Avatar billede krukken Juniormester
07. december 2012 - 14:29 Der er 1 løsning

Alle brugere i Security group under OU i AD

Hej,

Jeg har lavet følgende kode, som fungerer, men jeg skal have lavet en tilføjelse, som jeg har store problemmer med:
namespace BatchJobs
{
    public class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            ADManager.GetListOfAdUsersByGroup("ISS");
            Console.ReadLine();
        }

        public class ADManager
        {
            public static DirectoryEntry createDirectoryEntry()
            {
                // create and return new LDAP connection with desired settings
                DirectoryEntry ldapConnection = new DirectoryEntry("domain","user","password");
                ldapConnection.Path = "LDAP://OU=globalou,DC=localdomain,DC=test,DC=dk";
                ldapConnection.AuthenticationType = AuthenticationTypes.Secure;
                return ldapConnection;
            }

            public static void GetListOfAdUsersByGroup(string groupName)
            {
                DirectoryEntry directoryEntry = createDirectoryEntry();
                DirectorySearcher search = new DirectorySearcher(directoryEntry);
                string query = "(&(objectCategory=person)(objectClass=user)(memberOf=*))";
                search.Filter = query;
                search.PropertiesToLoad.Add("memberOf");
                search.PropertiesToLoad.Add("name");
                search.PropertiesToLoad.Add("givenname");
                search.PropertiesToLoad.Add("samaccountname");
                search.PropertiesToLoad.Add("sn");
                search.PropertiesToLoad.Add("useraccountcontrol");

                System.DirectoryServices.SearchResultCollection mySearchResultColl = search.FindAll();
                Console.WriteLine("Members of the {0} Group", groupName);
                foreach (SearchResult result in mySearchResultColl)
                {
                    string sam = "";
                    string fname = "";
                    string lname = "";
                    string active = "";
                    string memberOf = "";

                    foreach (string prop in result.Properties["memberOf"])
                    {
                        if (prop.Contains(groupName))
                        {
                            memberOf = result.Properties["memberOf"][0].ToString();
                            sam = result.Properties["samaccountname"][0].ToString();
                            //fname = result.Properties["givenname"][0].ToString();
                            //lname = result.Properties["sn"][0].ToString();
                            active = result.Properties["useraccountcontrol"][0].ToString();
                            Console.WriteLine("    " + result.Properties["name"][0].ToString());
                        }

Under globalou er der en security-group, og jeg vil gerne have navnet på alle de brugere, som er medlem af denne gruppe.

Kan du hjælpe mig?
Avatar billede krukken Juniormester
20. januar 2016 - 21:58 #1
Intet svar