Avatar billede Kahro Nybegynder
28. oktober 2012 - 16:11 Der er 8 kommentarer

Windows 8 Instalation problem

Hej folkens
Har prøvet installere Win 8 på min pc
Efter jeg har accepteret licens betingelserne, skriver installations guiden ''vi gøre et par ting klar''
Den ender med at den stopper og der står ''Der gik noget galt -Vi kan ikke se om din PC er klar til installationen af windows 8. Prøv at starte installationen igen

Jeg har Win 7 Home Premium på min pc og dette skulle være en simpel overgang fra Win7 til Win8

Håber der er en som kan hjælpe mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2012 - 17:07 #1
hvis du gør det via "Windows8-UpgradeAssistant" så skal den nok køres som administrator
Avatar billede Kahro Nybegynder
28. oktober 2012 - 17:31 #2
Har prøvet køre det som administrator og der er ingen forskel. Den siger stadig at der gik noget galt
Ved ikke om det er noget med programmer at gøre
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2012 - 18:30 #3
Avatar billede Kahro Nybegynder
28. oktober 2012 - 21:27 #4
Det er også den som jeg har brugt. Vil gerne hente den en gang til, men så skal jeg betale en gang til?
Avatar billede Pould Nybegynder
30. oktober 2012 - 04:25 #5
Hej
Noget af det samme her
-Win 7 opgraderes til W 8
- assistenten melder der skal fjernes 3 programmer, være obs. 5 efter installation, samt løse 11 efter.
- Setup starter med genstart, forløber ok uden flere genstart
- Sidste billede "PC genstartees om et øjeblik"
- 10 sek. efter popup "Windows 8 blev ikke installeret"

Nogen forslag? ellers afventer jeg bestilt DVD backup
Avatar billede Pould Nybegynder
30. oktober 2012 - 04:47 #6
Hente Setup flere gange er nemt.
Gå ind i den sendte faktura øverst, klik på link "her"
- Indtast ordrenr,som står på faktura
- Via dette kommer man til faktura gemt på konto i Microsoft
klik nu nederst i den faktur (ved Microsoft) og setup kan down loades flere gange
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
18. november 2012 - 12:36 #7
Samme problem her med en windows 7 pc med en måned på bagen.
Det er jo totalt latterlig, at det er den "hjælp" man får fra sådan et milliardforetagende som MS. De er altså STADIG ikke blevet klogere, når det gælder brugervenlighed. Det tegner ikke godt ...

"Kontrollerer, om du er klar til at installere - Det tager et par minutter - Vent et øjeblik"

Gad vide hvordan de kontrollerer om JEG er klar til at installere. Det er måske det, det går galt. I så fald har de måske ret i, at "der gik noget galt" ;)

Nogen forslag her en søndag, hvor man ikke kan få fat i supporten ?
Avatar billede Pould Nybegynder
18. november 2012 - 14:45 #8
Hej
Problrmet løst via support fra microsoft
1.support ringede og tid blev aftalt
2.support overtog PC via fjernskrivebord instalationsprocessen startes, sammeresultat win 8 ikke installeret
3. Support finder en fejl i reg.databasen via log filer. Meget kort fejlstreng
4. Efter råd fra support gendannes PC via D: drevet (fatory image) og der installeres update
5. Win 8 installeres smertefrit og virker

Kommentar, fjernsupport tog 80 minutter og support fulgte op dage efter, dette virkede bare prof.
Processentager lang tid, da man starter forfra med mange programmer, samtidigt lærer man win 8 at kende