Avatar billede siggi Nybegynder
17. marts 2012 - 17:33 Der er 13 kommentarer

USB porte virker ikke

Hej

Selvom der findes rigtig mange spørgsmål ang. dette emne, synes jeg ikke at kunne finde hjælpen den vej, så jeg prøver at oprette med håb om hjælp.

jeg har en ASUS eee pc med win 7 og har overnatten oplevet at alle mine USB porte ikke virker.

jeg har så kigget i enhedshåndteringen og kan se, at udfor usb controlleres er alle 5 enheder markeret med en gul firkant og når jeg dobbeltklikker på dem står der følgende:

"En driver (tjeneste) til denne enhed er deaktiveret. En anden driver udfører muligvis denne funktion. (Kode 32)"

jeg har prøvet at fjerne dem og genstarte uden held og har prøvet at deaktiere og genstarte uden held. jeg har prøvet at manuelt opdatere driveren men også uden held.

jeg har også prøvet at søge generelt efter updates på microsoft udate, men intet hjælper.

kan nogen hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2012 - 17:40 #1
1.
Gå i enhedshåndtering igen og udfør nedenstående:

Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.
Genstart maskinen og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem.

2.
Som alt muligt andet, så kan USB porte også gå i koks - det vil sige at, selvom der ikke er tilsluttet enheder pt. i portene eller der er nogle usb enheder som man ikke bruger mere, så gemmes de alligevel på pc`en og de kan blokke op og derved "låse" portne.

Hvis du henter og kører USBDeview, ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2012 - 17:49 #2
systemgendannelse til dagen før?
Avatar billede siggi Nybegynder
17. marts 2012 - 18:03 #3
@haverslev
jeg har prøvet det, men prøvede igen, og igen da jeg startede computeren op, skrev den at det mislykkedes med at installere driverne.

@claes57
jeg har prøvet med en systemgendannelse men uden held.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2012 - 18:15 #4
Er den Asus født med W7 installeret ? - hvis ja, så hent og installere chipsettet

http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en&type=1

Hvis ikke den f.eks ikke er født med W7 eller du vil slippe for at finde drivere osv. - så hent og installere Slimdrivers og lad den finde driverne for dig
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede siggi Nybegynder
17. marts 2012 - 19:51 #5
tak for inputs

jeg har prøvet at hente de to drivers ned der lå på asus' hjemmeside som du linkede til (den er født med win7)

jeg pakkede ud og installeret og genstartede - virkede ikke

gjorde det sammen og fjernede dem og genstartede - virkede ikke

gør jeg noget forkert?
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2012 - 06:36 #6
Nææ tror ikke du gør noget forkert ifm install af drivere.

Men pr'v at gå i bios og se om Legasy USB er aktiveret/Deaktiveret, hvis den er aktiveret, så prøv at deaktivere og genstart pc`en og derefter slukke den og gå i bios igen og aktivere Legasy USB.

Hvis den er deaktiveret nå du kommer ind i bios, ja så skal den blot aktiveres - HUSK at gemme ændringene du laver i BIOS, ellers virker de ikke fremadrettet.
Avatar billede siggi Nybegynder
18. marts 2012 - 19:03 #7
Hvordan er det man checker BIOS?

Endnu engang tak for input
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2012 - 20:53 #8
Nu har jeg ikke lige en ASUS maskine i nærheden, men såvidt jeg husker så , er det følgende.
Start computeren og se når den viser en tekstlinje på den sorte skærmtekst " Tryk DEL for at komme ind SETUP ", og du trykker straks trykke på tasten " Del " på tastaturet - bare tryk flere gange i træk, den vil bippe når det er rigstreret.
Brug venstre /højre  og op/ned piletasterne på tastaturet til at Naviger rundt i menuerne.
Tryk på tasten " F10 "for at gemme ændringerne og afslutte BIOS -menuen
Avatar billede siggi Nybegynder
28. marts 2012 - 17:59 #9
Hej haverslev

Undskyld jeg ikke har vendt tilbage men jeg har ikke haft adgang til computeren, så derfor har jeg ikke kunne komme videre. Det sker desværre først efter påske. Håber du stadig vil følge tråden

Takker
Avatar billede siggi Nybegynder
05. maj 2012 - 14:41 #10
hej haverslev

så er jeg endelig ved computeren igen, og har været inde i BIOS, men jeg kan intet sted finde noget om legacy USB, hvad kan det ellers hedde hvis det ikke hedder noget med USB
Avatar billede haverslev Novice
05. maj 2012 - 20:58 #11
Avatar billede siggi Nybegynder
25. marts 2015 - 16:25 #12
skriv gerne et indlæg som svar haverslev så giver jeg dig pointene.
jeg har ikke brugt eksperten længe og har glemt denne åbne post.
sorry
Avatar billede haverslev Novice
25. marts 2015 - 16:59 #13
Et Svar :-)