Avatar billede Paradiselost Nybegynder
20. februar 2012 - 17:18 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme filer?

Hej :)

Jeg vil lige sige, at det er første gang jeg opretter et spørgsmål, og jeg beklager hvis det er placeret i en forkert kategori, jeg har kigget dem alle igennem men kunne ikke rigtig finde én der passede mere end denne.

Jeg har mig en ASUS K501 bærbar, som jeg købte for nogle år siden. Den har Windows 7 Home Premium og fungerer normalt rigtig fint :)

Men, her på det seneste har jeg haft problemer med at gemme filer på min computer. Det er alt lige fra billeder fra Google til dokumenter fra Absalon (det intranet vi bruger på Københavns Universitet). Ja selv filer/billeder osv fra min e-mail kan jeg ikke få gemt! Dette er dybt frustrerende, når man gerne vil passe sit studie ;)

Når jeg prøver at gemme en fil, fx fra Google Images, ser det først meget normalt ud. Når jeg højre-klikker på billedet og vælger gem, kommer boksen op, og den vælger mappen Overførsler, som den altid gør.
Dog ser fil-navnet underligt ud. Normalt kan fil-navnet være alt muligt, når det bare er fra Google, men her står der bare "billede.gif"
Filtypen er også sat til GIF.
Hvis jeg trykker på gem, får jeg følgende fejl:
"billede.gif
Der er ikke flere filer"

Det samme sker, hvis jeg fx ændre fil-navnet til "hest", eller hvis jeg prøver at gemme filen et andet sted, fx i den normale billed-mappe.

Prøver jeg at gemme billedet på selve skrivebordet, får jeg følgende fejl:
"billed.gif
Filnavnet er ugyldigt".
Jeg får samme besked, hvis jeg så ændre filnavnet til noget andet og prøver at gemme på skrivebordet igen.

Jeg er simpelthen fuldstændig clue-less! Jeg har prøvet at genstarte, men det virkede ikke rigtig.
Desuden finder jeg det mærkeligt, at den kommer med en lidt anden fejl-meddelse, når jeg prøver at gemme på skrivebordet.

Jeg bruger Google Chrome og kan ligeledes ikke gemme noget derfra. Hvis jeg fx åbner en pdf-fil i google chrome og prøver at gemme den, sker det samme.
Jeg har fornyligt installeret Evernote, og når jeg prøver at bruge Evernote Web-clipper til at gemme en hjemmeside, vil den heller ikke lade mig gøre det - så jeg kan slet ingenting!

Jeg er på bar bund og ville være meget taknemmelig for noget hjælp.
Jeg har Googlet fejl-meddelelsen, men uden held. Dog fandt jeg frem til, at et program ved navn FolderLocker6 skulle være skyld i et lignende problem. Har dog aldrig hørt om det før, og medmindre det kommer med et program som fx Evernote uden jeg ved det, ja så har jeg altså ikke det program installeret :)

Det blev et længere indlæg, men jeg ville have så mange detaljer med som muligt! På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
20. februar 2012 - 18:09 #2
Hej, tak for hjælpen :)
Jeg havde faktisk installeret CCleaner i forvejen. Jeg har nu kørt den igennem både rens og registry, men har stadig samme problemer, desværre..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. februar 2012 - 22:45 #3
Lyder som det gammelt kendte problem med internetfiler.
Hop ind i internet explorer og slet alle gemte midlertidige internet filer også dem for favoritstederne.
Du behøves IKKE slette cookies.

Selvom filerne slettes i internet explorer, så påvirker de hele Windows, også de andre programmer, der kører derpå.
21. februar 2012 - 06:51 #4
Ref #3: Hvilket CCleaner har gennemført ...
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
21. februar 2012 - 16:06 #5
Tak for svar. Det lyder bare underligt, da jeg aldrig nogensinde har brugt Internet Explorer, og som der også bliver skrevet, burde CCleaner vel have taget det :)

Som sagt har jeg Googlet problemet, og jeg kom frem til en gammel tråd herinde, som sagde følgende:

"Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart.."

