Avatar billede Mickz Nybegynder
16. marts 2012 - 17:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

portforwarding med Waoo og Cisco Linksys E2500

Har i dag fået fiber fra Sydenergi og med dette også Cisco Linksys E2500.

Problemet er så når jeg bruger utorrent hvor jeg nu ikke længere er connectable. Rutineret som man er (well tror man er) logger man selvfølgelig ind på routeren for at lave en >> single port forwarding<< http://billedeupload.dk/?v=JVdvn.jpg tingene blir sat til på 12000 og rettet mod min pc's ipadresse. Nu burde den hellige gral være velforvaret og vejen til the promised land åben men nej... jeg er stadig ikke connectable og hvorfor?

Opsætning af gear er som følgende: fiberboksen på væggen (kan/skal den konfigureres og i så fald hvordan for kan ikke finde nogen ip til denne) --> routeren --> pc'en
dog en sjov ting når jeg i windows7 ser kort over netværk: http://billedeupload.dk/?v=0obsF.jpg hvor kommer den switch fra og er det den der laver ballade?

Jeg kørte en portskanning for at se om noget var åbent og der fandt den port 21 som den eneste.

Routerdetajler når man bruger cisco connect programmet:
Modelnavn: Linksys E2500
Modelnummer: E2500
Firmwareversion: 1.0.04 build 1
Styresystem: Windows 7 SP 1
Softwareversion: 1.4.11299.0
Forbindelsestype (WAN): DHCP
IP-adresse (LAN): 192.168.1.1
IP-adresse (WAN): 172.xx.xx.xx
Computerens IP-adresse: 192.168.1.111

Jeg troede at wan ip'en var den jeg brugte når jeg fx surfede nettet, men et hurtig besøg på myip.dk viser at jeg istedet har 95.154.xxx.xxx

Håber der er nogen der kan finde hoved og hale i min forklaring og endnu mere at nogen kan hjælpe mig videre i programmet :)
Avatar billede blackbird1000 Nybegynder
26. marts 2012 - 16:55 #1
Det er fordi at Sydenergi er løben tør for IP adr.
Der for NAT-er de så mange bruger som mulig.
Altså samler dem under den samme IP, der for virker noget trafik, som VPN, fildeling og andet ikke.

Enten kan du tilkøbe dig en fast IP, og der ved få en ægte åben IP adr, eller spørg kundeservice om du ikke kan blive flyttet over på en "RIGTIGT" dynamisk ip adr.
mvh Søren
Avatar billede Mickz Nybegynder
13. april 2012 - 13:40 #2
Først lige en undskyldning for min sene tilbagemeldning, men ferie mv. umuliggjorde lige dette...

Jeg ringede til Sydenergi og igen forklarede mit problem og fortalte så hvad du, Blackbird, havde skrevet og ja ganske rigtigt så var jeg sat på en delt ip (som btw var statisk)  men den flinke kundeservice mand ændrede da lige på tingene så jeg kører på en dynamisk ip - wee mig ^^

Mange tak for hjælpen! :D