Avatar billede Noerholm Nybegynder
29. december 2011 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pluslig sort skærm (packard bell easynote LJ71)

Min bærbar computer virker fint når jeg, tænder den men, når jeg gør disse ting browser/spil/se film osv. går skærmen i sort en gang imellem. Det sker oftere og oftere.

Har i nogen forslag ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2011 - 16:25 #1
køling eller defekt i kabling mellem bundkort og skærm.
Rensning af blæsere og ram-kredse er første skridt.
Avatar billede Noerholm Nybegynder
30. december 2011 - 00:00 #2
Jeg har, blæst ud i systemet med en kompressor.
Den blev dejlig kølig bagefter men, gør det stadig ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2011 - 13:28 #3
så skal du have tjekket kablet, der forbinder bundkort og skærm. Det er noget, en prof skal lave.
Avatar billede Noerholm Nybegynder
30. december 2011 - 16:44 #4
Det prøver jeg så tak (-:
Avatar billede ewok Nybegynder
07. januar 2012 - 08:54 #5
det er en pachard bell (PB), og den er ved at dø, jeg har desværre en masse kunder/elever der ikke har forstået at PB er et uhyggeligt ringe produkt,  jeg kunne godt blive teknisk og komme med en laaaang teknisk forklaring på hvad der er skyld i dit problem, men inden du får læst det så er den nok død, og når du nu har blæst den igennem med en kompressor tja så er den nok helt færdig nu, du skal bruge dåseluft fordi den luft er ren det er kompressorluft ikke det er fuld af vand,olie og rust partikler og disse partikler vil ødelægge din computer.

mvh

en proff.
Avatar billede Noerholm Nybegynder
07. januar 2012 - 23:28 #6
Jeg har luftet ud med en kompressor før problemet opstod.

Kan det være skyld i mit problem?
Avatar billede ewok Nybegynder
11. januar 2012 - 07:03 #7
ja det kan det nemt desværre.
Avatar billede kimr Nybegynder
23. februar 2012 - 11:28 #8
@ ewok, jeg har også en PB EasyNote LJ71.
Og jeg vil gerne have den tekniske forklaring, dels fordi jeg forstår den og dels fordi jeg har et ligene problem.
Skærmen bliver ikke bare sort, men computeren slukker pludseligt under brug. Jeg har ikke brugt kompressor til at blæse den ud, men derimod dåseluft.