Tror i det er noget, der kan bruges? Vedkommende svarede aldrig tilbage på, om det rent faktisk hjalp ham.
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2012 - 16:23 #6
Er fejlen opstået efter, du installerede Evernote?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. februar 2012 - 02:46 #7
Internet Explorer er en integreret del af Windows.
Dit skrivebord benytter Internet Explorer, din Windows Stifinder osv. så du kan ikke helt undgå at bruge det.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
26. februar 2012 - 20:12 #8
Hmm, ja, jeg tror faktisk at fejlen opstod, efter jeg installerede Evernote. Skal jeg afinstallere det måske?
Avatar billede milter Ekspert
26. februar 2012 - 20:56 #9
#8.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med det og så håbe, at alle dens ændringer i registreringsdatabasen bliver erstattet med de oprindelige indstillinger.

Jeg har søgt lidt på nettet med ordene "uninstall evernote web clipper". Resultatet blev en lang serie af "absolut fantastiske programmer", og den slags holder jeg mig normalt langt, langt fra.

Prøv med at afinstallere programmet fra Kontrolpanel->Programmer->Programmer & Funktioner og se, hvad der sker.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
26. februar 2012 - 22:03 #10
Tak for hjælpen Milter, jeg vil forsøge mig med dit forslag og komme med en tilbagemelding :)
Avatar billede milter Ekspert
26. februar 2012 - 22:31 #11
#10.

Jeg venter spændt :-)
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
27. februar 2012 - 19:59 #12
Nope, jeg har stadig samme problem :(
Det skal også siges, at jeg hentede apps og sange i iTunes igår aftes, og dem kunne den sagtens hente og gemme. Altså gennem iTunes. Men jeg kan stadig ikke gemme noget almindeligt.

Det er ved at være dybt frustrerende, kan ikke passe mit studie eller noget :( overvejer næsten at få en ny/anden computer, bare for at få det til at fungere, jeg har simpelthen ingen anelse om hvad der er sket, og ingen af mine nørde-venner har nogensinde hørt om det problem før.

Tror i der er hjælp at hente i en computer-agtig butik? Der er flere der reklamerer med, at de kan fikse problemer osv. Men mener de kun "normale" problemer, eller tror i jeg kan have held med at få det ordnet? Kan i evt anbefale nogen/ en kæde?
Jeg er virkelig desperat :(
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2012 - 20:53 #13
Er det kun filer, der kommer fra internettet eller mail, du har problemer med? Hvis ja, er jeg stadig tilbøjelig til at pege på Evernote som synderen.

Er det alle filtyper, du har problemer med, eller kun nogle få? Har du f.eks. også problemer med tekstfiler?

Bruger du Internet Explorer? Hvis ja, så prøv at deaktivere alle tilføjelsesprogrammer som beskrevet herunder for IE9. For IE8 er det samme fremgangsmåde. Hvis det hjælper, så kommer du videre ved at aktivere tilføjelsesprogrammerne to eller tre ad gangen og teste systemet for hver gang. Hvis fejlen igen dukker op, ved du, at synderen er en af de sidst aktiverede.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/How-to-manage-add-ons-in-Internet-Explorer-9

Hvis intet af det ovenfor hjælper, har jeg et par forslag mere. Og mht. hjælp fra en "computer-agtig butik", så tror jeg ikke, du vil få bedre hjælp der end her på eksperten, og her er hjælpen gratis :-)

En anden mulighed kunne være, at du har fået snavs/virus på maskinen.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
28. februar 2012 - 17:27 #14
Igen tak for hjælpen milter.
Nu har jeg lige prøvet at åbne mit billedredigeringsprogram (PhotoFiltre) og lave et random billede (bmp-format), og det kunne jeg sagtens gemme!
Men, så prøvede jeg at åbne Word 2007 og gemme en tekst-fil, og dét ville den ikke. Her går det altså ikke ind over internettet/mail. Simpelthen mærkeligt.
Jeg har afinstalleret Evernote som du skrev, og jeg har også fjernet evernote web clipperen på 'sædvanlig' vis, hvorefter jeg har kørt CCleaner med Rens og Registry. Er der andet jeg kan gøre, for at fjerne evernote helt hvis den er synderen?

