Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 11:55 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP PS3 til Laptop

Hejsa
Min søn der er på efterskole uden tv skærm skal have hjælp til opsætningsforslag så han kan køre FIFA på PS3 over MSI gamer laptop.
MS-1727, på den er der en HDMI indgang, hvordan og med hvad sætter vi skidtet igang. :)

ALTERNATIV så findes her en pc skærm mærket DELL med flg. DVI-D D-SUB noget der ligner en firewire indgang og et par USB indgange.

På forhånd tak!
MOAR nina
17. september 2011 - 12:34 #1
Der er ikke nogle BÆRBARE som har HDMI (eller lign skærm) INDGANG!!!  Hvis det er det du forsøger...
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 12:41 #2
Okay så!
Det var jo ikke noget svar, men der er en HDMI indgang v siden af skærm ikon indgangen ( den med 15 pins)
Er du i stand til at hjælpe/forklare?
17. september 2011 - 12:52 #3
...men der er en HDMI indgang v siden af skærm ikon indgangen ... - er det på omtalte MSI gamer laptop du mener ?

Eller en LØS stående SKÆRM ?
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 12:54 #4
På gamer pc
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 12:54 #5
Laptop ikke pc
17. september 2011 - 13:01 #6
Vil lige gentage #1 ^^^^

Der findes ikke nogen PC / Labtop / Bærbar / ... med SKÆRM INDGANG !
Kun en LØS SKÆRM ...

(Eller taler vi forbi hinanden ?)
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 13:11 #7
Kan være at jeg ikke ser hvad du mener for mig er et hul til HDMI en indgang
Så, hvad bruger man en HDMI forbindelse fra laptop til?
Den enest måde at forbinde PS3 til noget et med et HDMI kabel eller LAN og da der ikke er andet en trådløs forbindelse på hans skole kan jeg ikke lige greje hvordan man uden et tv ellers kan afspille på en skærm end på denne laptop eller på en gammel pc skærm.
Sidste er lige så godt som laptop, men her sidder vi med problemet, kabler? Hvilket kabel skal der ind i PS3 for at få billederne ud...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:13 #8
Er du ikke sikker på at det er en HDMI "Udgang fra PC" ?
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 13:18 #9
Tja hvad ved jeg, men det kunne da være helt rigtigt
Har DU et forslag til visning af PS3 på a eller b?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:24 #10
Du skal nok bruge en USB TV-Tuner med HDMI Input(Til PC)..
17. september 2011 - 13:29 #11
...Så, hvad bruger man en HDMI forbindelse fra laptop til?
...
- få billed FRA PC'en til stor/størrer skærm ... ligesom den 'gammeldags' VGA stik (15 pins)
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 13:32 #12
Okay det var sgu da et skridt videre. Så må vi finde sådan et i en rodekasse, eller online, tror endda at jeg har set FOTO af sådan en fætter på min søgen..
Hvad med en løsning til den DELL skærm som jeg beskrev i starten ? Har du nogen ide her?
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 13:38 #13
Okay, ja npr man ikke lige kan se det for sig blir det svært men jeg kan godt se at der skal en tv tuner til at formidler billederne over på pc :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:47 #14
PS3 = skal ses på DELL skærm.

( PS3 HDMI kabel til DVI-D D-SUB DELL )

LINK
http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_til_dvi_kabel_184_da/?gclid=CImyzcqZpKsCFYhZmAodWRBG3A
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:49 #15
eller.

ps3 HDMI convert Til Scart

http://www.amazon.co.uk/LogiLink-SCART-HDMI-Toslink-Connection/sim/B004K4YKQC/2

+ TV Tuner med Scart Input..
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 13:51 #16
Ja Michæl, for når jeg læser denne tråd herunder så blir jeg helt skræmt ved a købe USB til laptop løsningen...Den er vidst noget dyr også..
http://forum.notebookreview.com/accessories/257114-tv-tuner-w-hdmi-support-turn-laptop-into-monitor-tv-2.html
Avatar billede Trollekrogen Nybegynder
17. september 2011 - 13:54 #17
Den eneste mulighed du har er at bruge et video capture kort i stil med dette.
http://www.24hshop.dk/usb-video-capture-til-vhsdvdvd-mm-lige-nu-gratis-fragt-p-3909.aspx
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:52 #18
Linksene er tilfældige.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:55 #19
Ellers skal du have fat i en stationær computer
med HDMI Input grafikkort..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 13:57 #20
#18 +og så en converter fra PS3 HDMI..
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 14:00 #21
Michael, hans stationære er en ældre sag, næppe med et HDMI grafikkort.
Nu skriver jeg til AV kabler, kender dem fra tidligere handler, de ved sikkert hvilket kabel, til DELL skærmen der er den bedste løsning. Og så kan PS3 og skærm stå på værelset i fred og ro mens laptop jo skal med ud og ind til undervisning :)
Smid svar så smider jeg point....
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 14:02 #22
Dem kan du bare give til karise_larry.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 14:08 #23
eller vi kan dele point.
17. september 2011 - 14:19 #24
Ping...
Avatar billede ninanip Novice
17. september 2011 - 14:33 #25
Du kan da også få svar med 200 point ved ikke hvordan jeg klarer den dog ;)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. september 2011 - 14:59 #26
Point til karise_larry

http://www.eksperten.dk/spm/947434