Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 12:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hjælp! Windows update virker ikke

da jeg trykker på søg efter opdateringer, kom denne advarels:

windows Update kan i øjeblikket ikke søge efter opdateringer, da tjemesten ikke kører. det kan være nødvendigt at genstarte computeren.

har prøvet at genstarte min pc, og alle window's ''fix'' kan bare ikke få programmet til at virke :/

problem har været der ca. en måned.
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 13:09 #1
btw. har Windows 7 ultimate (64-bit)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 13:48 #2
højreklik på computer på skrivebord - administrer - tjenester og programmer og gør sådan som på billedet

http://www.gratisimage.dk/image-C1D3_504B3063.jpg

m.v.h
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 14:08 #3
mange tak for det hurtige svar, men som du kan se på dette billed  http://www.gratisimage.dk/share-BB3C_504B34CC.html
findes tjenesten '' windows update '' ikke
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 14:17 #4
På min XP findes update heller ikke under Tjenester, men update fungerer alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 14:26 #5
Her er noget fra nettet - oversat:
Jeg vil foreslå dig at udføre følgende metoder.
Metode 1 : Genstart Windows Installer-tjenesten og kontrollere .
1. Klik på "Start", skriv "services.msc" i feltet Start søgning bar, og tryk på ENTER.
2. Hvis du bliver bedt User Account Control klikke på Fortsæt.
3. Nu finde "Windows Installer".
4. Hvis de ikke er i øjeblikket aktiveret højreklik på dem, og vælg "Start".
5. Hvis tjenesten Windows Installer allerede er i start-mode, skal du højreklikke på, at service og vælg "stop" og igen starte tjenesten.
6. Nu genstarte computeren.
Du kan da prøve:)
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 14:47 #6
ok har gjort det, hvad så ?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 15:06 #7
Ja så skulle du kunne downloade updates. Har du prøvet igen?
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 16:44 #8
ja har prøvet men det virker dsv. ikke
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 16:50 #9
Så kan jeg desværre ikke hjælpe. Men prøv at søge på nettet under f.eks. "Missing windows update" så kommer der muligheder, men dem kan du jo lige så godt selv vurdere:)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2012 - 20:22 #10
prøv dette logget på som administrator:
Gå i søgefelt og skriv cmd. Åbn cmd og når denne er loadet skriver du efter kommandoen sfc /scannow  (husk mellemrummet mellem c og /)
Hav din windows cd i når scanning af systemfiler foretages.
Genstart pc og se om det har løst problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2012 - 20:37 #11
I kør-msconfig på min xp har jeg i tjenester en tjeneste der hedder "automatiske opdateringer". Findes det i windows 7?
Hvis den findes er den så tjekket af hos dig?
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 22:45 #12
jeg har dsv. ikke finde min Windows cd ( har ledt i 2 timer, dumme mig :/ ) og Tjenesten "automatiske opdateringer" er der ikke
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
08. september 2012 - 23:00 #13
har lige kørst sfc /scannow og fandt ingen fejl
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2012 - 07:59 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2012 - 08:45 #15
Ja det kunne det. Jeg havde dog måske prøvet denne først:
http://majorgeeks.com/Tweaking.com_-_Repair_Windows_Updates_d7262.html
som også skulle virke med win7
Har ikke slf prøvet denne tool, da jeg selv med min xp har brugt Dial a fix, som jeg ikke tror virker med win 7
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
10. september 2012 - 09:55 #16
det virkede :D, jeg kan søge på updateringerne og jeg har 11 vigtige updatereinger. men når jeg prøver at instalere dem får jeg en en error der hedder '' Kode 80246008 ''
Avatar billede Mr_CC24 Nybegynder
10. september 2012 - 10:41 #17
efter jeg prøvede at restarte computeren flere gange og prøvet at update flere gang virkede det stadig væk ikke, men da jeg kom tilbage fra toilet lå min kat på mit keybord og windows update var i gang med at downloade de 11 vigtige updates (O_O)

mange tak 220661, dit program virkede :D
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2012 - 15:51 #18
Velbekomme.
Men du skulle nu ikke have accepteret dit eget svar, da du har nuppet point tilbage igen.
Avatar billede hherskind Mester
13. september 2012 - 20:43 #19
Tusind tak! Det lille program fra tweaking.com, Windows Repair, fik min Windows Update /Win7 til at køre igen!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 21:22 #20
Jamen det var da fint at du kunne bruge denne tråd til at få løst dit problem.
Avatar billede hherskind Mester
13. september 2012 - 21:43 #21
Ja, det var fint! Og hvis jeg er rigtig heldig, har jeg nu også - på min anden maskine - fået repareret Internet Explorer 9, som har virket som en brækket arm. Indtil videre ihvertfald ingen problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 21:46 #22
Ja det er dejligt med et "opslagsværk" til at finde brugbare løsninger i.