Avatar billede mbs- Nybegynder
18. februar 2012 - 14:25 Der er 1 løsning

Krakeleret "ikoner"

Hej.

Min overskrift er sikkert misvisende, men jeg er ikke helt klar over hvad jeg ellers sku' ha skrevet i den.

Jeg er ude efter at få lavet nogle ikoner med en "krakeleret" effekt. Det skal ligne de eksempler jeg har her nedenfor. Selvfølgelig med transparent baggrund. Det største jeg har fundet, er det med Facebook som er 1500x1500 det kunne jeg godt tænke mig de andre også blev.

http://peecee.dk/upload/view/352315
http://peecee.dk/upload/view/352316
http://peecee.dk/upload/view/352317

Det er noget jeg har fundet på Google Billedsøgning, og det kunne da være fedt og lave det lidt anderledes for ikke at kopiere direkte, men jeg kan se det er nogle velkendte.

De 3 jeg har fundet er med Facebook, Twitter og Myspace. Jeg kunne yderligere godt tænke mig at få lavet nogle med Wiki og Google (evt. også flere...)

Det vil ikke gavne mig overhovedet, men jeg kan selvfølgelig godt gi en masse point for at en af Jer herinde laver det, men jeg kunne os godt tænke mig og vide lidt om billede behandling. Hvis det er til at overkomme :-) ... og hvis der vel og mærket er en der vil forklare mig lidt om GIMP (Da jeg er Linux burger)

Har tidligere brugt noget Photoshop, men det er meget lidt (og MANGE år siden). Kan også sagtens installere noget Win på en lap med Photoshop, hvis ikke der er nogle der kan gøre det i GIMP.

Hvis der er en guide til det ude på nettet, vil jeg også blive glad. Er nemlig heller ikke klar over hvad jeg skal søge efter :P

På forhånd mange tak.
Avatar billede mbs- Nybegynder
03. maj 2012 - 11:06 #1
Har tidligere skrevet til dem der driver siden, at jeg gerne vil ha fjernet mine svar som jeg har hængende ude. Har ikke fået svar, og vil nu ha dem væk.

- Det er sikkert den forkerte løsning, men jeg er træt af at folk kan se at jeg har point ude. Har oplevet at hvis jeg opretter en ny tråd, får jeg en besked ala "Ehrm, hvad med alle de andre spørgsmål du har" eller "Du har point ude"

Synes det er et problem at man ikke bare kan nulstille det?