Avatar billede enkelt-webdesign Nybegynder
26. marts 2012 - 11:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mail() vil kun sende img som en attachment, og ikke vise inline i mailen?

Hej alle,

Jeg har en lille funktion der emailer en kvittering til kunder efter de har afsluttet et køb.

I den email, vil jeg gerne have at der helt øverst vises et billede, og derefter kommer der så text/html besked.

Men lige meget om jeg skriver:
"Content-Disposition: attachment; filename=\"mail-top-img.gif\""
eller
"Content-Disposition: inline; filename=\"mail-top-img.gif\""

Så medsendes billedet som en attachment.

Hvad gør jeg forkert her med mine headers???

Håber der er en kyndig mail() mand eller to derude :-)

FUNKTION:
function mail_img_kvittering($to, $from, $subject, $body)
{
$boundary = md5(rand());

$headers = array(
    "MIME-Version: 1.0",
    "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"{$boundary}\"",
    "From: {$from}"
    );

$message = array(
    "--{$boundary}",
    "Content-Type: image/gif; name=\"mail-top-img.gif\"",
    "Content-Transfer-Encoding: base64",
    "Content-Disposition: inline; filename=\"mail-top-img.gif\"",
    "",
    chunk_split(base64_encode(file_get_contents("css/mail-top-img.gif"))),

    "--{$boundary}",

    "Content-Type: text/html; charset=utf-8",
    "Content-Transfer-Encoding: 7bit",
    "",
    $body,

    "--{$boundary}--"
    );

mail($to, $subject, implode("\r\n", $message), implode("\r\n", $headers));
}
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2012 - 16:56 #1
<ole>

Hvordan ser dit HTML-indhold ud? Hvis du ikke sætter det ind der, bliver det næppe vist

/mvh
</bole>
Avatar billede enkelt-webdesign Nybegynder
26. marts 2012 - 17:04 #2
Hej Ole,

Jeg havde ikke indsat siden i <html><body>
OG havde ikke indsat billedet i den variabel der indeholder selve beskeden, så der blev jeg det klogere :-)

Det virker dog nu, så alt er i den skønneste orden, nu ønsker jeg blot mine grafiske evner var bedre så der kunne laves et rigtig flot billede...

:-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2012 - 17:12 #3
Fint - så lægger du bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes. Jeg samler ikke point  =)
Avatar billede enkelt-webdesign Nybegynder
26. marts 2012 - 17:19 #4
Var ikke helt bekendt med point system og høst herinde og hvad det kan bruges til?

Men lukker hermed tråden da problemet er løst.

Jeg manglede såmænd at inkludere billedet i beskeden...
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2012 - 17:24 #5
Man kan ikke bruge point til andet end at stille spørgsmål for - og blive opført på Toplisterne. Det er altid en god idé at tjekke FAQ'en  *o)