Avatar billede tobrukDk Novice
11. marts 2012 - 23:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

slette window 8 og ville tilbage til window 7

Hej

jeg håber virkelig i kan hjælp mig på en måde :) fordi jeg har utrolig mange ting på min pc som jeg gerne vil have og ikke vil miste da jeg har bruge mange time og dage på at lave hjemmesider.. :)

Det er som min problem er at jeg hente window 8 fra nette og lag den ind på min computer og det køret fint og det hele så efter 1 - 2 senere så vil jeg ikke have det mere så søgt jeg på google omkring hvordan jeg komme tilbage til window 7 så fandt jeg den her hjemmeside : http://www.intowindows.com/how-to-uninstall-windows-8/ og gør det som du viser på billeder og skriver :) så da jeg har slette window 8 så genstart jeg computer forfra så kommer den frem og siger sådan her ;

Window failed to start. A Recent hardware or softwar change might be the cause. to fix the problem:

1.insert your window installation disc and restart your computer.
Jesper: 2. choose your language settings and then click "next."
3. Click repair your computer."
if you do not have this disc, contant your system admin... or computer maufauturer for assistance.
file:\windows\system32\winload.exe

status: 0xc000000f

info: the application or operating system couldn't be loaded because a required file is missing or contains errors.

enter = os selection

Jeg har snakke med nogle og de siger at jeg skal prøve ringe inde til Lenovo og spørger dem af :), jeg er dog ikke helt sikker på hvor min "start" cd er henne i huset :) så der har jeg et mega stort problem for mig lige nu omkring at jeg ikke kan finde den..

jeg har søgt lidt rundt på google og youtube da jeg skulle slette mit window 8 da jeg overhovedet ikke kunne lide det.. og det vise alle sammen det samme som jeg også have på min computer.. :(

Så jeg håber virkelige at jeg høre fra dig ! :D
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 23:27 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
11. marts 2012 - 23:39 #2
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/faq

Kan jeg fjerne Windows 8 Consumer Preview?
Nej. Hvis du vil gå tilbage til din tidligere version af Windows, skal du geninstallere den fra det genoprettelses- eller installationsmedie, der fulgte med din pc.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 00:03 #3
#2 Nå ja jeg tænkte på beta versionen, men det er selfølgelig Developer når den er mere end end måned gammel.

tobrukDk Find noget Recovery software frem og red hvad reddes kan. Du har vist lavet alle de fejl du kunne med den installation og afinstallation, så der er ikke andet at gøre end at tage konsekvensen. Hvis du ikke har andet, er her et par stykker:
http://download.cnet.com/Pandora-Recovery/3000-2094_4-10694796.html#editorsreview
og
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Brug PhotoRec og kør den som Administrator.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 07:01 #4
Måske er jeg bare morgensur, men det dit spørgsmål lyder som en værre gang volapyk - jeg går ud fra at du har valgt, at installere Win 8 som et extra system (dual boot) hvis det er tilfældet så opret en start-cd fra en Vista eller Win 7 installation - boot op på start cd-en og vælg " Reparer start funktioner"
Avatar billede KHHP Juniormester
12. marts 2012 - 10:36 #5
Som det lyder, og ser ud, så har du nok installeret windows 8 ovenpå windows 7, ikke så smart :(
Men hvis du har fulgt den guide du linkede til, så havde du vel stadig adgang til Windows 7, hvis du ikke har installeret windows 8 ovenpå. Det du har gjort i dette tifælde, er så at du har slette windows boot-mgr, som lå i windows 8. Du skal blot have fat i en retail-dvd til Windows 7, eller en Windows 7 repair-disk(kan laves fra enhver windows 7 maskine, men kan også hentes, efter min opfattelse, legalt på nettet) og så vælge Command Prompt og derefter skrive BootRec.exe /RebuildBCD.
Nu scanner computeren efter styresystemer, og skulle meget gerne finde Windows 7. Den spørger nu om den skal reparere og her vælger du ja.
Derefter skulle det gerne virke, med mindre du har installeret Windows 8 ovenpå Windows 7
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 11:46 #6
5# Du har ret en god ting kan ikke siges for tit, men hvor er det lige dit løsningsforslag adskiller sig fra #4 ???
Avatar billede KHHP Juniormester
12. marts 2012 - 12:14 #7
Mit forslag adskiller sig, fordi vi jo ved at det er boot-mgr det er galt med, og derfor springer vi diagnose forløbet over, ved at gå direkte ind i cmd og løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 12:30 #8
#7 Du er altså af den opfattelse, at det er en lettere løsning at vælge cmd. promt og herefter skrive kommandoen, fremfor at vælge reparer start funktioner.
Det får mig til at tænke nærmere over logikken i det ordsprog der siger,
"At havde hunden ikke sat sig til at skide så havde den sikkert fanget haren"
Avatar billede tobrukDk Novice
12. marts 2012 - 22:17 #9
er det ikke nok bedste at sende den inde og se om de kan lave den?? så jeg ikke kommer ud i noget mere lort?.. jeg ved godt at jeg taber nogle ting men så må jeg bare ret op på dem igen eller sådan :)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2012 - 22:27 #10
Du har stadig ikke fortalt om du kører dualboot eller du har lagt den oveni Win 7?
hvis det er er der måske en chance her

