Avatar billede kenneth95 Nybegynder
19. januar 2013 - 12:57 Der er 19 kommentarer

Geninstaller Windows 7 via USB - FEJL

Min bærbar skal geninstalleres med Windows 7 via usb i bios.

Men når jeg tænder computeren skriver jeg sprog osv. så kommer "Installer nu" og  at man kan reparer computeren, men når jeg vælger installer nu, skriver den bare setup is starting... og det bliver den bare ved med og kommer ikke længere, hvis jeg vælger reparer computeren, sker der intet, ikke andet end at man kan se windows blå baggrunds skærm.

Håber i kan hjælpe derude!
tak på forhånd.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 13:43 #1
...og du er helt 100% på at indholdet på din USB-stick er ok? Det vil jo formodentlig enten være en fejl på USB-sticken, indholdet af den, eller den disk, du vil installere på.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 13:46 #2
du skal have en dvd med win7 i samme version (ekstakt) som der står på label med licenskoden.
Og så skal du lave en bootbar usbstik og have win7 dvd kopieret ind på den (som iso-fil) - derefter kan du boote på usb'en, og få lagt win7 ind på maskinen.

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Avatar billede kenneth95 Nybegynder
19. januar 2013 - 14:20 #3
Jeg har installeret windows 7 på bærbaren før på den dvd, men så døde mit drev. Jeg har overført alt det med iso fil og fået det kopiret.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 16:25 #4
Du har vel ikke kopieret en Iso fil direkte til USB? Hvis du har kan den ikke bruges til install. Det skal gøres rigtigt.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. januar 2013 - 17:24 #5
Er du sikker på at du kan se din Harddisk? det der sker på Computeren ind til install ligger i dine RAM!
#4 det wærktøj i #2 skal bruge en ISO Fil for at lave en Bootbar USB. ellers kom kenneth95 jo ikke så langt.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 19:20 #6
#5 I #2 står der:" du lave en bootbar usbstik og have win7 dvd kopieret ind på den (som iso-fil)" Men det er jo ikke korrekt. Jeg har selv lavet en win7 USB med et program som hedder "win 7 install from USB stick" og det fungerede perfekt. Der skal jo installeres en anden bootfil end den som ligger på Iso filen. Men ja netop derfor er det mærkelig at spørger kom så langt. På den anden side, kom han jo alligevel ingen vegne, så jeg tror, der skal laves en anden USB.
Jeg har et program på bare 3.47MB som jeg gerne lægger på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 19:26 #7
Rettelse. Der står faktisk at USBén skal være bootbar, det er det der med at kopiere en Iso. Det skal man lade programmet ordne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 19:37 #8
Øhm - hvad er det for en "anden bootfil", der skal installeres? Alle andre kan fint bruge det værktøj, poko1 linker til sammen med en Windows-et-eller-andet-DVD uden andet trylleri?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 19:46 #9
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 19:55 #10
Jeg venter spændt? Det du viser der, er da, så vidt jeg husker, bare det værktøj du bruger til at lave USB-sticken og flytte indholdet fra ISO'en der over - det er da ikke noget, der skal kopieres ind nogen steder?

wudt.msi = Windows 7 USB/DVD Download Tool
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 20:35 #11
Nu har jeg selv lige afprøvet det program igen - bare med windows 8 denne gang. Man åbner programmet og får 2 spørgsmål. 1. Hvor ligger Isoén 2. DVD eller USB. Så starter man og det er så det hele. Lidt efter har man en bootable USB. Jeg har booted op på den for at være sikker. Det kalder jeg et nemt program.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 00:43 #12
Ps. Jeg har undersøgt linket fra claes57, og det linker netop til
det samme program, som jeg brugte, og har spørger brugt det så fint. Men har han bare kopieret en Iso ind på USB så kan der ikke installeres derfra. Altså lidt misforståelser men ingen reel uenighed.
Avatar billede kenneth95 Nybegynder
20. januar 2013 - 12:54 #13
okay, jeg prøver forfra. Min windows er windows 7 ultimate, er der nogen der kan finde en iso til den?
for inde på http://www.mydigitallife.info/download-windows-7-iso-official-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/
kan man ikke komme ind på linket under ultimate.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 13:10 #14
Det har du jo selv lige gjort. Det er på engelsk ok, Men gør vel ikke noget? Det der gør noget når man downloader  på den måde er, at godt nok får man en windows, men man risikerer at få noget "snavs" med. Det var bedre hvis du kender en, som kan hjælpe dig med en kopi.
Jeg har selv engang prøvet det link med en win7 pro, og det gik fint. Jeg installere og derefter kørte jeg det igennem med antispyware og antimalware, men jeg var nu ikke helt tryg ved det.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 13:11 #15
Ps. Jeg kommer pludselig til at tænke på, at netop Ultimate den kunne ikke hentes.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2013 - 18:39 #16
Du har vel enten en skive, der fulgte med maskinen da du fik den, eller et sæt recovery media?

Windows-ISO'er kan IKKE downloades på legal vis noget sted!

Hvis du har ødelagt et oprindeligt medie, skal det ombyttes - alternativt må du jo låne dig frem (det er der formodentlig ingen, der vil gø af), men download findes ikke i nogen lovlig form.
Avatar billede kenneth95 Nybegynder
20. januar 2013 - 21:28 #17
Problemet er bare at jeg ikke kan bruge mit diskdrev fordi det er i stykker :S
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 22:33 #18
Så vidt jeg ved, kan du kontakte Microsoft i danmark og få tilsendt en DVD for et mindre beløb.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2013 - 13:20 #19
Ellers kan du vel finde en kammerat, der lige kan overføre din DVD til USB-stick'en?