Avatar billede kakrso Nybegynder
07. oktober 2011 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar går ud efter 15 min.'s gaming

Hej allesammen,

Jeg har et utrolig træls problem med min dyre bærbar. For, at hjælpe jer lidt på vej, så vil jeg gerne fortælle lidt om mine computer specs.

Mærke/Variant: Vision NB2595
CPU: Intel Core i7-2720QM 4x2,20GHz (Turbo 3.30GHz) 6MB cache
RAM: 16GB Kingston RAM DualChannel
Harddisk: 300GB SSD harddisk Intel 320-series
Grafik: AMD Radeon HD6990m 2GB dedikeret RAM (DirectX 11)
Skærm: 15.6" FullHD-LED Glare panel 1920x1080
OS: Windows 7 x64 Ultimate:

Input muligheder: 2 x USB 2.0
2 x USB 3.0
1 x HDMI port
1 x DVI
1 x eSATA
1 x IEEE 1394 Firewire
1 x 9-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)

Nu til problemet. Jeg har jo købt denne gode og dyre bærbar for, at jeg kan bruge min bærbar til alt. Så jeg ikke både skal have en stationær og en bærbar. MEN, nu siger mange jo, at en bærbar ikke kan bruges til professionel gaming, og jo det kan den godt. Jeg har førhen kørt Crysis 2, med alt på højeste settings uden nogen form for lagg eller min computer går ud, pga. af varme. Men min SSD harddisk stod af efter 2 måneders eje af computeren, og det skal siges, at jeg købte den fra ny af. Men jeg fik den så tilbage fra rep. efter 3 dage og lige siden, har blæserne haft problemer med, at blæse over, at man går på internettet og er lidt for aktiv. Det irritere mig ret meget, og nu kan jeg ikke spille de store spil mere efter jeg har fået den tilbage.

Idag så har jeg så snakket med MM-visions support afdeling der siger, at den skal sendes ind igen, og jeg kan ikke undvære min PC som hjemmesideprogrammør. Jeg har overvejet lidt, at købe en ekstern blæser, som min computer kan stå på, men det er stadig sådan lidt. Min bærbar har 2 blæsere i sig i forvejen, så det burde altså fungere.. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Kan jeg selv fixe det eller skal den sendes ind, eller hvordan skal jeg gøre?

Jeg håber, at der en venlig sjæl som kan hjælpe, så er der 50 point, til den der kommer med det bedste svar.

På forhånd tak for hjælpen! :o)

Med venlig hilsen
Kasper Søndergaard
Avatar billede Cypern Nybegynder
07. oktober 2011 - 11:56 #1
Problemet er når nogle ønsker at producere laptops selv og dermed installere sidste nye gaming gear ind i et standard Laptop kabinet - kabinettet er ikke designet til den ekstra køling disse hardcore komponenterne kræver "processor, Ram og graifkkort.

Derfor ser du gaming maskiner som Asus og lign starter med et meget større og tykkere kabinet som leder luften fra front til bag og ikke fra bunden til siden som på din.

Bliver computeren for varm vil komponenter ofte "hænge" og til sidst vil levetiden på komponenterne blive væsentligt reduceret.

Nå men du har jo varme problemer det havde jeg også på min HP Workstation med Nvidia Quadro grafikkort og masser af ram.

Jeg investerede i denne og det betød at min temperatur blev reduceret med +30 grader. Den har en stor blæser og dermed støjer den ikke så meget fordi den roterer langsommere end en lille blæser.

Den drives via USB og koster lidt over 150kr og det smarte er at blæseren kan flyttes frem og tilbage så den passer til alle laptop modeller med indsugning i bunden.

Den har hjulpet mig gevaldigt, med netop et identisk problem.

http://www.youtube.com/watch?v=RnsTvTMQ8vo
Avatar billede Besir Novice
07. oktober 2011 - 11:14 #2
Jeg ville nok sende den ind til reparation :)
Avatar billede kakrso Nybegynder
07. oktober 2011 - 11:20 #3
Okay, jeg vil tænke over det, indtil der er nogle flere der skriver også hvis det er andre ikke kan komme med nogle bud, så får du selvfølgeling dine point! ;o)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 11:38 #4
Vil nok mene at den skal fungere med de specs, jeg havde selv et varme problem med en heftig bærbar, den gik i sort når jeg afspillede mkv filer over et fladskærms tv, jeg købte så en extern blæser den kunne stå på, siden hen har jeg ikke haft problemer.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 12:07 #5
Jeg købte sådan en, den har en stor blæser der afkøler hele underfladen, den kan slet ikke høres, og gør også at den bærbare kommer op i rigtig højde.

http://www.chill-innovation.com/products/products.php?kategori=9&products=27
Avatar billede kakrso Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:52 #6
Hej Cypern. Det var dig der rendte med pointne. Jeg synes bare det er utrolig mærkeligt. Fordi der er en blæser i begge sider på bagsiden af computeren, så jeg forstår ikke hvorfor den ikke kan køle nok igennem. Rigtig fede blæsere i linker til. Men jeg vil helst kun handle på danske webshops, så er der nogle der vil linke til en dansk webshop, med nogle blæsere? Gerne så kraftige som overhovedet muligt. Og mine blæsere sidder som sagt bag på computeren, en i hver side, så de skal passe dertil. På forhånd tak for hjælpen! :)
Avatar billede Cypern Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:49 #7
http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10862

http://www.computersalg.dk/produkt/485290?varenummer=485290&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Du kan finde dem under tilbehør og køling på edbpriser.dk

Men du kan spare rigtig gode penge ved at købe dit IT udstyr i udlandet men indenfor EU.
Avatar billede Cypern Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:49 #8
Takker