http://gratisupload.dk/vis_billede/675665/
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 09:14 #11
#9 "er det ikke nok bedste at sende den inde og se om de kan lave den??"
Er der nogen som helst rimelig forklaring på hvorfor du opretter et spørgsmål når du alligevel ikke ønsker at forsøge dig med de løsningsforslag der kommer ??
Avatar billede KHHP Juniormester
13. marts 2012 - 13:04 #12
En ting jeg altid gør når jeg forsøger at redde data på min pc er at bruge en anden pc til at hente Ubuntu: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
brænde det ned på en CD, eller kopiere ud på USB-stick.
Så kan du hente dine vigtige filer, som du selv nævner du ikke vil miste, ud på en USB-enhed, og så slukke computeren, finde  dine gendannelsesmedier til din pc frem. Har du ingen, forsøg at trykke F11 under opstart for at tilgå recovery-mode og nulstille maskinen til fabriksindstillinger. Når du har fået geninstalleret Windows 7, så kan du kopiere dine vigtige filer over igen.
Avatar billede tobrukDk Novice
13. marts 2012 - 15:43 #13
#11

jeg har nu prøvet 2-3 i går aftens og ingen af dem hjælp :( så her til eftermiddag har jeg sendt den ind.. :(
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 15:53 #14
Det er da godt det er muligt at smide overvågningen af tråden ud det burde man nok have gjort forlængst du har ikke svaret på 1 skriver Et spørgsmål :-(
Avatar billede tobrukDk Novice
13. marts 2012 - 16:02 #15
Sorry den har jeg også kigge på :) men #10 fik jeg ikke set her før nu :(
Avatar billede tobrukDk Novice
13. marts 2012 - 23:01 #16
Ja Sorry min fejl og jeg er ked af det jeg ikke svar på endnu jeg sendt den inde og fik lave den men #1 #2 #3 i kan få noget for at have hjælpe mig på vej ligesom det ikke virker men i har brugt jers fritid men takker
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 00:53 #17
Ingen point til mig tak:)
Avatar billede tobrukDk Novice
14. marts 2012 - 09:29 #18
så er det kun #2.. :) tilbage. men takker stadig mange gerne for hjælpen Valbycom selvom du ikke kunne gøre så meget igen eller hvad man siger.
Avatar billede tobrukDk Novice
15. marts 2012 - 13:44 #19
Jeg lukker den bare selv nåår #2 ikke har svar mig men han /hun må kontakt mig hvis det er ;)