Avatar billede Amtus Nybegynder
14. februar 2012 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC som Media Center?

Jeg har i noget tid brugt min lettere defekte bærbare PC, som media center ved at koble den til mit fjernsyn, for så at kunne gå på nettet, streame udsendelser mv., men nu er den vist ovre det, så der skal en ny maskine til.

Jeg skal ikke bruge noget der kan fange TV kanaler, optage eller lignende. Det skal mere eller mindre bare være en computer med HDMI udgang der er billig, men som stadig har lidt krafter så den ikke bliver for sløv. Derudover skal den selvfølgelig være lydløs:)

Er der nogen der kan anbefale noget der passer nogenlunde til mit behov?

Pft.

Amtus
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 00:22 #1
Sådan har jeg gjort.
Jeg har bygget sådan et anlæg
http://hc.pcworld.dk/art/116836?a=newsletter&i=1463
Optager medens jeg ser andet TV Program.
http://gratisupload.dk/vis_billede/62261/
Og det kunne for den sags skyld lige så godt være en bærbar!
Og så kan du optage medens du ser andet TV imedens.
Brug Windows hjemme netværk så kan du hente filer fra dine øvrige PCér
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2012 - 07:43 #2
mit er næsten magen til - jeg har bare dette bundkort
http://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-E35M1-M-Pro-2253302.html
som kan klare sig uden blæser hvis det ikke pakkes i en meget lille kasse.
Avatar billede Amtus Nybegynder
15. februar 2012 - 07:53 #3
Begge dele ser spændende ud - det er præcist sådan noget jeg ledte efter.

Der er ikke noget i vejen for bare at installere Windows på maskinen er der?

Jeg kigger nærmere på det, så komer der helt sikkert flere spørgsmål ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 08:05 #4
Som du kan se på det nederste billede har jeg lagt Windows7 på endda 64Bit da jeg købte en familiepakke og kun skulle bruge de 2 licenser. og brugt dette bundkort det er med passiv køling.
http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=210
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 08:31 #5
Ellers kunne et godt alternativ være sådan en fætter:
http://www.av-connection.dk/?PGr=1931&ML=884

DiVCO TViX er et rigtigt godt alternativ, de nye kører med android os, hvilket gør at man nu også kan surfe på dem.
Har selv en gammel model (de bygger på en Linux kerne) det er dog kun et rent medie center, som kan spille lyd, film og vise billeder.

De kan bl.a. spille DVD og Blue-Ray ISO filer, MPG, MPG2 AVI og MKV i op til 1080i/p.
Den spiller også mp3 og viser jpg.

Den har alle de gængse tilslutninger incl. net så du kan streame fra en NAS eller anden PC.

Overvejer selv dénne Tvix A1
Avatar billede Amtus Nybegynder
18. februar 2012 - 18:22 #6
Tak for hjælpen.

Min gamle bærbare er livet op igen, så den tager en omgang til, så har jeg noget mere tid til at se nærmere på de forskellige muligheder:)

Poko1 vil du lægge et svar?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 18:32 #7
OK.:-)