Som sagt er det alle filtyper stort set. Tekstfiler, billeder fra Google, pdf-filer osv.
Men åbenbart ikke et bmp-billede fra photofiltre, ved ikke lige hvad dét går ud på.

Og en endnu mere weird ting: nu prøvede jeg at lave et billede i photofiltre, og teste de forskellige filtyper.
Den ville ikke gemme .jpeg og .png, men gerne .bmp! Og det er samme billede.

Jeg bruger godt nok Google Chrome, men jeg vil forsøge med dit forslag alligevel og fjerne tilføjelsesprogrammer, jeg har et par stykker. Er det bare på den traditionelle måde de skal fjernes, eller skal jeg ind og 'rode' med noget?

Og jeg gik også ud fra at i var de bedste ;) det var bare hvis i løb helt tør for forslag.

Angående virus, tja, pas. Jeg har Bullguard, netop opdateret til version 12. Jeg sørger for at scanne for virus engang imellem, så det burde være okay.

Og btw, som sagt kan iTunes godt gemme sange, som jeg har hentet, og der er heller ikke problemer med at gemme mine spil i Skyrim.

Det er virkelig mystisk.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
28. februar 2012 - 18:37 #15
Update:

Jeg sidder og skal se en dissektions-video til imorgen, men kan jo selvfølgelig ikke hente den ned på min computer. I stedet prøvede jeg at gemme den på en USB-nøgle (direkte fra webstedet, for kan som sagt ikke gemme den direkte på min computer). Det virkede fint, og jeg kunne også se videoen fra min USB-nøgle.
Sådan lidt for sjov ville jeg se, om jeg så kunne føre filen fra min USB nogle og over på min computer. Jeg trak filen fra mappen og over på mit skrivebord, og sørme om det ikke virkede! Så nu ligger videoen på mit skrivebord, og jeg kan se den på computeren!

Der lå også en Word-fil på USB-nøglen. Jeg gjorde det samme med at trække den over på skrivebordet, og det virkede også! (til trods for at jeg som sagt ikke kunne gemme en fil i Word på computeren).

Det virker altså til, at jeg måske har fundet mig en midlertidig løsning på problemet - dog søger jeg stadig en permanent løsning selvfølgelig, men dette forlænger smertegrænsen lidt.
Desuden syntes jeg også det var væsentligt at nævne, da det jo beviser, at der KAN gemmes filer på computeren - hvis de vel og mærke kommer fra min USB nøgle.
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 20:17 #16
@ Paradiselost.

Jeg havde mistanke til forkerte/korrupte indstillinger for filassociationer, dvs, hvilke programmer din computer er indstillet til at åbne diverse filtyper med. Men, dine egne tests har vist, at det åbenbart ikke er her, problemet ligger.

Ifølge min søgen på nettet har mange problemer med at fjerne Evernote helt. Du kan forsøge at lede efter rester af den sådan:

Åbn services.msc og led efter tjenester/services, som stammer fra Evernote. Hvis du finder nogen, så dobbeltklik linjen > Under fanebladet "Generelt" vælger du "Starttype til "Deaktiveret" > Under "Tjenestestatus" klikker du på "Stop" > Anvend > OK. Genstart computeren.

http://www.ehow.com/how_8379236_access-servicesmsc-windows-7.html

Har du prøvet at oprette en ny brugerprofil og se, om du kan arbejde der uden problemer?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Fix-a-corrupted-user-profile

http://www.blackviper.com/2009/01/27/windows-7-how-do-i-change-the-automaticmanualdisabled-function/
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
29. februar 2012 - 18:01 #17
Jeg har lige prøvet med en ny brugerprofil, stadig samme problem.

