Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 19:08 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Rippe film over på PC

Hejsa

Så lykkedes det mig endeligt at få fat på 2 stk. 1TB harddiske som køre udelukkende via. USB (og ingen strømforsyning).

De er testet og fungere fint, de køre via USB 3.0.

Nu skal jeg så have lagt hele min film samling over på dem. Hvordan gøres dette?

Obs. det skal kunne afspilles med Windows media player, og kvaliteten skal være lossless, dvs. den samme kvalitet som hvis man afspiller direkte fra DVD'en.
Avatar billede zoso Novice
18. marts 2012 - 19:45 #1
Du kan bruge dette program.
http://www.dvddecrypter.org.uk/

Vælg desuden formatet H.264 MP4 - det giver bedste kvalitet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 20:10 #2
Jeg bruger DVD Shrink, og vælger no comression.
Derved bevares oprindeligt format.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 20:13 #3
#2 Og så kan det afspilles via. Windows media player?
18. marts 2012 - 20:17 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 20:19 #5
Jep.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 20:20 #6
Okay jeg giver det lige et forsøg.

ved du om at man kan lave album art altså om man kan tage coveret af DVD billedet og ligge over på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 20:25 #7
#6
Ikke uden et andet program sammen med.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 20:27 #8
Har du nogen idé om hvor meget 100 film vil fylde i GB?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 20:42 #9
Hvis originale vil det være 8.5 Gb * 100 = 850 Gb ca.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 21:03 #10
Findes der en måde man kan fjerne reklamer, undertekster,osv. fra DVD'en så man spare plads?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 21:18 #11
Jeg afinstallerede dvd encrypter da det var noget skrammel som crashede, og sidder nu med DVDshrink. Den kommer frem og siger 33% compressed, recommended. Plus der står alle mulige ting med unspecified language, osv. Jeg skal kun bruge dansk og engelsk.
Avatar billede zoso Novice
18. marts 2012 - 21:34 #12
#11 Idéen med DVD Decryter er at du kan konvertere din film til et andet format - et format med samme kvalitet, som bare fylder mindre. Det er ikke noget skrammel.

Her er et par guides.
DVD Shrink
http://codecs.dk/?Guides/RipEnDVD-filmMedDVDShrink/587
DVD Decrypter
http://codecs.dk/?Guides/FjernDVDKopibeskyttelseMedFreeDVDDecrypter/609
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 21:39 #13
#10
Ja det kan du også med DVD shrink.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 21:43 #14
Problemet er at 8.5GB = 850GB og det er lige for voldsomt. Hvis vi kunne få dem ned på 400 GB +/- og stadigvæk beholde lossless kvalitet, så ville det være perfekt.

P.S Jeg har talt dem igennem for en sikkerheds skyld og der er præcists 96 film.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. marts 2012 - 21:46 #15
De eneste undertekster som jeg er relevante er danske og engelske. Jeg behøver heller ikke reklamer og trailers og extra features og alt den slags skrammel.
Avatar billede zoso Novice
18. marts 2012 - 22:31 #16
#14 Ved konvertering til H.264 MP4, reduceres størrelsen med op til 80% ift. Motion JPEG formatet, uden at risikere tab af billed-kvaliteten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 22:57 #17
#15
Du kan fjerne lige det du vil med DVD shrink.
Du kan også gøre filmene mindre uden et miste nævneværdig kvalitet.
Du kan også fjerne de lydspor du ikke bruger o.s.v.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2012 - 22:59 #18
H.264 MP4 kan ikke afspilles i Media Player uden de rette codecs.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 00:21 #19
Nu giver DVD shrink mig beskeden "your trial period is over".

Ville det være urealistisk at forlange lossless kvaliter og samtidig kræve at DVD'erne må fylde omrking 5GB/stk?

Det jeg vil er at fjerne extra features, reklamer, trailers, undertekster, alt det junk som bare og fylder. Det er kun danske/engelske tekster som jeg er interesseret i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 07:35 #20
Jeg ved ikke hvad du har hentet ned og brugt, men DVD Shrink er freeware!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 07:36 #21
http://www.dvdshrink.org/license_en.php

Software Products: DVD Shrink and accompanying documentation "Freeware".
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 13:55 #22
Jeg henter den lige fra den side som du linkede til.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 14:25 #23
Jeg har downloadet den nu, det var åbenbart den forkerte version af DVD shrink som jeg havde downloadet før. Men nu står der DVD-5 og DVD-9, hvilken skal vælges?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 14:36 #24
Nu er den gået igang med "backup" men inge idé om mine indstillinger er rigtige.

Problemet er at den laver en masse .VOB filer?

Kan den ikke bare lave én enkelt fil som man kan afspille med windows media player?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 15:05 #25
Så blev den færdig.. nu ligger der bare en masse .BOP, .IFO og .VOB filer kludret sammen i en mappe...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 15:11 #26
Jeg ved at det kan lade sig gøre at få lavet en DVD film om til én enkelt fil på computeren som kan afspilles med Windows media player, jeg har gjort det før men kan ikke huske hvilket problem jeg brugte.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 17:26 #27
Lukket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 20:04 #28
????
Hvorfor beder du ikke om svar???!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 20:05 #29
#24, ja det er jo også et rip!
Problemet er at den laver en masse .VOB filer?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:08 #30
#29 Den skal kun lave 1 fil, og ikke mange.

Men det jeg fandt ud af er man skal vælge det til en .ISO fil, fordi så bliver hele filmen samlet i 1 fil, og det er jeg igang med at prøve nu.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:32 #31
Ok, så blev det prøvet. Det virker altså heller med .ISO filer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 21:11 #32
At du får flere filer er en mindre side af sagen.
Du fik en mulig løsning. At det skulle være en stor fil bliver først nævnt i #24.
Men overvej MagicISO, og mount ISO´en der i, så kan du uden problemer afspille i Media Player.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:24 #33
Ja beklager det med det skal være en stor fil, det kom først frem midt i det hele.
Avatar billede hubsan14 Praktikant
24. september 2014 - 15:31 #34
indstilnger kan man vælge at den skal tage det som 1 og ikke splitte dem op.