Avatar billede Firezar Nybegynder
02. januar 2012 - 15:23 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Upload hjemmeside - Host? Domæne? Webhotel?

Hej!

Jeg har lavet en hjemme side (html) som jeg gerne vil have op på nettet. Men hvad skal der til? Jeg er klar over at jeg skal have et domæne, men så heller ikke meget mere...

Kan nogen hjælpe mig på vej? Evt. smide nogle links.

Ps. Det er kun på hobbybasis så det skal helst være så billigt som muligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2012 - 15:35 #1
fx http://www.unoeuro.com/
du nskal vælge et navn til dit domæne (ala eksperten.dk) og det skal købes/bestilles udover prisen på 1€. Domæne koster 45kr/år og betaless til dk-hostmaster.dk - men din udbyder (fx unoeuro) sørger for registrering og tilmelding.
Avatar billede edin22 Nybegynder
02. januar 2012 - 16:07 #2
ML hosting eller Meboox!! De er nok de billigste, og de er i top inden for support!!

- Alt andet er noget LOR**... Min egen blog www.edinm.dk, bliver også hostet, hos ML HOSTING... Jeg har hostet en masse, hos ML HOSTING jeg er ganske tilfreds
Avatar billede Firezar Nybegynder
02. januar 2012 - 17:36 #3
Tak for jeres hurtige bud, men jeg har lige fundet domaindirect med gratis webhotel og 36kr årligt for et domæne. Jeg tror at det er det jeg skal have.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2012 - 17:45 #4
de 36kr er uden moms - prisen er 45kr/år - det bestemmer dk-hostmaster.dk
Men det er et meget lille domæne, og du kommer hurtigt til at skulle betale mere end hos konkurrenterne.
Avatar billede acore Ekspert
02. januar 2012 - 19:34 #5
Der skal f.... meget html-kode til for at bruge de 100 Mb, de stiller til rådighed, og en opgradering koster kun godt 100 om året.

Har selv brugt dem, og de er bedre end fx one.com.
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 20:11 #6
one.com ?
Avatar billede acore Ekspert
02. januar 2012 - 20:44 #7
one.com!
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 20:46 #8
jeg vil bare anbefale one.com nemt og god chat support. 24/7 på engelsk.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2012 - 20:48 #9
det er ikke så meget pladsen, som begrænsningen på trafik.
Ligger der et par billeder af familien i høj opløsning (5mb?), og alle robotter kommer forbi for at tjekke siden, så skal der pludseligt betales for trafik. Skal man gå fra 'gratis' til 'privat small' på domaindirect så er det altså det dobbelte af unoeuro's pris - så man skal huske at flytte sit domæne i det øjeblik man bliver lidt kendt...
Avatar billede acore Ekspert
02. januar 2012 - 23:38 #10
På den anden side er one.com's memory-limit (eller var for et år siden - ved ikke om de har ændret det) så lav, at man ikke kunne resize et 5Mb billede i PHP. Men det kunne man på domaindirect.

Tror der er små fordele og ulemper ved alle i den lave ende af pris-skalaen, men at de ligegr meget tæt.
Avatar billede acore Ekspert
02. januar 2012 - 23:41 #11
På den anden side er one.com's memory-limit (eller var for et år siden - ved ikke om de har ændret det) så lav, at man ikke kunne resize et 5Mb billede i PHP. Men det kunne man på domaindirect.

Tror der er små fordele og ulemper ved alle i den lave ende af pris-skalaen, men at de ligegr meget tæt.
Avatar billede tobrukDk Novice
03. januar 2012 - 08:28 #12
jeg er gået fra mlhosting til meebox.net og du kan have mange hjemmesider på meebox uden at skulle købe flere server ligesom du skal hos mlhosting :) hos meebox.net køber du kun en server og kun en men hvis du køber 3 hjemmesider så skal du have 3 server hos mlhosting :)
Avatar billede Firezar Nybegynder
03. januar 2012 - 14:18 #13
Hele min hjemmeside fylder ikke mere end 100kb så jeg tror ikke at det bliver noget problem med at der kun er 5gb trafik.

