Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Ny PC, hvilke virus programmer (gratis)

Hej alle :)

Min søster har købt ny pc og spørg mig til hjælps med virusprogrammer.

Hvilke programmer skal der installeres for at hendes internet surfing osv. er sikkert.

Jeg er godt klar over at betalingsprogammer sikker ville være det mest optimale, men håber på lidt hjælp med gratis programmer

mvh. Mikkel
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:18 #1
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 21:26 #2
Ja det er godt, men der er også Avast og AVG.

Ekspertens søsterside www.pcworld.dk laver engang imellem test. Se bare her (de er MAKS et år gamle her): www.kortlink.dk/99db
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:27 #3
okay :) det ser simpelt ud. Troede det krævede flere foreskellige programmer for at være dækket ordentligt ind?
Avatar billede jjam Juniormester
26. juli 2011 - 21:30 #4
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:32 #5
Okay tak :) Og man skal ikke have programmer som superantimalware, clearcloud osv. (kan ikke huske, hvad sådan programmer hedder) Jeg ved bare at jeg for lang tid siden engang fik en liste med 3 programmer jeg skulle installere for at være beskyttet (avg og 2 andre som to ting som avg ikke gjorde)
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:37 #6
Jeg har lige droppet AVG sløvede pcén når den opdaterede, så den ikke kunne bruges den halve time det stod på ;-(
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:38 #7
Microsoft Security Essentials bemærker jeg ikke køre :-)
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:39 #8
Okay, så bliver det dog avast eller Microsoft :) Og der er ikke brug for disse supllerende programmer?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 21:42 #9
jo da! Du skal nok have malwarebytes og ccleaner. De er er også gratis.

Hvor liger du selv svar? det er "til løsninger og pointgivning" som der står!! Læs lige pointreglerne: www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:44 #10
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:54 #11
Jeg lægger et 'Svar'
Som du kan acceptere :-)
Hvis du vælger Microsoft Security Essentials #1
Og CCleaner #10
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:47 #12
pstidsen. Jeg havde problemer med at acceptere svar så jeg ville lige se om den knap gjorde det muligt for mig at acceptere et svar. Mit eget svar er det eneste jeg kan acceptere, vil det sige ingen af jer har svaret til løsning og pointgivning?
Avatar billede store-morten Ekspert
26. juli 2011 - 21:54 #13
Og det kommer her ;-)
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
26. juli 2011 - 21:57 #14
Hvis i bare begge to gør det :)
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 22:10 #15
her også
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 22:58 #16
Malwareytes burde der ikke være nogle ben i.

CCleaner skal man derimod kende, men den er nem at bruge :) Du skal først om fremmest bruge funktion på start siden. Altså rens. Derudover er "Register" god. Den rydder op i registreringsdatabasen (det behøver du ikke vide hvad er). For en god ordens skyld skal du takke ja til at lave en sikkerhedskopi. Den kan du gemme i sin egen mappe i Dokumenter. Så kan du ligge dem alle der ;) Derudover er der en masse brugbare værktøjer i Værktøjer.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2011 - 23:18 #17
Derudover kan du køre Ccleaner fra kommandopromten og på den måde kan du f.eks. slukke computeren automatisk efter endt rensning. Se: http://www.piriform.com/docs/ccleaner/advanced-usage/command-line-parameters
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:38 #18
AntiVir har længe været vores darling indenfor gratis antivirus og er det stadig. Hent det gratis her: http://programmer.downloadcentral.dk/?AviraAntiVirPersonal-FREEAntivirus/Antivirus/Sikkerhed/440
Avatar billede defencebyte Praktikant
09. juli 2019 - 12:20 #19
Hi Mikkel,
I am using a antivirus software for my pc, you can give it a try. They also provide free trial. Give it a try!