Jeg har nu prøvet at køre services.msc, men jeg syntes ikke umiddelbart, jeg kunne finde nogle Evernote ting deri. Jeg mener der er en anden måde at slette programmer helt på? Noget med at gå ind i registry og slette alt hvad der havde med programmet at gøre?
Mener jeg engang har gjort det i forbindelde med et computerspil, som var helt i stykker.
Hvis du altså stadig tror det er Evernote :)
Avatar billede milter Ekspert
29. februar 2012 - 22:18 #18
Ud fra dine beskrivelser tror jeg mest på Evernote som synderen, men ....?

Hvis ikke din religion forbyder det, så prøv at installere Internet Explorer og se, om du får de samme problemer med den :-)

Prøv i PhotoFiltre at lave og gemme et billede som .jpeg og se, om det lykkes uden problemer.

Hvis du har kendskab til brugen af registry/registreringseditoren, ja, så er der nogle muligheder der, men pas på, forkerte indtastninger der kan lægge computeren død. Hvis du alligevel vil prøve det, så ville jeg gøre det ved først at lave et genoprettelsespunkt på computeren, derefter åbne regedit, gemme en kopi af hele registreringsdatabasen på Skrivebordet og derefter lede efter og slette alle poster med ordet Evernote. Søgefunktionen finder du via "Edit" eller "Rediger" i Regedit.

http://www.sevenforums.com/tutorials/4230-registry-backup-restore.html
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
06. marts 2012 - 21:45 #19
IE kom med Windows så jeg har det skam installeret :P prøvede at gemme et Google billede fra den, virkede ikke..
Og det samme med at lave et jpeg-billede fra photofiltre, jeg får bare beskeden "filnavnet er ugyldigt".

Jeg vil forsøge mig med registry, tror jeg. Det er ikke fordi jeg ligefrem har erfaring og ved hvad jeg laver, indtil videre har jeg bare fulgt hvad folk har skrevet xD
Jeg brugte det ret tit da jeg havde en anden computer med Vista. Hver gang der kom en service-opdatering, så 'forsvandt' mit disk-drev. Altså det stod ikke engang listet under 'Computer'! Heldigvis fandt jeg via nettet ud af, at jeg skulle ind i registry og slette en bestemt ting, og så virkede det.
Jeg kunne det til søvnløshed til sidst ;) gad ikke engang tage back-up før jeg gjorde det, efter jeg havde gjort det 10 gange.

Men jeg skal nok lave back-up denne gang :P jeg giver mig i kast. Er liidt presset med studiet men skal nok vende tilbage med svar når jeg har prøvet, bare hæng på ;)
Avatar billede milter Ekspert
07. marts 2012 - 11:26 #20
#19.

Hvis du får tid, kunne det være sjovt at se, hvilke programmer dine mest anvendte filtyper er sat til at åbne i. Du kan checke det sådan:

http://www.sevenforums.com/tutorials/2630-default-programs-set-programs-default-associations.html
Avatar billede nwk6400 Nybegynder
09. marts 2012 - 09:22 #21
Hej,
Jeg har fået det samme problem, det startede den 6 marts 2012, jeg venter spændt på at høre resultatet af jeres forsøg på at fjerne problemet.

mvh
Niels

ASUS fra 2010 med win7
Avatar billede nwk6400 Nybegynder
09. marts 2012 - 10:38 #22
Hej
Jeg fandt vedlagte på nettet, det virkede på min PC-win7
mvh
Niels

                I am having the same issue and message - "There are no more files." on a client PC. They are running Windows XP. It started about a week ago. It happens with no apparent trigger activity, usually in the morning when the user tries to launch Outlook. A simple reboot had no effect on the error. We have discovered a circumvention that seems to work and does seem to clear the problem. If we force XP to run a check disk at the next boot, the problem goes away.

To run the XP equivalent of the old check disk, open My Computer, click once on the C drive, right click, select Properties, then Tools, in the Error Checking section, press the Check Now button. Click only the first box to fix file system errors then press the Start button. You will get a warning about "exclusive access", click the Yes button and then reboot. After the error checking process finishes and the system boots back up, the user can launch programs normallly.

I had the client run a full virus scan with Symantec EndPoint and their PC was clean. We are puzzled as to the exact cause of the error and how to permanently fix it. We are thinking it might be a bad Microsoft patch or the patch download and install process. The PC is powered up 24 x 7 and was set for automatic Windows updates at 3AM. The error condition will happen about 3 out of 5 mornings. We changed the Microsoft automatic update feature to notify only in an attempt to see if the error and the automatic update process are related.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
11. marts 2012 - 15:01 #23
Hej Niels,
tak for du delte det med os! Milter, er det noget du kan "godkende"? Jeg kender ikke til denne proces, tror du det er nødvendigt at lave en back-up først?
Det eneste jeg synes lyder underligt er, at det sker tidligt om morgenen. Jeg har mit problem hele tiden? Men ja, det er da værd at give et forsøg :)
Avatar billede milter Ekspert
11. marts 2012 - 18:15 #24
Nej, jeg tror ikke chkdsk kan rette din fejl, men du kan da prøve. Men, jeg troede forøvrigt pga. dit indlæg #5, at du allerede havde prøvet den uden held. Du behøver ikke lave backup, og du kan læse om den her:

http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html

Hvis du har lyst og tid, ville jeg prøve System file checker, også kendt som sfc.exe. Den checker, om Windows' systemfiler er i orden, medens chkdskmere er beregnet til at rette fysiske fejl på harddisken. Fysiske fejl på harddisken giver normalt fejl af en helt anden karakter. Her er lidt om sfc.exe, og det er kommandoen sfc /scannow, du skal bruge. Husk mellemrum efter sfc

http://support.microsoft.com/kb/929833
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
11. marts 2012 - 19:35 #25
Okay, tak for din vurdering :) nej jeg fik ikke testet den mulighed, da der ikke rigtig kom nogen respons på den, så vidste ikke om det var en mulighed.
Jeg tror umiddelbart heller ikke problemet er af fysisk oprindelse, hvis jeg skal være ærlig. Mange tak, jeg vil prøve dit forslag :)
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
15. marts 2012 - 22:33 #26
Jeg har nu kørt sfc/ scannow, og efter noget tid kom den tilbage med meldingen "Windows Ressourcebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl".
Jeg skal stadig lige have taget mig sammen til at lave back up så jeg kan fjerne Evernote-ting fra registry..
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2012 - 23:14 #27
#26.

Hvis jeg var dig, ville jeg også kigge lidt nøjere på det med tilføjelsesprogrammer, som vi snakkede om i #13 og 14.

I Internet Explorer er der flere valgmuligheder under den kategori, f.eks. programmer, som kører for øjeblikket, alle programmer, som er installeret og programmer, som kan køre uden tilladelse. Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i andre browsere, men check det og forsøg at deaktivere dem. Du behøver ikke fjerne dem, de skal kun stoppes midlertidigt, og så kan du senere aktivere dem igen.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
16. marts 2012 - 20:44 #28
Milter: jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er jeg skal gøre, angående det med tilføjelsesprogrammer. Jeg har åbnet vinduet med programmerne osv, men hvad er det du vil have mig til at tjekke/ ændre? :)
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 20:59 #29
#28.

Prøv at klikke/dobbeltklikke på linjerne, en ad gangen, og se. om du så ikke får nogle muligheder. Kig i hele vinduet og led efter muligheder som "Deaktiver" eller lignende.

Nogle af disse tilføjelsesprogrammer kan skabe en del ravage. Hvis en deaktivering ikke giver noget resultat, så kan de altid aktiveres igen. Tilføjelsesprogrammer fra producenten af dit antivirus skal du nok lade være, og det samme gælder for dem fra Sun, som normalt har relation til Java på din maskine. Prøv også at lede efter "Acceleratorer", og se, hvad der skjuler sig der. Hvis der er noget, du ikke umiddelbart genkender, så deaktiver dem.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
17. marts 2012 - 17:50 #30
Nu har jeg forsøgt mig med de tilføjelsesprogrammer.. Jeg gik ud fra, at det var det samme som Plug-Ins, som det hedder i Chrome :)
Jeg deaktiverede dem alle, men problemet var der stadig.

