Avatar billede wizard9010 Nybegynder
29. juli 2012 - 16:14 Der er 2 kommentarer

Live Security platinum

Jeg har/har haft Live security på min pc. Jeg har nu kørt en scanning med malwarebytes og lavet et log med HijackThis og har fået følgende resultarer:

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at kigge det igennem:

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.07.29.04

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Simon :: SIMON-THINK [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-07-29 (13-09-38).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|Q:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 353993
Tid gået: 2 time(e), 3 minut(ter), 29 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Live Security Platinum (Trojan.LameShield) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 3
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center|AntiVirusDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Dårlig: (1) God: (0) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center|FirewallDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Dårlig: (1) God: (0) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center|UpdatesDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Dårlig: (1) God: (0) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.

Inficerede Mapper: 1
C:\Users\Simon\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Live Security Platinum (Rogue.LiveSecurityPlatinum) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Inficerede Filer: 7
C:\ProgramData\036DFF850056A936D63E15D9F875EF7E\036DFF850056A936D63E15D9F875EF7E.exe (Trojan.LameShield) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\AppData\Local\Temp\sdhttt.exe (Spyware.Zeus) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\AppData\Local\Temp\~!#FD61.tmp (Trojan.XBuild402) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\7\65b56187-795c01e2 (Spyware.Zeus) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\Downloads\ADLSoft_UnCompressor.exe (Adware.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\Desktop\Live Security Platinum.lnk (Rogue.LiveSecurityPlatinum) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Simon\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Live Security Platinum\Live Security Platinum.lnk (Rogue.LiveSecurityPlatinum) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

HJT:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:46:16, on 29-07-2012
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16447)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\PROGRA~1\Lenovo\HOTKEY\tpnumlkd.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\tpfnf6r.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\System32\TpShocks.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Lenovo\Message Center Plus\MCPLaunch.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\pdfPro5Hook.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Browny02\Brother\BrStMonW.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe
C:\Program Files\ControlCenter4\BrCtrlCntr.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE
C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\AD-AWA~1\AdAware.exe
C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\ControlCenter4\BrCcUxSys.exe
C:\Program Files\Common Files\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Users\Simon\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Windows\notepad.exe
C:\Users\Simon\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\rundll32.exe
C:\Users\Simon\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Simon\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://lenovo.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: PlusIEEventHelper Class - {551A852F-39A6-44A7-9C13-AFBEC9185A9D} - C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\Bin\PlusIEContextMenu.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: DealPly - {A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448} - C:\Program Files\DealPly\DealPlyIE.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LENOVO.TPFNF6R] C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPFNF6R.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWMTRV] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWMTR32V.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Message Center Plus] C:\Program Files\LENOVO\Message Center Plus\MCPLaunch.exe /start
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_roc_dec12] "C:\Program Files\AVG Secure Search\ROC_roc_dec12.exe" /PROMPT /CMPID=roc_dec12
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort12reminder] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\ProgramData\ScanSoft\PaperPort\12\Config\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [PDFHook] C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\pdfpro5hook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PDF5 Registry Controller] C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\RegistryController.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter4] C:\Program Files\ControlCenter4\BrCcBoot.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [BrStsMon00] C:\Program Files\Browny02\Brother\BrStMonW.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Antivirus] "C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\AdAwareLauncher" --windows-run
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Browsing Protection] "C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch Backup Service Once] C:\Program Files\Lenovo\Rescue and Recovery\rrstrigger.exe -start
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\RunOnce: [AvgUninstallURL] cmd.exe /c start http://www.avg.com/ww.special-uninstallation-feedback-appf?lic=NFVZOVgtTlNWVkwtTzRCWlEtUUlNQ0wtUVREQ0gtNElKTUg"&"inst=NzctNjQ4MDA0NjQ4LUZMMTArMS1MSUMrMi1UVUcrMy1ERFQrMTUzNzEtTFNEKzItREQxMEYrMS1TVDEwRkFQUCsxLUYxME0xMkVOKzEtVEIrMS1VMTArMS1GMTBUQisyLVNUMTBUQkYrMQ"&"prod=90"&"ver=10.0.1424
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware (cleanup)] rundll32.exe "C:\ProgramData\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\cleanup.dll",ProcessCleanupScript
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Simon\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [GoogleDriveSync] "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Danske Spil Poker - {831FA997-206D-433e-9D9D-9F629D61ECA1} - C:\Users\Simon\Desktop\Danske Spil Poker.lnk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Danske Spil Poker - {831FA997-206D-433e-9D9D-9F629D61ECA1} - C:\Users\Simon\Desktop\Danske Spil Poker.lnk (file missing)
O9 - Extra button: @C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/mgaxctrl.cab
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: AcPrfMgrSvc - Lenovo - C:\Program Files\Lenovo\Access Connections\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: AcSvc - Lenovo - C:\Program Files\Lenovo\Access Connections\AcSvc.exe
O23 - Service: Ad-Aware Service - Lavasoft Limited - C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\AdAwareService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrYNSvc - Brother Industries, Ltd. - C:\Program Files\Browny02\BrYNSvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\Windows\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: Lenovo Microphone Mute (LENOVO.MICMUTE) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\MICMUTE.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: PDFProFiltSrvPP - Nuance Communications, Inc. - C:\Program Files\Nuance\PaperPort\PDFProFiltSrvPP.exe
O23 - Service: Power Manager DBC Service - Lenovo - C:\Program Files\ThinkPad\Utilities\PWMDBSVC.EXE
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Ad-Aware (SBAMSvc) - GFI Software - C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\SBAMSvc.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\Program Files\Lenovo\System Update\SUService.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Common Files\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\Windows\System32\TPHDEXLG.exe
O23 - Service: On Screen Display (TPHKSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\TPHKSVC.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe

--
End of file - 14083 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 18:24 #1
http://www.fakeavremovals.com/live-security-platinum-removal-guide.html
Der er en video på linket der viser hvordan man fjerner den.

Skal lige gøre opmærksom på jeg ikke selv har haft denne ubudne gæst.

Ps der ser dog ud til at Malwarebytes har nappet noget af det. Men det er jo ikke sikkert den har taget det hele.
Avatar billede wizard9010 Nybegynder
30. juli 2012 - 09:50 #2
Ok tak for det, jeg må lige prøve at følge videoen også..