo, min computer siger nu at BOOTMGR is missing Presss ctrl+alt+del to restart, hvilket intet godt kommer ud af.. Hvad gør jeg??

PÅ forhånd tak for hjælpen, mvh Mikkel
Avatar billede knuf Nybegynder
26. juli 2011 - 21:24 #1
Har du lavet de anbefalede recovery-dvd'ere, da pc'en var ny?

Hvis ja, kan du boote på Recovery no 1 (af 3).
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:29 #2
Tror ikke jeg blev anbefalede at lave recovery-dvd'ere, det er i hvert fald ikke noget jeg har gjort, jeg har slet ikke et dvd drev
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:58 #3
Det ville være virkeligt lækkert hvis der er nogle der kan hjælpe mig med dette problem :)?
Avatar billede knuf Nybegynder
26. juli 2011 - 22:38 #4
Prøv at kontakte acer.dk
http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/support

De har nok hørt om problemet før?
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 22:51 #5
Jo tak :) det vil jeg forsøge at gøre imorgen, men jeg gætter på der også sidder nogle herinde der kan hjælpe mig
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
27. juli 2011 - 09:02 #6
Er der virkelig ingen hjælp at hente med dette problem?
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
27. juli 2011 - 09:22 #7
Det support der, det virker virkeligt dårligt jeg har forsøgt at komme igennem i 22 min nu :(
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
27. juli 2011 - 12:34 #8
det der er sket er du har gendannet dit system efter en tidligere dato hvor den så køre nogle måneder,uge'er tilbage efter hvad du har sat den til. i det du har mistet strøm i gendannelsen har du mistet det gendannelses punkt og dit gamle så du har ikke noget aktivt system lige nu

du har 2 løsninger
(1)"prøv at putte windows skiven i og se om den vil repair vis dette ikke er muligt mulighed 2"
(2)lav en clean install af dit system med din os skive "du mister alt data men din pc kan starte igen "
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
27. juli 2011 - 13:16 #9
Hej henriksen.

Jeg har ikke noget diskdrev i min pc og der fulgte ingen "skive" med. Desuden var det en gendannelse til fabriksindstillinger. Men mange tak for svaret alligvel. Er der ingen løsning på problemet når jeg intet diskdrev har
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
27. juli 2011 - 22:59 #10
da du ikke har et  drev er det muligt at hente et system på nettet og smide det på en usb og så system boot fra den
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
28. juli 2011 - 00:39 #11
Okay. Er det noget du vil være super flink at linke til og måske guide mig lidt igennem. Har forsøgt med google, men kan ikke finde noget som skal downloades til usb. ?? hjælp
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 10:12 #12
http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under MBR (Master Boot Record) Tools

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 10:12 #13
Hvilket styresytem kører du? (formoder Win 7)

Hvis du kender en der har en orginal windows dvd kan man lave en bootable usb pind med styresystemet på. Denne sættes i pc og der bootes på den. Her vælges at lave en reparation af styresystemet.
Dette laves fra anden pc:
http://www.tomshardware.com/news/win7-windows-7-mbr,10036.html

Ps har ingen erfaring med det, så kan ikke guide yderligere.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 10:15 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 10:23 #15
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
28. juli 2011 - 11:46 #16
Jeg bruger win7. Tak for hjælpen. 220661 det lyder kompliceret for en som ikke har meget forstand på computere, men vil kaste mig ud i det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2011 - 12:14 #17
#14 lavet som kortlink: http://kortlink.dk/tomshardware/99fn
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 12:22 #18
Tak John, så fik jeg også selv afprøvet dette. Det vil jeg prøve og huske næste gang jeg linker til noget der ikke virker.
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
29. juli 2011 - 00:01 #19
Jeg har nu løst problemet. Dem der vil have svar må gerne poste. Acer support linen blev pludselige åben og jeg fik fortalt at alt + f10 skulle åbne en gendannelses program. tada :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2011 - 07:01 #20
Det må være knuf der skal have dem. Han ledte dig til Acer support
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
29. juli 2011 - 17:04 #21
ja, knuf du kan bare poste så jeg kan give dig velfortjente point.

Mange tak til jer andre, der hjalp mig.. Det er sku lækkert med et forum med fornuftige og flinke mennesker
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 13:58 #22
Hvis knuf ikke reagerer på mit indlæg her lukker du bare tråden om et par dage ved selv at lægge svar og lukke.