Jeg er kommet frem til jeg hellere må give mig i kast med at fjerne Evernote fra registry, men hvad vil du foreslå jeg skal lave af back-up? Jeg har de vigtigste ting i online back-up i Bullguard, men vil du mene det er bedst at lave et af de der gendannelsespunkter, inde under kontrolpanel?
Avatar billede milter Ekspert
17. marts 2012 - 21:16 #31
#30.
Prøv at følge vejledningen herunder til oprettelse af et gendanelsespunkt:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Create-a-restore-point

Du kan også oprette en særskilt genoprettelsfil til registreringseditoren ved at følge vejledningen herunder. I vinduet: Eksporter område skal du huske at vælge Alt. Hvis der opstår problemer efter rettelserne i registreringseditoren, kan du genoprette de gamle indstillinger ved igen at åbne Regedit > Filer > Importer > Naviger frem til xxxx.reg-filen > Åbn.

Men, der er ingen garanti for, at det her vil virke :-)

Jeg har prøvet at finde frem til nogle få punkter ang. dit problem. Er det korekt, at dine problemer kun opstår, når du vil prøve at gemme eller åbne dokumenter af alle slags, som du modtager direkte via nettet? Altså f.eks. vedhæftede filer eller billeder eller tekstfiler fra Absalon? Og har du også problemer med filer af den slags fra andre websteder?

Har du stadig problemet med Word-dokumenter fra dit Word 2007?

Og er det også korrekt, at der ingen problemer er, hvis du først overfører dem til et USB-stick og derefter prøver at åbne dem derfra eller overfører dem fra USB'en til computeren og derefter åbner dem derfra?

Prøv at finde ud af, hvilke programmer der er sat til at åbne programmer af typerne .doc, .docx, .jpg og .jpeg. Brug vejledningen herunder:

http://www.ehow.com/how_5702362_change-file-associations-windows-7.html
Avatar billede Quation Nybegynder
18. marts 2012 - 14:03 #32
Tak for denne tråd.

Jeg havde samme problem, som Paradiselost beskriver. Kunne ikke gemme filer lokalt, men godt på en USB.

Mit indtryk var, at problemet opstod, efter jeg havde installeret et par anbefalede opdateringer, som Windows sendte ud denne uge.

Jeg prøvede at følge rådene fra milton i kommentar #13. Jeg gjorde følgende:

1) slettede alle midlertidige internetfiler - også dem for favoritter - i både Internet Explorer og Firefox.
2) deaktiverede alle tilføjelser i både Firefox og Internet Explorer.
3) kørte et hurtigt scan med Bullguard og Malware's Anti-Malware. De fandt ingen problemer.
4) genstartede.

Så kunne jeg igen gemme filer.

Derefter slog jeg tilføjelsesprogrammerne i Internet Explorer og Firefox til lidt efter lidt. Ingen gav problemer, så nu er alle tilføjelser aktiveret, og jeg kan stadig gemme filer.

Det tyder på, at problemet gemte sig i midlertidige internetfiler.
Avatar billede Quation Nybegynder
19. marts 2012 - 10:52 #33
Hej igen.

Efter at have arbejdet på computeren i går aftes, havde jeg problemet igen her til morgen.

Jeg ryddede min historik i Firefox, men havde stadig problemet. Så genstartede jeg, og det var løst.

Det bekræfter for mig, at det handler om midlertidige internetfiler.
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2012 - 11:45 #34
@Quation, #32+33.

Jeg mener, du i Firefox, lige som i IE, kan angive, at alle midlertidige internetfiler skal slettes ved lukning af browseren.
Avatar billede Quation Nybegynder
19. marts 2012 - 15:50 #35
Det må vist være løsningen, for problemet opstår hele tiden, når jeg arbejder i Firefox, og det er jo r**irriterende.

Jeg skriver også til Microsoft, at jeg har problemet.
Avatar billede slasher_x Novice
22. marts 2012 - 13:05 #36
Hej! Problemet skyldes en konflikt mellem Bullguard og Asus Data Security Manager.

Bullguard anbefaler at man fjerner "Asus Data Security Manager" Fra ens computer! Alternativt finder et andet Antivirus program.

