Avatar billede HelpMePlease2012 Nybegynder
30. juni 2012 - 22:15 Der er 16 kommentarer

Irriterende pop-up reklamer - hvordan får jeg dem væk?

Hej Eksperter.

Hver gang jeg åbner en side i Internet Explore, så popper der en irrierende pop-up reklame op i nederste højre hjørne.

Se billeder:
http://blogonline.dk/1.jpg

http://blogonline.dk/2.jpg

Jeg har prøvet at køre 117 forskellige virus/malware programmer, men desværre uden held :-/
30. juni 2012 - 22:56 #1
Velkommen til E. ...

Det er ikke en 'virus' men en (ønsket)AddOn til IE (Internet Explorer)

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede HelpMePlease2012 Nybegynder
01. juli 2012 - 02:29 #2
Hej

Mange tak for din velkomst og dit svar...
- Jeg har gjort, som du har forskrevet.. Men jeg er desværre ikke sluppet af med den gevaldig irriterende reklame.. :-( Som hærger ALLE sider jeg er inde på...

Jeg har søgt lidt på nettet.. Og det ser ikke ud som om, at det er noget som man bare sådan lige kan fjerne :-/
Avatar billede HelpMePlease2012 Nybegynder
01. juli 2012 - 02:33 #3
01. juli 2012 - 07:49 #4
---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 09:39 #5
Hvis ikke det er snavs der gør at du får reklamerne så skal du nok have en adblocker installeret. Der findes adblock til IE9 ved jeg, da jeg har en installeret på en Win 7 maskine.
På den manskine jeg skiver på her (XP) bruger jeg Firefox, som jeg synes er meget nemmere at få tilpasset end IE 8 som jeg også har installeret.
I Firefox bruger jeg NoScript og Adblock plus som kan fjerne stortset det man vil have fjernet.
Adblock IE:http://simple-adblock.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 09:39 #6
Om det er lige denne jeg har på Win 7 maskinen kan jeg dog ikke huske.
02. juli 2012 - 00:25 #7
<HelpMePlease2012>: Er du stadig igang ?
Avatar billede HelpMePlease2012 Nybegynder
02. juli 2012 - 02:28 #8
karise_larry> Ja, men kan desværre ikke få det væk.. :-( Føler jeg har prøvet ALT.. Så der er vel kun den sidste udvej, at reinstallere alt på min computer.. Selvom det er en større proces.

Utroligt, at der ikke er et program der kan fjerne disse irriterende reklamer... :-/
02. juli 2012 - 08:44 #9
IGEN: Gennemfør #4 !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 16:42 #10
JA så længe vi ikke får en tilbagemelding på at du hare prøvet det vi foreslår så ved vi ikke hvad vi så skal finde på.
Så enig i #9.
Har du prøvet en adblocker?
02. juli 2012 - 17:19 #11
PS: At bruge en [adblokker] er jo ikke at FJERNE problemet - men kun at skjule det  ...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 17:31 #12
Det behøver nu ikke nødvendigvis være "snavs" der er skyld i disse reklamer.
Jeg her ikke snavs på min pc (hvad jeg ved af), og jeg har da fået utallige popup reklamer på Ekspertens side som jeg har været nødt til at lukke ned ved at bruge NoScript og Adblock plus. De hænger desværre på som ærtehalm, og kan kun tæmmes med disse programmer.
Avatar billede agKnudsen Novice
09. september 2014 - 13:47 #13
HJÆLP MIN MAC BUGNER AF REKLAME LINKS!

Hej alle jeg har et stort problem med min mac pro styresystem OS X 10.9.4/ safari browser.
Når jeg læser en tekst på en side, er der tonsvis af reklame links i teksten, det er til at blive sindssyg af og tit når jeg åbner et vindue åbner der sig et til vindue med ukendt hjemmeside. og I google når man søger så lige efter man har søgt popper der reklamer op.
Skal siges jeg har adblock, og har da også fungeret fint indtil nu, men nu er den helt gal.

Håber der er nogle mac brugere der har oplevet samme problem og kan hjælpe.

Anders
11. september 2014 - 07:32 #14
Ref #13: Du skal oprette dit eget spørgsmål/tråd !!!
Avatar billede JBW Nybegynder
14. marts 2016 - 14:23 #15
Hvis du bruger NoAd's DNS servere er der ikke nogen reklamer eller popups der slipper igennem - du kan se hvordan du gør på http://NoAd.dk under support.
Avatar billede JBW Nybegynder
14. marts 2016 - 14:23 #16
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin