Avatar billede knranzau Nybegynder
23. august 2012 - 23:50 Der er 17 kommentarer

HDMI fra pc til tv?

Hej alle sammen

Nu har jeg bøvlet alt for længe med dette problem og nu kunne jeg godt tænke mig nogle råd :-)

Mit problem er at jeg ikke kan finde mit tv via Windows' registrering eller Nvidia's registrering af "flere skærme"

Jeg har et hdmi kabel fra min pc til mit tv. Jeg kører windows 7 64-bit, har et Nvidia Geforce GTX 550 Ti grafikkort og et Sony Bravia 32" fladskærms tv med fuld hd :-)

Hdmi stikket i tv'et fejler ikke noget da jeg sagtens kan spille xbox via denne hdmi indgang, nogle råd til hvad jeg kan gøre? :-)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
24. august 2012 - 01:15 #1
Prøv at trykke START + P
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 07:22 #2
Har jeg prøvet, det virkede ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2012 - 08:03 #3
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 13:15 #4
Det hjalp heller ikke og der sker ikke noget når jeg trykker START (windows- knap) + x? :-)
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 13:16 #5
Det er en stationær pc, ved ikke om det ændrer på noget?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2012 - 14:38 #6
Prøv at kigge i dit kontrolpanel om du forneden har en mappe hvor der står "Windows Mobilitetscenter"?
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 14:44 #7
Det har jeg ikke :-)
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 14:48 #8
Der står også på Microsofts hjemmeside at det kun er bærbare der har mulighed for denne funktion :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2012 - 14:53 #9
Avatar billede knranzau Nybegynder
24. august 2012 - 15:08 #10
Been there, done that, still not working ;-)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. august 2012 - 17:17 #11
Det burde jo fungere ganske af sig selv. Har du prøvet at samle med begge dele slukket, den ene del tændt osv..? Findes der et andet TV i nærheden, som du kan få hul igennem til?
Avatar billede knranzau Nybegynder
25. august 2012 - 16:19 #12
Det vil jeg lige prøve senere i dag og vende tilbage :-)
Avatar billede knranzau Nybegynder
25. august 2012 - 22:56 #13
Det virkede desværre heller ikke :-/
Avatar billede Lomholdt90 Nybegynder
02. september 2012 - 10:13 #14
Min pc kan heller ikke se mit tv FØR jeg slår over på den hdmi kanal hvor stikket sidder. så blinker billedet lige en gang, og vupti, så kan man se tv'et.
Står du på den rigtig kanal på tv'et? :P
Avatar billede knranzau Nybegynder
03. september 2012 - 21:02 #15
Ja, jeg er 100% sikker
Avatar billede Bodillen Nybegynder
04. september 2012 - 10:47 #16
Har oplevet at det hjalp at hive stikket ud af TV'et og sætte det i igen... men ikke tilsvarende i PC-enden af ledningen!!? Prøv alle kombinationerne.
Avatar billede knranzau Nybegynder
07. september 2012 - 09:31 #17
Har prøvet alle kombinationer, lige lidt virker det.

Men har overvejet om det kan være at graffikkortet skal sættes op til at kunne sende signal fra hdmi, men ved ikke hvordan man gør? Hvis dette skulle være tilfældet?