Avatar billede fogtoo Nybegynder
29. februar 2012 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst headset. Måske?

Jeg står over for at skulle købe et nyt headset.
Jeg har tidligere haft et Steelseries Siberia headset (den med clip-on mic). Har været ovenud tilfreds med det headset. Det har jeg brugt så længe at det tilsidst mere eller mindre faldt fra hinanden, så står nu over for at skulle have et nyt.

Jeg har længe drømt om et trådløst headset pga. friheden, men er lidt i tvivl om kvaliteten kontra pris. Jeg bruger primært mit headset til gaming samt telefoni. Jeg er villig til at spendere lidt ekstra på at få det trådløst, men kun så længe at der ikke bliver slækket på kvaliteten i væsentligt grad.

Har kigget lidt rundt på nettet, men synes ikke jeg kan få klarlagt hvad jeg egentligt får hvis jeg vælger et trådløst headset. Eller om det i sidste ende er bedre at investere i en med ledning.
Jeg har en frygtelig tendens til at "dreje" mit headset hver gang jeg enten tager det på, eller tager det af, så ledningen bliver drejet rundt. Hvilket var hvad der fik mig til at tænke trådløst.
Avatar billede zoso Novice
29. februar 2012 - 22:31 #2
Det lyder som om du ikke er bange for at hive lidt op at tegnebogen for at få noget der rykker.

Så her er ihvertfald Ceative's bedste trådløse gaming headset, nemlig Sound Blaster Recon3D Omega Wireless.

Se det her.
http://dk.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=872&product=20880&listby=usage

Find priser på det her.
http://www.edbpriser.dk/pc-headset/creative-sound-blaster-recon3d-omega-wireless-id-5343564.aspx?q=Sound+Blaster+Recon3D+Omega+Wireless

Logitech har selvfølgelig også et trådløst headset rettet mod spillere. Det har fået gode anmeldelser og er fantastisk produkt.
Navnet er Logitech Gaming Headset G930

Se det her.
http://www.logitech.com/gaming/headsets/devices/7248

Find priser her.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4219172&q=Logitech+Wireless+Gaming+Headset+G930

Selvom trådløs er en fantastisk luksus, er de bedste gaming headsets i verden dem med ledning. Det bedste gaming headset på markedet er stadig den uslålige ASTRO Gaming A40 Audio System.

Læs om de bedste gaming headsets her.
http://www.squidoo.com/pc-gaming-headsets
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 17:34 #3
http://www.proshop.dk/Hovedtelefoner-headset/Creative-Digital-Wireless-Gaming-Headset-HS-1200-2237391.html&utm_source=pricerunnerdk

rigtig godt til billige penge. det er måske ikke det pæneste...
men det rækker op til 22m, og fjerner støj osv. og så er der nogle smarte knapper du selv kan instille hvad de skal gøre (du kan f. eks. bruge knapperne til at tage den på skype hvis der er nogle der ringer) viker upåklageligt :)
Avatar billede fogtoo Nybegynder
02. marts 2012 - 14:01 #4
Jeg siger mange tak for jeres bud. Jeg blev da lidt klogere på selve det trådløse perspektiv, og det ser jo egentligt ganske fornuftigt ud.
Jeg vil lige bruge et par dage mere på at sunde mig og finde ud af hvad jeg i sidste ende vælger.
Avatar billede fogtoo Nybegynder
05. marts 2012 - 19:22 #5
Nu har jeg tænkt over tingene, og selv brugt lidt mere tid på at undersøge sagen på egen hånd, efter lidt kærlig guiden fra jer og jeg er nået frem til at jeg har købt mig et http://dk.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=872&product=20880&listby=usage
Jeg vil have lov til at takke jer for hjælpen, jeg synes dog pointene skal tilfalde Zoso, så hvis du gider at smide et svar så skal du få lidt point.
Avatar billede zoso Novice
05. marts 2012 - 21:06 #6
/zoso
Avatar billede kimsejersen Praktikant
25. maj 2015 - 13:18 #7
Hej venner,

Jeg kan se at det er nogle år siden at nogen har været inde og dele information omkring headset, så jeg kan med glæde dele ud af mit seneste købsoplevelse hos headsetshop.dk. Jeg rejser ofte til Thailand da jeg har et feriehus nord på, og jeg er derfor ret afhængig af at jeg har et headset med god kvalitet til at kontakte folk rundt om i verden.

Jeg har snart haft et hav af headsets som hver og en ikke helt har levet op til mine forventinger og jeg har derfor skiftet headset som en gal. Jeg tror hele problematiken lå i at jeg købte headset som nok er en tand for billige, så efter jeg smed mit bluetooth logitech headset i skraldespanden besluttede jeg mig for at skrue mit budget en smule op og købe noget mere professionelt - Her fandt jeg Headsetshop.dk - Jeg talte med en venlig medarbejder (Jan) som lyttede til mine behov og defra gav mig en grundig gennemgang af deres headset som ville sætte en stopper for mine negative oplevelser.

Da jeg var ved at være besluttet på hvilket headset jeg syntes lød som en god deal for mig, bad jeg ham sende mig headset (GN 9120 Micro Boom) samt faktura.

Her fik jeg endnu en rigtig positiv oplevelse, medarbejderen syntes at jeg skulle afprøve produktet først, ganske gratis, og hvis det levede op til mine forventinger kunne jeg derefter gennemføre handlen :) Det er jo virkelig service i verdensklasse !

Jeg har nu haft mit nye headset i 3 ugers tid og har for første gang ikke haft en eneste negativ oplevelse, min rækkevide er på ca 150 m, og der står på beskrivelsen at batteriet holde ca 12 timer, jeg har endnu ikke oplevet at den løber tør, men jeg har den også på sin lader når ikke jeg taler i headset.

Hvorom alting er så kan jeg klart anbefale at man kigger på denne leverandør hvis man skal bruge et godt kvalitetsheadset og samtidig få råd og vejledning af fagfolk.

I kan se deres udvalg af forskelige typer headset her
http://headsetshop.dk/index.php

Jeg håber at det kan være til hjælp for nogle af jer der er træt af skrammel headset:)

Med venlig hilsen
Kim Sejersen