Avatar billede spoonrider Praktikant
30. september 2012 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sum.hvis funktionen og

Jeg har brug for at summere en række afregninger, men kun på et udvalgt projekt. Jeg har derfor brugt sum.hvis funktionen, som virker.

=+SUM.HVIS(Timeudregning!A5:F19;Tidsskema!A5;Timeudregning!F5:F19)I tabellen herunder vil den returnere tallet 6

Men jeg har en udfordring. i kolonnen f5:f19 skal der kun summeres på de tal, som har den samme måned.

Her et eksempel:

nr.    timer    måned
1000    2    10
1002    0    11
1000    2    10
1000    2    9

Jeg vil altså gerne finde projekt nr. 1000, men kun de måneder der er lig 10. Resultatet er 4, og ikke 6, som sum.hvis funktionen ville returnere.

Jeg tænker at man kan indarbejde en hvis funktion i sum.hvis, men jeg kan ikke lige se hvor.

Kan i følge mig?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2012 - 00:45 #1
=SUMPRODUKT((A5:A19=1000)*(B5:B19=10)*(F5:F19))

Skal selvfølgelig tilpasses dit regneark....
I mit eksempel står nr. i kolonne A og timer i kolonne B
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2012 - 00:49 #2
Sorry, I mit eksempel står nr. i kolonne A og måned i kolonne B
Timer som skal tælles i kolonne F
Avatar billede eget Nybegynder
01. oktober 2012 - 07:55 #3
Du kan da bare bruge =SUM.HVISER, så har du tog kriterier.
Et der angivet måneden, og et der angiver projektet.
Avatar billede spoonrider Praktikant
13. januar 2013 - 13:31 #4
Tak for svar - det hjalp.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2013 - 13:40 #5
Hvilken løsning brugte du?

Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som savr. Svar er til pointgivning, som tak for hjælpen.
Avatar billede spoonrider Praktikant
22. april 2014 - 13:29 #6
Skriv et svar, så jeg kan give dig point.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. april 2014 - 13:33 #7
Ved ikke om det mig du mener? Ellers må du lige be eget om et svar.