Avatar billede quinnie Novice
24. september 2011 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Aktivere UPnP/DLNA

Jeg har installeret denne NAS-server D-link DNS-320 1 TB NAS. Min computer kan godt finde NAS-serveren men det kan mit musikanlæg ikke. I brugsanvisningen til musikanlægget står der at jeg på min NAS-server skal aktivere dens UPnP/DLNA, men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg gør det.

Her på siden fandt jeg denne vejledning:

1.
Start Windows Media® Player 11.

2.
Vælg [Mediedeling] i menuen [Bibliotek].

3.
Marker afkrydsningsfeltet [Del mine medier].

4.
Gå til listen under afkrydsningsfeltet [Del mine medier med:], og vælg de enheder, som du vil dele data med, og klik derefter på [Tillad].

5.
Klik på [OK].
Konfigureringen af DLNA-medieserveren er nu udført.

Efter at have fulgt ovenstående kunne mit musikanlæg godt finde min computer men ikke NAS-Serveren.

Måske der er en der kan hjælpe?
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2011 - 22:52 #1
Du har aktiveret det på din computer ved brug af ovenstående.
For at aktivere det i NAS'en må du enten kigge i konfigurationen eller hive manualen frem til den.
Du kan finde manualen her: http://sharecenter.dlink.com/products/DNS-320
Se side 63.
Avatar billede quinnie Novice
25. september 2011 - 08:54 #2
Hej chalde!

Tak for hjælpen, problemet er løst. Smid et svar og få dine point :-)

Bettina
Avatar billede chalde Seniormester
25. september 2011 - 10:50 #3
Bare behold point :)
Avatar billede quinnie Novice
25. september 2011 - 11:29 #4
Okay, tak.