Avatar billede escape4ever Novice
19. oktober 2012 - 23:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

login system, mysql i stedet for lokal sql

hey derude

er ved at lave en hjemmeside i asp.net og vil gerne vide hvordan jeg ændre det sådan at når jeg bruger MSVS´s eget login system skal den hente fra en mysql i stedet for en lokal sql.
mener det er noget med en string i config filen men kan ikke huske det, har arbejdet lidt med det før men det er efterhånden lang tid siden.
Avatar billede ntholm Nybegynder
20. oktober 2012 - 12:37 #1
Hej du.

mysql kan godt være lokalt - mysql er "bare" en opensource database som man normalt ville bruge sammen med php.

Jeg ved ikke hvordan asp.net arbejder sammen med mysql (det kan selvfølgelig lade sig gøre) men du vil sikkert rende ind i en del ekstra problemer.

Hvis du laver dit site i asp.net så ville MSSQL nok være det logiske valg - og hvis dit webhotel understøtter asp.net - så har du efter al sandsynlighed også MSSQL server på den.

Du har vel URL + username + password til din online database?

Hvis du f.eks hiver en "SqlDataSource" fra din toolbox ind i din .aspx side. Så kan du lave en query + connectionString og vælge at gemme den i webconfig.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2012 - 19:50 #2
MySQL connector for .NET indeholder en membership provider siden version 6 et eller andet.

Saa installer den og foelg dokumentationen.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/connector-net-tutorials-asp-roles.html
Avatar billede escape4ever Novice
24. juli 2014 - 11:36 #3
det hjalp arne, lukker tråden og opretter en ny med point til dig