Men jeg ser lige at man hos domaindirect ikke kan have nogle subdomæner. Betyder det at jeg kan kan have en "side 2"?? For det har jeg brug for...
Avatar billede acore Ekspert
03. januar 2012 - 18:31 #14
Nej. Det betyder bare, at du ikke kan lave xyz.mitdomæne.dk, men må nøjes med www.mitdomæne.dk. Du kan stadig bruge mapper og du kan have alle de filer du vil.
Avatar billede Firezar Nybegynder
03. januar 2012 - 19:33 #15
Okay :) Tak. Så tror jeg faktisk at jeg er ved at have styr på det.
Avatar billede Firezar Nybegynder
04. marts 2012 - 20:06 #16
Tak for jeres forslag, men jeg endte med at købe domæne gennem domaindirect og et gratis webhotel hos ezhost. De havde en supporter som guidede mig gennem hele forløbet.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 20:38 #17
Hej,
Jeg har også lige købt et domæne hos domaindirect, men jeg går da ud fra at jeg også får et webhotel med i købet, for de ialt 148 kr.
Nu skal jeg så bare lige finde ud af hvor jeg placerer de fem SharePoint-filer som min hjemmeside består af, hvoraf den ene er index.htm.
Jeg er helt grøn når det kommer til at uploade hjemmeside, så hvis nogen har et par gode råd er jeg lydhør.
Avatar billede pstidsen Novice
25. marts 2014 - 20:42 #18
Brug Filuploaderen i dit Kontrolpanel eller FTP (anbefales)
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 21:40 #19
Jo tak, men inde i File Manager hos DomainDirect kommer den op med en steng af mapper: Root Directory, .cagesf, .cl.selector, error_docs, httpdocs (highlighted) og logs.

Så tænker man jo det må være noget med httpdocs - fordi den er highlighted. Der ligger så en index.php hvor der allerede er en masse html i og i øvrigt hedder min index fil .htm til efternavn.

Det er alt sammen meget forvirrende. Der er ingen support og heller ikke nogen der har været lige så dumme som jeg er hos DDs FAQ.
Avatar billede pstidsen Novice
25. marts 2014 - 22:05 #20
httpdocs var et godt bud... Prøv det da ! :)
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 22:34 #21
Har prøvet det - og det virker! Nu har jeg så bare det problem at billederne kom ikke med. De ligger i en mappe: images - og det er jo ikke nogen htm, så den aner jeg ikke hvad jeg skal stille op med. Billederne mangler selvfølgelig på hjemmesiden.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
25. marts 2014 - 22:36 #22
Og nu er jeg træt, så det bliver nok først i morgen jeg kommer videre. Det godt nok op ad bakke det her. Hvorfor skal det være så indviklet?
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2014 - 12:48 #23
Det er med 99% sikkerhed fordi stierne til billederne er forkerte. Har du et link til siden?
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 13:42 #24
Ja, det tror jeg også og jeg vil prøve at omdøbe stierne så de ikke linker til den images mappe som ikke findes :) Jeg har tidligere brugt FileZilla, men jeg kan bare ikke huske hvordan det var med billeder. Skal de uploades hver for sig, fuldstændig som htm-sider - eller er der en særlig mappe til billeder?
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2014 - 13:53 #25
Billederne skal bare ligge der, hvor stierne fører hen. Om det er i roden eller i 20 undermapper er ligemeget :-)
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 17:30 #26
Så fik jeg styr på billederne. Det er slet ikke så svært - når man ved hvad man skal gøre! Næste problem er nu at preview siden hos dd fordeler tekst anderledes end den crome-genererede side i SharePoint som jeg har bygget siden i. DD skubber teksten helt ud til venstre, mens den fordeler sig efter mit hoved i SharePoint. Nu må ham der Murphy snart gerne holde fyraften!
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2014 - 17:55 #27
Det kan jeg ikke hjælpe med.. Opret en ny tråd :)
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
26. marts 2014 - 18:24 #28
Der var heldigvis en af siderne som viste teksten korrekt. Jeg har kopieret html-n fra den side over i de andre. Så skal jeg bare til at skrive alt indholdet på ny og håbe på at det ikke flytter sig mærkelige steder hen når det bliver uploadet!!
Tak for hjælpen.