Avatar billede Jim Rasmussen Novice
11. juni 2012 - 13:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slutseddel, Kontrakt, Kvitering??

Jeg skal til at lave en programmeringsopgave for et mindre firma.. Men hvordan skal pengene kræves ind? Kan man ikke hente en skabelon på slutsedler eller noget lig? (:

Jeg er ansat under et firma og har derfor ikke lavet noget freelance før.
11. juni 2012 - 15:41 #1
HEJ,

Jeg er i gang med noget lignende.

Så jeg følger med på en sidelinie og kan måske (senere ?) bistå med råd og (lidt ?) hjælp.

Kristian
Avatar billede NCG Novice
13. juni 2012 - 12:13 #2
Programmeringsopgaver har jeg tidligere klaret med en faktura (er dog efterhånden længe siden jeg har lavet noget freelance).
Medmindre der skal laves noget omkring garanti eller lign. så behøves der vel ikke laves en kontrakt... afaik?

Der er iøvrigt masser af skabeloner at finde via Google. Findes også flere firmaer på nettet, som mod et mindre bidrag, klarer kontrakt/fakturering/betaling for dig.

Husk også at checke regler for skat/moms/m.m. ;)
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2012 - 14:43 #3
Jeg plejer at aftale det hele over mail med kunden, for at jeg har noget på skrift. Når opgaven er udført giver jeg dem 14 dage hvor de frit kan kontakte mig hvis de opdager fejl på siden og så udbedres disse uden beregning. Jeg har dog på min hjemmeside ikke noget sted hvor der er forretningsbetingelser eller en kontrakt de kan hente ned og læse.
Jeg gør det sådan at jeg aftaler en leveringsdato over mail og når den dato er nået afleverer jeg projektet, enten som ZIP-fil som de selv uploader, hvis det er folk der kan finde ud af det, eller som direkte upload og klar til brug. Jeg sender dem derpå en mail hvor jeg vedhæfter en faktura hvoraf det fremgår hvad jeg har lavet og hvor mange timer jeg har brugt, samt min timesats for det udførte arbejde. I samme mail oplyses de også om at projektet er leveret på dags dato og jeg skriver altid datoen for at slippe for evt. bøvl med at de fusker rundt med datoerne i mailprogrammet.

Kort og godt så skal du have alt vedrørende dine opgaver, samt leveringsdato og betaling, på skrift. Dernæst skal du altid give dem en faktura for det udførte arbejde.
Avatar billede computerlab Nybegynder
29. juli 2012 - 12:32 #4
Ja, pengene "kræves ind" ved en faktura. Husk ikke at påføre moms, med mindre du er moms registreret.

Du kan kontakte mig, hvis du har brug for grafisk opsætning af faktura el. lign.

Mvh, Brian
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
30. juli 2012 - 11:11 #5
Hmm kan ikke bestemme hvem der skal have points..

KHHP send svar (:
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
02. september 2014 - 00:42 #6
sv: Da der ikke blev sendt svar fra khhp