Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 13:44 Der er 30 kommentarer

Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet

Hej alle
Vil gerne først lige sige jeg er total rookie inden for computere, og skal have skåret stort set alt ud i pap. Håber ikke dette afholder jer fra at hjælpe mig!

Jeg har gennem 1 år nu set min PC skærm gå i sort (i ubestemt tid) hvorefter jeg skal lukke den sammen indtil den er gået på standby eller nogen gange bare gå videre 2 sek efter igen, pga den blev genoprettet.

Beskeden lyder:
Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet
Skærmdriveren ATI Radeon Family stoppede med at svare og er genoprettet.

Nu er det så blevet værre og værre de sidste par måneder, og kan ikke leve med det mere. Computeren er 1 år gammel, og den gør det selv når jeg bare sidder på nettet.
Nogen hjælp at hente her, eller andre der har prøvet det samme? Håber virkelig i kan hjælpe!
Tak på forhånd!!
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 13:52 #1
Prøv at geninstallere skærmdriveren der passer til din pc, hvis du ikke hved hvordan du gør så.

Hvilket styresystem bruger du, hvad er det for en pc, bærbar, eller ?.
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 14:05 #2
Hvordan geninstallerer jeg den?

Windows 7 (hedder det, tror jeg da), Bærbar Dell.. Kan ikke lige finde hvor jeg ser alle detaljerne på min pc lige nu, har sku glemt det..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 15:10 #3
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 15:32 #4
Har hentet EVEREST Corporate Edition... Hvordan ser jeg så min hardware? Og hvad skal jeg med den?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 15:38 #5
Åbn programmet klik på Grafikkort > Windows video der bør du kunne se hvilket Grafikkort der sider i din pc.
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 15:44 #6
ATI Mobility Radeon HD 5470
Det er mit grafikkort. Hvad så? :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 15:53 #7
Så går du ind på ATIs hjemmeside og finder sidst tilgængelige driver og indstallerer den.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 15:55 #8
Installerer
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 16:09 #9
Kan ikke finde det nogen steder... Kan kun finde noget man skal downloade som hedder "Driver Navigator" som så koster penge.. Er der mulighed for du vil være så venlig at finde et link til updaten til mit grafik kort? Tak for hjælp so far!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2011 - 16:53 #10
Går du her ind?
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Vælg Notebook graphics
Vælg Radeon Hd series
Vælg Mobility Radeon HD 5xxx series
Vælg "dit styresystem" (husk om det er 32 bit eller 64 bit)

Nu skulle du komme til et download af driver.
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 17:11 #11
Så er den hentet. Var det alt der skulle gøres? Jeg regner med at se om den går ned igen idag efter det er downloaded, og hvis den gør skriver jeg her inde igen, ellers tusind tak til alle der hjalp! Det er godt der er så mange mennesker der vil hjælpe os der ikke er gode til det!
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 17:19 #12
Selv TAK :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2011 - 17:23 #13
Nu er det jo ikke nok at hente driveren. Den skal også installeres!!
Husk at fjerne den gamle driver før du installerer den nye.
Det gøres fra tilføj fjern programmer.

Hvis du får det til at virke med driveren, og linket jeg kom med er det der løste problemet for dig accepterer du dette svar, ved at tjekke af i boksen og acceptere svaret.
Avatar billede wibse Nybegynder
31. august 2011 - 17:26 #14
Sker der noget ved at installere den nye uden at afinstallere den gamle?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2011 - 17:46 #15
Du kan risikere du ikke slipper med problemet hvis du ikke afinstallerer den gamle. Samt konflikter mellem de to drivere
Avatar billede wibse Nybegynder
03. september 2011 - 12:43 #16
Den gør det desværre stadig. Jeg har kigget lidt, men kan ikke rigtigt finde ud af hvilket program jeg skal slette.. Og jeg skal vel slette begge to, og så installere den nyeste igen? Kan du lige hjælpe med at forklare hvilket program jeg skal slette, for aner ikke hvad det hedder osv..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2011 - 17:33 #17
Nu kører jeg selv med Nvidia. Men det du skal afinstallere må hedde noget med "Ati Catalyst driver" eller noget i den stil.
Det gøres i tilføj fjern programmer.
Hvad hedder det andet program du taler om?
Avatar billede wibse Nybegynder
03. september 2011 - 17:38 #18
Jeg afinstallere "ATI Catalyst Control Center" og så installerer jeg den nye driver (eller den som du viste mig tidligere) igen.
Det andet program jeg taler om, er den nyeste update til driveren. Jeg var kommet til at installere den selvom jeg ikke havde slettet den gamle. Skal jeg også afinstallere den før jeg downloader den igen? Og i så fald, hvad hedder den?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2011 - 17:45 #19
Eller måske "Ati Catalyst Control Center"
Når du har fået afinstalleret driver genstartes pc. Installer herefter driver du har hentet og det skal herefter gerne fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2011 - 17:47 #20
#18 Du behøver vel ikke downloade den igen. Har du ikke gemt den et sted så du kan installere derfra?
Avatar billede wibse Nybegynder
03. september 2011 - 18:02 #21
Jo. Jeg prøver. Kryds fingre :-)
Avatar billede wibse Nybegynder
04. september 2011 - 21:36 #22
Hmm.. Den har lige gjort det igen.. Hvad kan så være problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 15:44 #23
Er løbet tør for ideer desværre.
Avatar billede wibse Nybegynder
05. september 2011 - 18:29 #24
Øv :-(

