Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 23:11 Der er 23 kommentarer

For dårligt af computerworld på ekspertens side

Jeg syntes det er for dårlig af Computerworld bare at kopiere artikler om Linux og bringe dem i deres eget blad på dansk og på Eksperten

Denne artikel står nederst i højre hjørne på E.

http://www.computerworld.dk/art/215631/derfor-er-linux-d-d-som-en-sild-p-din-pc

Virker meget som en dårlig fordanskning af denne

http://www.pcworld.com/businesscenter/article/252516/why_linux_on_the_desktop_is_dead.html
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 23:28 #1
Da jeg valgte at oprette  mig som bruger, og skrev at jeg syntes Dan Jensen skulle prøve Linux og ikke kopiere artikler blev mit indlæg  slettet efter ca 10 min. og jeg får nu denne besked ved indlogning.

DEN VALGTE BRUGER ER BLEVET DE-AKTIVERET ELLER ER IKKE BLEVET AKTIVERET ENDNU.
KONTAKT ADMINISTRATOREN FOR DETALJER.

Ja sandheden kan være ilde hørt.

Burde Eksperten overhovedet bruge den slags sponsorer ?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2012 - 23:48 #2
Hvis det Computerworld, du taler om, bruger du bare samme login som her på Eksperten.  :-)

Der er vist ikke tale om en sponsor.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 23:48 #3
Under alle omstændigheder bør kritik tages som en udfordring og ikke borcensureres.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2012 - 23:49 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2012 - 01:25 #5
Jeg er ikke helt klar over hvad problemet skulle vaere.

IDG's amerikanske datterselskab udgiver en artikel paa engelsk og deres danske datterselskab udgiver en meget lignende artikel paa dansk.

Er der nogt maerkeligt i at et firma genbruger artikler i flere lande?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2012 - 07:57 #6
Måske vi kan få en forklaring fra folkene bag E?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2012 - 09:22 #7
Så vidt jeg ved så bruges internettet til og dele information, at de har skrevet den på dansk og engelsk kan vel skyldes at nogen ikke er så gode til engelsk, men os for at få det videre på andre sider hvor der evt er danske brugere :)
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 16:01 #8
Jeg tvivler meget på at jeg kan lukke her, da jeg har fået ny brugerprofil. men et forsøg gør vel ingen skade
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 16:33 #9
#5

Jeg syntes, det er et problem at man udgiver artikler uden at angive kilde. Ligegyldigt om det er et datterselskab eller ej.

Desuden syntes jeg, det er et problem, at man censurerer kritik væk.

Det skete faktisk 2 gange.

Kan du fortælle mig hvorfor Computerworld gjorde det ?

Der er jeg enig med valbycom i at kritik bør tages som en udfodring.

Vi har da ytringsfrihed her i landet.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 22:20 #10
Hvad er problemet?

Der er ikke noget copyright problem naar det er samme ejer.

Er der noget usaedvaneligt i at der ikke angives at der finde en eller flere lignende artikler paa et eller flere andre sprog publiceret indenfor samme koncern?

Umiddelbart virker det som en ret oplagt maade at reducere omkostninger for en international medie koncern.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 22:22 #11
Og der er noget du har misforstaaet med hensyn til ytringsfrihed. Ytringsfrihed betyder at staten ikke kan forhindre dig i at skrive noget i de medier som maatte have lydt til at bringe det. Det betyder ikke at medierne har pligt til at bringe det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2012 - 22:49 #12
Kan nu heller ikke se problemet!
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 07:17 #13
Betyder det John stingers ,  at du syntes det er ok, at censurere indlæg væk, når en bruger, gør opmærksom på, at artiklen er kopieret  .

Jeg havde ellers fået et andet indtryk af dig
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 08:05 #14
john_stigers

jeg må sige,at din kommentar virkelig undrer.

Er det også ok at blokere en bruger, til et forum, fordi man er uenig med brugeren, og han gør opmærkksom på at at en artikel er kopieret.

Og lægge den ud på nettet i eget navn ? Selvom den er skrevet af en anden person.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 08:45 #15
#13
Jeg henviser til spørgsmålet.
Da det er samme selskab er det ok at gengive det på dansk :)

Nej jeg synes ikke det er ok at censurere kritiske indlæg væk, men jeg kan ikke se hvilket indlæg der er censureret væk!?

Men du nedlagde jo din profil på Computerworld så vidt jeg kan forstå, og de har jo samme database, så nedlægger man brugeren det ene sted, gør man det også det andet sted... (Er det mon det der menes med censur?)

Indlæg der censureres, kommer jo til at stå med en tekst ala "dette indlæg er blevet modereret af en admin", og det kan jeg altså ikke se :)
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2012 - 09:08 #16
Hvis det var på ComputerWorlds debat forum du skrev. er forklaringen måske ->

Debatregler:

Brugere skal bruge deres rigtige, fulde navne. Vi sletter brugere, der benytter pseudonymer.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 09:09 #17
Mine indlæg blev cencureret væk, før jeg opgav og nedlagde min konto.

Jeg har skrevet i 2, hvad jeg skrev i mit indlæg
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 09:12 #18
Nå det er en anden side?! Det kan jeg ikke se du har skrevet nogen steder så det blander jeg mig udenom! Troede det drejede sig om eksperten!
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 09:15 #19
nej forklaringen er ikke der.
Jeg skrev mit rigtige navn, og det var også det der kom frem da jeg brugte Ekspertens login
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 10:51 #20
De er ingen tvivl om at Eksperten.dk censurerer kritiske indlæg, i ny og næ.
- jeg har selv oplevet det et par gange (f.eks. da jeg kritiserede nogle animerede reklamer)

Det føles enormt krænkende - man bliver rasende (og sletter sin profil)
Men det ER jo et privatejet forum - De er i deres gode ret, juridisk.

Søgningen, co-admin/anmeldt diskussionen (nederst: Seneste Blogindlæg) vidner om en total mangel på interesse/engagement fra ejernes side.

Resultatet er at Eksperten.dk er døende. Den negative spiral synes uafvendelig.
Der oprettes i øjeblikket 3-4 spørgsmål pr. dag i programmering/script - den mest "aktive" kategori?
(Og af dem står stakkels tobrukDk nok for halvdelen..)

Der er ikke sket nogen (synlig) udvikling af systemet/funktionaliteten i dette århundrede !
- sammenlign et øjeblik eksperten.dk med f.eks. stackoverflow.com

Den eneste grund til at jeg oprettede mig igen (3. gang) var at jeg ønskede lidt dansk respons på dagfordag.dk - det fik jeg, og er taknemmelig : )
- men faktum er, at jeg fik under 10 hits fra folk herinde - her ER ikke flere.

Profeti: Eksperten.dk er her ikke til næste år..

Det er synd og skam, for Eksperten.dk var engang et flagskib på den danske del at internettet.
- Og alle jer, die-hard eksperter med jeres tålmodighed og uselviske pædagogiske engagement har sgu fortjent bedre!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 12:58 #21
#20
Eksperten har ikke censureret noget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 12:58 #22
#21 fortsat:
Der er tale om en anden side.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2012 - 13:36 #23
Computerworld eller Eksperten - det er de samme mennesker - og samme totalitære tilgang..