Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
09. september 2011 - 00:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke slukke!

Hej allesammen.

Jeg har et problem med min computer.

Det er en Shark Brutality I7 fra sharkgaming.dk

Den kører helt perfekt og jeg er meget tilfreds med den.

Men når jeg vil lukke computeren og jeg trykker på "Luk computeren", så går den til "vente-skærmen" hvor den bare står og loader. Jeg venter på at computeren slukker, men den bliver bare ved med at loade. Jeg bliver hver gang nødt til at holde sluk/tænd-knappen inde indtil den slukker, hvorefter den så genstarter.

Når den så har genstartet, kan jeg trykke "Luk computeren" og så lukker den ned i løbet af 10 sekunder.

Hvad kan der være galt, og hvordan kan jeg få den til at slukke første gang istedet for at den først skal genstarte?
09. september 2011 - 07:39 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2011 - 07:41 #2
http://www.eksperten.dk/spm/946447
PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2011 - 07:42 #3
Hent  Ccleaner. http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Du skal især se det sidste link hvor du kan se mulighederne for kun at starte det nødvendige op så der ikke er noget der unødvendigt kører i baggrunden.

http://gratisupload.dk/vis_billede/62873/
http://gratisupload.dk/vis_billede/62874/
http://gratisupload.dk/vis_billede/63036/
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2011 - 07:50 #4
Her er Microsoft´s løsning.
Sådan udføres en ren start på en computer
1. Klik på Start, skriv msconfig i feltet Start søgning, og tryk derefter på ENTER.
Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Fortsæt.
2. På fanen Generelt, klik på Valgfri start.
3. Under Valgfri start, skal du klikke for at fjerne Indlæs startelementer afkrydsningsfelt.
4. Klik på fanen Tjenester, klik for at markere Skjul alle Microsoft-tjenester afkrydsningsfeltet og derefter klikke på Deaktiver alle.
5. Klik på OK.
6. Når du bliver bedt om det, skal du klikke på Genstart.
7. Når computeren starter, skal du kontrollere, om problemet er løst.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. september 2011 - 09:34 #5
Har du været i bios og set om du har sat wake on lan aktiv?
Hvis ja så deaktiver det.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
25. september 2011 - 21:25 #6
..
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2011 - 21:33 #7
Nu er det mig der er forvirret:-(