Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2012 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg forstår det ikke.

Hej.
Jeg har det sidste 1/2 år downloaded lydbøger og programmer 10 gange så store som en bog.
De sidste 4 døgn starter downl. med den normale hastighed men falder så til 2 cifret bytes og stopper så. På TDC måler falder hastigheden fra den normale 1.7 Mb til 0,5-0,6 Mb  (TDC kan ikke levere højere her)
Jeg klager så til TDC men jeg forstår ikke deres svar.

TDC:Jeg har foretaget en test af din BB forbindelse og denne viser at du får leveret hele hastigheden. Da du kun har en hastighed på 2048/512 og lydbogen indeholder mange data, vil forbindelsen time out.

Jeg har ikke megen viden om det her IT men vil gerne lære, jeg kan ikke forstå den tekniske baggrund på svaret, andet end at TDC ikke har skylden.
Min kones tablet opfører sig på samme måde  - - nu.
Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2012 - 09:48 #1
Efter protesten over, hvad jeg kalder bortforklaring modtog jeg denne

TDC:Vi har testet din hastighed, og her fundet alt for høje upload hastighed,  det er derfor du har vanskelig ved at downloade lydbøger, det kan skyldes du uploader store filer eller virus på din pc.

Jeg har inden for det sidste år sendt 2 billeder og en 2 min. MPEG 1 video, spiller ikke på nettet, så det svar er for mig endnu mere volapyk  eller er det mig, der ikke fatter en pind?????????
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. oktober 2012 - 11:12 #2
Først bør du skanne din PC for skadelig software
Hent Malwarebytes på malwarebytes.org
installer den men du skal ikke registrere den så har du en gratis version.
Lad den opdaterer databasen, og derefter lader du den skanne hele maskinen for skadelig software.
Du skal selvfølgelig også skanne med dit Antivirus software.

Hvis du bruger TDC's egen router.
En sagem ??? en stor grim sort boks, så kan du se sikkerheds loggen.

Hvis du ikke har foretaget nogle indstillinger på routeren, det har de fleste ikke.

I din brovser, skeiv 192.168.1.1 (mener jeg det er)
I login feltet Skriv Admin
I kode feltet ikke noget bare tryk enter

I routeren kan du gå ind i Firewall
Trykke på sikkerheds log
Der kan du læse om der er noget usædvanligt, der vil altid være noget men som regel ikke noget at frygte.

I menuen Avanceret
ADSL Statistik, din forbindelse til TDC

Klik på Trafik statistikker læs dem og sem om der er noget der, der virker usædvanligt.

Måske disse kan du måske få nogle oplysninger om hvad der kan være galt.
Avatar billede ranni Forsker
28. oktober 2012 - 09:25 #3
Tak jensenjs.
Så fik jeg chancen til at lære lidt mere.
Men det jeg ikke forstår , at bog skal indeholde for mange data, så downloads hastigheden falder og går i stå ????? Hvad er begrundelsen for det ??? Hva`så med alle de bøger og program på 6 GB jeg har hentet inden problemet opstod.
Og den senere forklaring med uploads hastigheden med mine 2 små uploads.
Jeg kan altså ikke få mine få tekniske kundskaber på det her IT, til at fungere med TDC forklaringer.
En time efter TDC `s bortforklaringer på at det ikke var deres teknik,der fejlede noget, prøvede jeg at hente endnu en bog !!!!
Jeg har nu hentet 5 bøger og på min kones  2 bøger - - - ingen problemer - - - nu.

Jeg synes TDC svarene savner grundlag teknisk set, eller er der lidt rigtig.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. oktober 2012 - 13:47 #4
Jeg kan kun være enig med dig i deres mange forklaringer.

Jeg tolker deres forklaring med at upload hastigheden er for høj.
At de mener dem du henter fra uploader med højere hastighed end du kan downloade med, det er efter min opfattelse en tynd undskyldning. Men dog ikke helt umulig.

Det er ikke usædvanligt at hvis du downloader et sted fra med en hastighed så fortsætter du med at hente med den hastighed.
!!! Men hvis der af en eller anden årsag opstår en "kø" eller download bliver afbrudt og genoptaget "det opdager du ikke" men ved genoptagelsen kan din download hastighed godt blive lavere på grund af genetableringen er sket ved en lavere hastighed, normalt fra uploaderens side på grund af netop "køen"
Jeg kan anbefale dig at bruge en browser som Firefox da den har en god downloader du kan sætte den på pause hvis hastigheden bliver for lav, og så genoptage den noget tid efter måske med mere held.

Hovedreglen ved internetopkoblingerne er for stort set alle udbydere, at den garanterede hastighed er fra forbrugeren til udbyderen.
Der er ingen garanti til resten af verden, vel egentlig også og, da udbyderen ikke kan garanterer på andres vegne.

Men hu kan eventuelt teste med hjemmesiden
http://www.speedtest.net

Der kan du udvælge forskellige steder over hele verden og se hvordan din upload/download er  der.

Eventuelt kan du måle mens du downloader, til et sted i nærheden af hvor du downloader fra, hvis muligt.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. oktober 2012 - 13:48 #5
Hvor henter du dine downloads?
Avatar billede ranni Forsker
28. oktober 2012 - 16:14 #6
Hej igen jensenjs

Jeg blev virkelig glad for din forklaring.
Jeg er en ældre herre og har ikke megen forstand på det her moderne IT.
Men den lille smule sund fornuft, der er tilbage, sagde mig at forklaringerne fra TDC ikke kunne være rigtige.
Jeg henter bøger fra Blindesamfunder. Den hedder www.e17.dk.
Jeg har hentet en del bøger uden problemer, da jeg som regel henter tæt på midnat.
Men pludselig blev der problemer i et par dage - - derfor
henvendelse til TDC.
Jeg synes det er mærkelig - - 1 time efter svaret fra TDC :DET ER IKKE VORES SKYLD - - MEN KUNDES, så kører det igen - - selv midt dagen.

Jeg har ikke foretaget mig noget som helst, selv end ikke flyttet på routeren (jeg kan ikke nå den fra min kørestol.)

Vil du sende et svar med næste gang, nu er glad igen, men sur på TDC ,lige nu graver de fibernet ned lige uden for - - så ?.?.?

Tak for hjælpen !!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. oktober 2012 - 21:16 #7
OK her er et svar
Jeg er selv en ældre herre ;) 60 om 3 måneder
Men har haft med IT at gøre i 34 år, og er ved at geare ned nu.
Så nu forsøger jeg at hjælpe lidt her og der, når tiden er til det.
Avatar billede ranni Forsker
28. oktober 2012 - 21:51 #8
Tak for hjælpen.
Jeg undgår helst de mange scannerprogrammer, der kan lave al verdens ting bare de lige får mit kortnummer.
Jeg kørte malwarebytes men undlod at vinke alle de 18 fejl af.
Dem skulle den så finde ved 2. scanning men det gjorde den  i k k e.