Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
02. september 2011 - 16:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Thomson-router - hjælp!

Hej.

Jeg har et lille problem. Jeg har en Thomsom-router, som både er modem og router i én. Efter jeg fik den har jeg ikke haft mulighed for at kunne gå ind i routerens indstillinger via. browseren. Jeg mener, jeg skulle bruge enten gateway-IP'en eller den normale IP med min gamle router, men intet fungerer nu. Jeg har prøvet med den normale IP, gateway IP, external IP, DNS og ja - vist nok det hele (har ikke vildt meget forstand på det).

Jeg begynder at tvivle på, om det så er fordi routeren ikke KAN? Grunden til jeg skal ind til indstillingerne, er at jeg skal have ændret routerens kanal, da jeg lige læste om det i et blad.

Hvis I har nogen løsning på problemet, så fortæl meget gerne. Ellers vil det også være rart, hvis der er andre muligheder for at ændre routerens kanal. :-)
Avatar billede Sensity Nybegynder
02. september 2011 - 17:21 #1
hva model har du ?
Avatar billede Sensity Nybegynder
02. september 2011 - 17:22 #2
Prøv den her: 192.168.1.254
Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
02. september 2011 - 17:58 #3
Hej,

Modellen er Thomson TWG870TS, og IP'en, du skrev, virkede ikke. Den indlæste i 1-2 minutter, hvorefter Chrome bare skriver "Denne webside er ikke tilgængelig"
Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
02. september 2011 - 18:00 #4
Jeg synes slet ikke man kan finde noget om hverken Thomson-produkter eller denne router/modem
Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
02. september 2011 - 18:25 #5
Nå, jeg har lige haft fat i Stofa support, og de siger, der ikke er nogen indbygget funktion i det og at det skal foretages fra minesider.dk, så må jeg se, hvad der kan lade sig gøre der.

- Sensity, kan du ikke lige skrive et svar her?
Avatar billede Sensity Nybegynder
02. september 2011 - 18:44 #6
:)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
02. september 2011 - 20:36 #7
nu er det lidt sent men et godt program til at åbne og lukke porte i en router er http://www.simpleportforwarding.com/

jeg syntes det lyder mystisk at du ikke kan tilgå routeren. det er nok bare Stofa der ikke ønsker at folk selv skal "pille" i den og så har fjerne den grafiske interface. Der kan dog stadig være mullighed for at tilgå den via SSH. det kræver dog lidt støre viden at ændre i det da det er ren tekst baseret.

men brug puTTY til det. P.S det er dog på eget ansvar!!
Avatar billede kjeldsted Novice
25. november 2011 - 22:34 #8
Lige en kommentar hvis andre interesserede skulle kigge forbi denne tråd. Har netop selv haft kontakt med Stofa for at spørge ind til WiFi opsætning på deres medfølgende router. Jeg fik svaret at eftersom trådløs internet ikke var valgt som tillægsprodukt kan det ikke aktiveres. Altså skal Stofa have betaling for at slå WiFi til. Ja, jeg forstår heller ikke. Men der må jo en ekstern router til hvis WiFi skal virker her.
Avatar billede cablecat Nybegynder
09. februar 2012 - 23:35 #9
Jeg fandt over denne tråd fordi jeg søgte på TWG870TS på Google, og gerne ville ind på routers webinterface.

Det lykkes.

1) Sæt routeren til at være router (altså kører NAT) på https://www.stofa.dk/minesider/
2) genstart routeren
3) browse ind på 192.168.0.1
4) log in med blankt brugernavn og password admin

For mere indformation om Stofas modem, søge på "TWG870" på Google.

Se også disse links:
http://www.vector.com.pl/files/134/122/235_datasheettwg870.pdf
http://bandaancha.eu/store/angelus/U-TWG870_EU_-V1.1-draft-cc.pdf
Avatar billede cablecat Nybegynder
10. februar 2012 - 18:18 #10
Update: det er også muligt at tilgå modemmet imens den er i brigde mode. Altså når den ikke køre NAT.

Så har den denne IP: 192.168.100.1, man skal selvfølgelig selv have en ip i 192.168.100.* for at kunne tilgå modemmet.

I Windows er det ikke muligt at både have en dynamisk og en fast IP på samme netkort. Men det er det under Linux.

Eksempel på /etc/network/interfaces:

#Stofanet global IP
auto eth0
iface eth0 inet dhcp
        dns-nameservers 89.233.43.71 89.104.194.142 8.8.8.8

#Stofanet modem-forbindelse
auto eth0:1
iface eth0:1 inet static
        address 192.168.100.2
        netmask 255.255.255.0
Avatar billede nexium Nybegynder
30. maj 2012 - 20:55 #11
Hej.
Er der nogen der ved hvordan man aktiverer usb-porten på routeren?
Jeg talte med stofa som sagde at den ikke var aktiveret fra start, men at man selv skulle ind og aktivere den. og at man skulle 'spørge google om hjælp'..
Nogen tips?
Avatar billede cablecat Nybegynder
30. maj 2012 - 21:03 #12
Eftersom Stofanet har låst modemmet, så man stort set ikke kan ændre noget, men kun se. Så tror jeg ikke du kan aktivere UBS porten, uden du første finde ud af hvordan man låser modemmet op.
Avatar billede homerdk77 Nybegynder
26. oktober 2013 - 00:46 #13
Ok ved godt det en ekstreemt gammel tråd, jeg havnede her da jeg googlede et lignende router problem. Så ville lige give en løsning til andre der havner her.

For at finde ud af hvilken IP din router har ->
( bemærk det SKAL være med kabel og ikke wireless )
Gå ned i start/kør og skriv cmd  ( tryk enter )
Skriv ipconfig /all  ( tryk enter )
Kig efter gateway IP
Åbn browser og skriv IP i adresse feltet  ( tryk enter )
Så burde du komme til router login.

"There is always a bigger donut!"