Avatar billede Sekretariatet Nybegynder
20. september 2012 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Googlesøgning ser korrekt ud - linker forkert

Jeg er stødt ind i et mystisk problem. Hvis man google kroghly.com, så ser søgeresultatet helt korrekt ud og ved mouse-over vises også billeder af den korrekte hjemmeside. Men klikker man så på linket havner man på helt andre hjemmesider (lidt forskelligt fra gang til gang). Hvad sker der?
Jeg har forgæves forsøgt at finde en e-mailadresse til google, men...
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. september 2012 - 18:05 #1
Er det din hjemmeside ?

Det kan være fordi du har noget kode på siden som tester om man kommer fra google og hvis man gør bliver man viderstillet.

Det står også ved yahoo og bing.
Men ikke for jubii.

Så tror det er din hjemmeside den er galt med og ikke søgemaskinerne.
Avatar billede Sekretariatet Nybegynder
20. september 2012 - 18:09 #2
Hm... Hvordan finder jeg ud af det? Jeg har selv sat siden op og har så vidt jeg ved som den eneste adgang til back-end. Så kan ikke lige forstå hvor den kode skulle komme fra. Eller hvordan jeg sletter den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2012 - 20:11 #3
Jeg kan ikke lige genskabe dit problem. Prøv fra en helt anden maskine, for måske er din maskine inficeret med noget morsomt "malware", der laver sjov med dig.

Hvad er det for andre sider du sommetider havner på?
Avatar billede Sekretariatet Nybegynder
20. september 2012 - 20:22 #4
Jeg ender på bl.a. på http://404.ezua.com/ og andre gange på en side der viser serverfejl.

Har nu kørt en wordfence-scanning af min side og det ser ud til at jeg er ret hårdt ramt af en base64-virus :-(

Er der nogen der ved om der er en automatisk måde at fjerne sådan en på, da jeg ikke er i stand til at rense alle filerne (det er ret mange) manualt, da jeg ikke helt kan gennemskue hvad der er god kode og hvad der er skidt kode...?
Avatar billede Sekretariatet Nybegynder
20. september 2012 - 20:51 #5
Løsningen blev: http://www.mybluemammoth.com/fixing-evalbase64_decode-in-wordpress
Scootergrisen - du ledte mig på sporet - vil du lægge et svar?
Avatar billede Sekretariatet Nybegynder
04. november 2012 - 00:26 #6
Jeg lukker - se ovenfor