Avatar billede Claus_B Nybegynder
15. marts 2012 - 21:39 Der er 11 kommentarer

Windows Live Mail - 120.000 mails i indbakke

Min ven Bjarne skal skifte PC og har en Live Mail med ikke mindre en 120.000 mails fordi han abonnerer på alt muligt og aldrig rydder op. Mailboksen er så overfyldt, at hvis man forsøger at slette mere end 3 mails ad gangen får man en besked om, at en ukendt fejl er opstået. Jeg har forsøgt at eksportere til Outlook for evt. at kunne foretage oprydningen i denne, men så går Live Mail ned.

Er der en der kender til et trediepartsprogram, der kan læse eller rydde op i denne kaskade af mails? Eller har en eller anden work-around, der kan løse problemet?

Nuværende PC: Acer Notebook, Win7 home edition, seneste udgave af Live mail.

Mvh Claus
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2012 - 21:55 #1
Er det en hotmail? For så vil jeg foreslå at gøre det gennem www.hotmail.com

Skal ALLE mails slettes?

Hvilken Acer Notebook er der tale om? Når du siger Notebook er det nok en pc med ikke så forfærdelig mange maskinskræfter, så det er derfor den hakker. Hvis du har mulighed for det så kunne du prøve at tage harddisken ud og sætte i en anden og prøve at slette derfra.
Avatar billede zoso Novice
15. marts 2012 - 22:09 #2
Prøv at flytte alle mails, som vil, ind i Kladder. Brug dette program til de mails, som ikke vil slettes.
http://www.oehelp.com/WMUtil/wmutil151.zip
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2012 - 22:11 #3
Ved ikke om du kan bruge det til noget men dine mails ligger her på harddisken: C:\Users\%USER-NAME%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Hotmail (ps 94d

OBS: AppData er en skjult mappe. Du kan vise skjulte mapper via indstillingerne i menupunktet funktioner.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 05:24 #4
Det hurtigste og nemmeste er at Bjarne får sig en ny Email adresse.
Så er hn også fri for spammails i fremtiden, for han har nok nu fundet ud af man IKKE skal sprede sin email adressse vidt og bredt

Mvh  Newzero
Avatar billede Claus_B Nybegynder
16. marts 2012 - 08:49 #5
Tak til alle for forslag. OEHELP kunne være en mulighed, den skal testes i aften.. Der er ikke tale om en Hotmail, og der er i øvrigt vigtige mails, der skal reddes. Det ser forøvrigt ud til at Live mail gemmer hver mail i en separat tekstfil, jeg kan i hvertfald finde et antal *.eml-filer, der der nogenlunde svarer til de 120.000 filer i indbakken. Disse indeholder foruden brødteksten oplysninger om afsender mv.
Mvh Claus
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2012 - 08:53 #6
EML filerne er den komplette mail.

så for at teste om det er kapacitetsproblem i Windows Live, burde du blot kunne kopiere en mængde af filerne væk, og så se hvordan systemet opfører sig.

Bemærk - BURDE - jeg har ikke selv prøvet det :-)
Avatar billede Claus_B Nybegynder
16. marts 2012 - 09:53 #7
Hej Ole, jeg har faktisk prøvet at flytte en stor del af *.eml-filerne uden at jeg kunne se en nedgang i antallet af mails inde fra Live Mail. Jeg har en mistanke om, at der er en "overordnet" database/register for de mails, der ligger som eml-filer, så alle eml-filer ikke skal trawles igennem hver gang inboxen skal vises eller sorteres.
Mvh Claus
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2013 - 09:47 #8
Indlægget er lukket
Tak for jeres mange svar
Mvh. Newzero.
Avatar billede pstidsen Novice
24. oktober 2013 - 10:01 #9
Du skal lige accpetere de Svar der har hjulpet og så trykke "Uddel point"
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 20:38 #10
Jeg fik løst det

Takker
Avatar billede store-morten Ekspert
18. maj 2016 - 23:07 #11
#Newzero
Har du løst Claus_B mail problem?