Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
19. januar 2013 - 22:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stavekontrol i Word 2000 virker ikke ved installering i Windows 7

Jeg har fundet en anden bruger med samme problem, hvor jeg kan se, at løsningen er:

C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proff
til :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proff

og rettede derefter i registry.

Jeg har nu flyttet mappen Proff, men hvad betydet det at "rette i registry"? Jeg er helt på herrens mark når det kommer til PC´ens opbygning, så hvis nogen kan hjælpe mig, be´r jeg om at få det forklaret for "Dummies" - på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede finb Ekspert
20. januar 2013 - 09:22 #1
Brug aldrig stavekontrol - lær at stave
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
20. januar 2013 - 10:28 #2
Tak for den konstruktive kommentar :-( - er der en bruger der har et seriøst bud?
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. januar 2013 - 01:22 #3
Det betyder, at du skal finde den/de nøgler i regdb (registreringsdatabasen), hvor den originale sti til proof mappen er skrevet.
Denne nøgle skal du ændre, så den peger hen på mappens nye placering.
/ptj_11
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
21. januar 2013 - 18:11 #4
Det giver mening - hvordan finder jeg registreringsdatabasen?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. januar 2013 - 00:51 #5
Knappen "Start/søg i alle programmer". Her skriver du Regedit. I søjlen over søgefeltet kommer der så et ikon/genvej frem, der hedder "Regedit.exe".
Denne højreklikker du på, og vælger "Kør som administrator".
Herinde markerer du øverste niveau (Computer).
Så skal du i menupunktet "Rediger/Søg".
Her kopierer du stien fra den oprindelige placering af mappen "Proof" ind, og klikker "Find Næste".
Alle forekomster af nøgler med dette indhold, der findes, skal redigeres, så stien passer til den nye placering af mappen "Proof".
Herefter kan Office 2000 finde sin stavekontrol.
/ptj_11
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
23. januar 2013 - 16:16 #6
Hej /ptj_11.

Jeg er dig dybt taknemmelig for din gode vejledning - som selv jeg forstod. Det var med bævende hænder jeg gik i gang, jeg har aldrig før været inde i PC´en på denne måde. Jeg har koncentreret mig voldsomt, og tilsyneladende gjort alt rigtigt - for nu virker min stavgekontrol igen.
TUSIND TAK. Kan du vejlede mig i hvordan jeg giver dig mine point, for jeg kan ikke finde en knap til det.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2013 - 17:50 #7
Points kan kun gives, når der er afgivet et indlæg, lagt som et svar, altså det jeg har gjort nu.
Spørger sendere af indlæg, som giver løsningen på problemet om at lægge et svar, som efterfølgende accepteres. Du skal altså som spørger, ikke selv lægge indlæg som svar.
Lige en ekstra bemærkning- Jeg glemte at råde dig til at lave en sikkerhedsbackup af din regdb., før du gav dig i kast med at redigere den.
Men det gik jo godt, så alt vel.
Tillykke med resultatet.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2013 - 20:48 #8
Fik lige læst mit sidste indlæg- En anelse forvirrende, men jeg håber, at du fik meningen.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2013 - 20:51 #9
Det er jo altid rart, at få bekræftet, at man er en ægte mand.
No Multitasking.
/ptj_11
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
23. januar 2013 - 21:34 #10
Alt blev forstået, din vejledning var ok. Jeg har givet dig 60 point som tak for hjælpen - hvis jeg altså har forstået din vejledning korrekt ;-)