Bullguard er bekendt med problemet, men der findes ikke et fix på nuværende tidspunkt. Håber det løser dit problem :-)
Avatar billede Quation Nybegynder
22. marts 2012 - 14:09 #37
Tak. Jeg har været i kontakt med Bullguard, men det var ikke den løsning de anbefalede, og nu har jeg problemet igen. Jeg skriver til dem igen.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
25. marts 2012 - 16:44 #38
Slasher, tak for dit svar! Jeg sidder i en grum eksamensperiode, og beklager de sene svar.
Jeg afventer med spænding Quations svar fra Bullguard. Men nu overvejer jeg altså lidt af fjerne Asus Data Security Manager. Jeg har prøvet det der med at slette midlertidige internetfiler osv, men det virkede ikke for mig.
Hvad sker der, hvis man fjerner Asus Data halløj? Sætter jeg evt min computer i fare, eller noget andet dumt?

Milter: ja, det er korrekt at jeg sagtens kan åbne og gemme filer, når de kommer fra en USB-nøgle - og det er de selvsamme filer, som jeg ikke kan gemme fra nettet! Så det er altså helt samme fil som ikke kan gemmes på computeren. Jeg sætter USB-nøglen i, gemmer så filen på den, og så trækker jeg simpelthen bare filen fra USB-vinduet og over på mit skrivebord. Den kan så sagtens åbnes/afspilles og flyttes rundt på computeren. Så går man igennem USB'en virker det fint, også selvom det er samme fil som jeg ikke kunne gemme direkte på computeren.
Det drejer sig om alle filer, ikke kun fra Absalon, det er også billeder fra google og andre sider, det er pdf'er og dokumenter, videoer osv. Fra alle sider på nettet.
Jeg har stadig problemer med Word ja, og det viser at det ikke kun er filer fra nettet. Jeg kan fx ikke gemme et dokument jeg lige har skrevet i Word, og jeg kan heller ikke gemme et jpg-billede jeg lige har lavet i PhotoFiltre. De ting har jo intet med nettet at gøre, det er ting jeg selv har lavet på computeren, men simpelthen ikke kan gemme. Jeg får samme fejlmeddelelse som jeg gør med ting fra nettet.
Avatar billede Paradiselost Nybegynder
25. marts 2012 - 17:02 #39
Tak tak tak! Det virkede!
Jeg Googlede Asus Data Security Manager, og flere steder blev det skrevet (på lignende fora som dette), at det for 98% af brugerne var ret ubrugeligt, det var vidst noget med hvis man ville sikre sine fortrolige filer med password - ikke en funktion jeg har brug for.
Desuden stod der, at det tit gav problemer, når man skulle hente ting fra harddisken - fx at videoer på youtube og musik i iTunes nogle gange hakkede. Det problem har jeg også haft rigtig længe, jeg anede ikke det skyldtes det program!

Jeg gik bare ind i Kontrolpanel og trykkede Fjern program, og så fjernede jeg det. Jeg genstartede, og vupti, så kunne jeg gemme filer fra Google og Absalon.
Og jeg skal også lige have testet om det hjalp på hakkeriet ved afspilning af film :)

Tusind tak, det er lige så jeg får tårer i øjnene, troede aldrig jeg ville få det løst! (jaja, vi piger kan være meget sentimentale).

Ih hvor er jeg lettet :)

Milter, du har virkelig hængt ved og er virkelig glad for at du prøvede så hårdt på at hjælpe mig. Er der nogen mulighed for, at jeg kan sende lidt point til dig også? Det synes jeg du fortjener :)
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2012 - 23:32 #40
@Paradiselost.

Ellers tak, jeg klarer mig fint uden point :-)

Hovedsagen er, at du har fået løst dit problem og at andre måske har lært lidt af korrespondencen her.
Avatar billede Quation Nybegynder
27. marts 2012 - 21:06 #41
Det løste også mit problem, at jeg fjernede Asus Data Security Manager. Jeg googlede mig også frem til, at det er et program til kryptering af filer, og det har jeg ikke brug for.

Tak til alle for råd.