Andre der har nogle forslag eller selv har haft dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 19:39 #25
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/

Ved ikke om den kan hjælpe dig her, men programmet her kigger efter drivere på pc ud fra hardware id, så man kunne forsøge.
Du skal registrere for at downloade drivere.
Det var sidste skud i bøssen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 18:08 #26
Hvad endte denne med?
Avatar billede wibse Nybegynder
24. september 2011 - 17:40 #27
Har stadig ikke fået løst problemet, og den gør det stadig, desværre..
Avatar billede miahi Nybegynder
07. april 2012 - 21:52 #28
Min computer gjorde dette. Jeg afprøvede alt fra renseprogrammer til opdatering af driver. min computer virkede fint da jeg købte den så gendannede den til fabriksindstillinger og nu virker den fint.

Det er et stykke tid siden oplægget blev lagt ind, men hvis andre har samme problem, ville jeg lige give min løsning.
Avatar billede Bill-Pc Nybegynder
19. april 2013 - 10:56 #29
Jeg brugte en formiddag med at løse dette problem og fandt ud af at en malware var installeret på min PC. Antivirus fandt ikke programmet men med TuneUp fandt jeg ud af at et program startede op når jeg starter computeren. Jeg fandt stien på dette program som hed: iehighutil.exe og var installeret i mit C drev.  C:\Temporary\iehighutil.exe
Jeg forsøgte at slette iehighutil.exe manuelt men kunne ikke før jeg slettede hele Temporary mappen med alt indhold.

iehighutil.exe programmet highjackede min GPU og stressede det til grænsen via Java.
Avatar billede Upsidasse Nybegynder
13. august 2015 - 09:42 #30
Hej Wibse.
Ved godt jeg måske er lidt sent ude, men jeg tror måske jeg har en mulighed, som skal prøves. Jeg har haft det samme problem med at skærmdriveren stoppede og blev genoprettet, men min computer er ikke ny. Jeg var bl.a. herinde og se dit opslag, og så snusede jeg lidt mere rundt på internettet. Jeg tænkte at jeg ville prøve at kigge på mine driver opdateringer, som jeg har hentet ned, og så bare skulle installeres. Jeg lagde mærke til at den samme driveropdatering hed noget med: With DOTnet45  og så var der en der hed: Without DOTnet45 . Den med DOTnet45 var installeret da det var den sidste driveropdatering jeg fik hentet ned, og min skærmdriver crashede konstant. Og ikke nok med at den bare crashede. Hele mit spil stoppede med at svare og crashede derefter. Jeg kunne dog sagtens åbne spillet op igen, hvorpå det samme skete. Da jeg så tænkte at det der DOTnet45 måske kunne have noget med det at gøre, kigge jeg på internenettet og læste hvad det var. Hvad jeg kunne se, var at det var en form for plug-in, som skulle gøre at dit spil (eller andet) kunne fungere bedre. Jeg har godt nok ikke haft problemet med at skærmen bare fryser tilfældigt på fx internettet, men jeg installere driveren uden DOTnet45, og nu crasher mit spil aldrig. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men det kan måske være det.
Håber det her måske hjalp og ellers håber jeg du får fikset problemet.

Upsidasse