Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
07. august 2011 - 14:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan "Dropbox" anv. som ekstra lagerplads?

Hej

Kan man slette de filer fra computeren som placeres hos "Dropbox", og på den måde få ekstra lagerplads?

Hvor høj er sikkerheden? (hvis det altså er muligt at sige noget om. Vil IKKE anv. funktionen til meget vigtige filer, men det er rart st vide om stedet er stabilt)

Er dette det rette sted at stille spørgsmålet?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2011 - 14:13 #1
Idéen med Dropbox er jo fildeling og backup. Så hvis du sletter dem fra copmuteren og kun har dem hos Dropbox er idéen jo gået lidt af det (i hvert fald med hensyn til backup).

Men ja, i princippet kan Dropbox udvide din lagerplads. Jeg vil dog anbefale en ekstern harddisk eller USB stik, til den opgave.

Med hensyn til stabilitet og sikkerhed: Jeg har aldrig mistet filer hos Dropbox (eller jo. En gang, men et var også min egen skyld). Du skal ikke bruge Dropbox til personfølsomme, hemmelige o.lign. filer. For et stykke tid siden læste jeg en nyhed om at man kunne logge ind på alle kontoer uden at kende password i nogle timer, da de under en sikkerhedsopdatering kom til at åbne adgangen til alle konti.

Håber det er svar nok :)
07. august 2011 - 14:20 #2
Så hvis du SELV sletter nogle af de filer du har liggende hos din PC's Dropbox mappe/konto (og Dropbox programmet har forbindelse til omverdenen), så går der få sekunder - så er de OGSÅ slettet alle de andre PC steder, hvor du har samme Dropbox mappe/konto...

Er det sådan du mener ???
Avatar billede mjdigital Nybegynder
07. august 2011 - 14:49 #3
Dropbox synkronisere med 1 mappe på din pc. Hvad der er i den mappe er også på deres server. Hvis du sletter filen i mappen ryger den også på serveren.

Sikkerheden på dropbox er blevet kritiseret meget, men som du skriver "Vil IKKE anv. funktionen til meget vigtige filer, men det er rart st vide om stedet er stabilt". Så er intet problem :)

Jeg har kørt dropbox helt siden starten, og køre ALTID og fungere perfekt hos mig. Jeg bruger det blandt andet som alternativ til SVN/GIT på mindre projekter.
07. august 2011 - 14:56 #4
... jeg bruger bla. [Dropbox] til alle mine 'standard' tekster/guiden/links/billeder... jeg bruger her på Eksperten.dk. Jeg kan så se/bruge/opdatere dem hvor som helst blandt de 4-5 af 'mine' PC'er, jeg er/kan være 'på' i løbet af dagen...
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2011 - 15:18 #5
Hvis du sletter filen i mappen ryger den også på serveren.
Ikke helt. Man kan til enhver tid gratis gendanne "slettede" filer.

... Jeg bruger Dropbox til backup af skoleting. Langt nemmere end at fifle med USB stiks! Det er også langt hurtigere! Når jeg har oprettet en fil i min skolemappe i dokumenter, kræver det kun et tryk i SyncToy (synkroniseringsprogram fra microsoft), før filerne ligger i min Dropbox mappe og atter få sekunder til det ligger på Dropboxs servere. Derudover bruger jeg det også til lidt fildeling, hvis det er flere 100 MB.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. august 2011 - 17:42 #6
Ja - brug dropbox til det den er designet til, der findes mange andre også gratis muligheder for lagerplads på netet. Og jeg tror ikke slettede filer ligger særligt længe på dropbox. Og vil du være sikker, så data og mindst 2 backupper meget gerne forskellige steder.
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2011 - 21:09 #7
backup 2 steder!? Hvis man nu har backup på Dropbox:
Hvis dropbox servere går ned (sker nok cirka aldrig) el.lign, uploader du dem bare igen.
Hvis computeren går i stykker, stjæles el.lign (sker LANGT oftere), så har du filerne i dropbox.

Kan godt nok ikke se hvad man skal med flere backups! Så skal det godt nok være EKSTREMT VIGTIGE filer! Chancen for at din computer bliver stjålet samtidigig med at der kommer meteornedsalg i Dropboxs servere er nok lig 0!
Avatar billede wappa Nybegynder
07. august 2011 - 21:12 #8
selv bruger jeg a drive 50 gb gratis hvis man mangler mere koster det

http://www.adrive.com/
Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
08. august 2011 - 04:22 #9
Tak for den adresse!
Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
08. august 2011 - 04:27 #10
Halløj alle I flinke mennesker!

Takker for alle svarene, som alle er brugbare, på hver deres måde.

Er der en måde jeg kan give point til jer hver især???

Til karise_larry: Ja, det var det jeg mente. Hyggeligt at "se" dig igen herinde.
Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
08. august 2011 - 04:38 #11
Til wappa ... og gerne også andre :)

Hvordan ser det ud mht. sikkerhed og stabilitet hos "a drive"?
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2011 - 19:52 #12
#10. [DIV]Er der en måde jeg kan give point til jer hver især???
[/DIV]Ikke nu, hvor du har givet point til en. Læs mere om pointsystemet her: www.eksperten.dk/faq#faq-3 og se så hvad du evt. kan gøre ved dette spørgsmål her: www.eksperten.dk/faq#faq-5-3
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2011 - 19:55 #13
Rettelse af #12:

#10.
Er der en måde jeg kan give point til jer hver især???
Ikke nu, hvor du har givet point til en. Læs mere om pointsystemet her: www.eksperten.dk/faq#faq-3 og se så hvad du evt. kan gøre ved dette spørgsmål her: www.eksperten.dk/faq#faq-5-3
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2011 - 17:14 #14
Her er der oprettet spørgsmål med point til pstidsen, mjdigital og kurt54

http://www.eksperten.dk/spm/944722
http://www.eksperten.dk/spm/944724
http://www.eksperten.dk/spm/944725
Avatar billede edinmdk Nybegynder
20. november 2011 - 10:20 #15
Indlæg hvordan du kan få helt op til 8GB gratis på DROPBOX!! http://edinm.dk/?p=406
Avatar billede ipo Nybegynder
14. marts 2012 - 12:53 #16
Hej!
Jeg kan forstå på dig, at du må kende Dropbox ret godt.
Kan du så måske hjælpe mig? Jeg kan ikke få min store (1.2GB) fil til at fungere. Har forsøgt at uploade den påde på computeren, i boxen, og på hjemmesiden, men den lukker bare siden ned når jeg forsøger.
Jeg har opgraderet til 50 GB lagerplads, så det kan ikke være derfor.
Venlig hilsen Ipo
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2012 - 13:58 #17
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 14:24 #18
Når du uploader via mappen/boksen hvad sker der så? Det burde virke!

Hvilken fil er det?
Avatar billede valsbol Seniormester
02. december 2013 - 19:43 #19
Jeg har slettet en mappe med en iso fil på min lokale dropbox mappe men den bliver ved med at komme. I grunden ville jeg helst have den overført til min HD, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre, man kan vist ikke hente noget fra den dropbox, der er i skyen? eller kan man.
Nybegynder
Avatar billede pstidsen Novice
02. december 2013 - 22:23 #20
valsbol, du skal oprette din egen tråd :-)