Avatar billede Famme85 Novice
24. januar 2013 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Pc vil ikke på internettet

Hej, min pc vil pludselig ikke komme på internettet. Den er tilkoblet det trådløse netværk, og der står 'internet adgang' ved ikonet. Dog virker det ikke! Kan ikke åbne hjemmesider, gå på Skype eller andet.
Min iphone og andet bærbar er online...
Har gjort følgende:
Genstartet
Slettet netværket og tilsluttet igen
Slettet netværkskortet og installeret det igen

Intet har hjulpet! Håber I kan!!! På forhånd tak
Avatar billede Famme85 Novice
24. januar 2013 - 15:52 #1
Der er pt 6 enheder tilsluttet netværket, hvoraf den ene pc har problemet!
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2013 - 15:52 #2
har du konfigueret noget manuelt på din computers internet instillinger f.eks dns eller host fil?

Hvad med statis ip eller mac filter på din router?
Avatar billede thov Forsker
24. januar 2013 - 16:58 #3
Sluk for routeren, vent et par min. og tænd den igen.
Avatar billede Famme85 Novice
24. januar 2013 - 17:27 #4
Blandy: Hvorledes gøres dette?

thov: Det løser ikke problemet på længere sigt, kun kortvarigt!
Avatar billede am2oft Praktikant
24. januar 2013 - 17:43 #5
Avatar billede Famme85 Novice
24. januar 2013 - 18:03 #6
Kan det være noget med, at de ikke er plads til 6 enheder på routeren? Og kan dette ændres?
Avatar billede Famme85 Novice
24. januar 2013 - 18:05 #7
am2oft: Dit link hjælper mig ikke!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 21:22 #8
Det kunne måske tyde på at din enhed måske på et tidspunkt får tildelt en adresse en anden enhed har.
Kører du med 2 routere hvor den ene tager sig af trådløs del?
Avatar billede lekwd7 Nybegynder
24. januar 2013 - 22:24 #9
kan du ikke nulstille dit net-kort?

Mange gange kan man gør det ved at følge windows funktion.Tror at det hedder noget med fejlfinding...
25. januar 2013 - 09:44 #10
... hvilket STYRESYSTEM ?

Samme problem hvis det KUN er denne PC der er 'på' ? (andre er slukket)
Avatar billede kent_star Praktikant
25. januar 2013 - 21:30 #11
Du kan være uheldig hvis dit trådløse netkort kun kan køre med WEP godkendelse.
Der kan være en opdatering der automatisk er kommet til routeren, der måske har lavet om på indstillingerne.
Prøv at tjekke routerens opsætning og se om du kan finde noget om godkendelser. Hvis den står til f.eks. wpa/psk, så prøv rette den til WEP, og se om det fungere.
Husk alle andre enheder forbindelser skal have rette denne også.
Avatar billede kent_star Praktikant
30. januar 2013 - 09:25 #12
Virkede det?