Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2013 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP Upload script

Hej

Jeg sidder desperat og mangler et godt asp script til upload af filer, jeg har brugt mange timer på free asp upload, men kan simpelhen ikke undgå at den vil overskrive filerne, hvis der er 2 ens filenavne.... Hvis der fx allerede er uploaded en fil med navnet image.gif og næste fil jeg uploader hedder også image.gif, så vil den første blive overskrevet.

Er der nogle der kender løsningen på dette, eller har et foreslag til en anden mulighed?
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2013 - 09:51 #1
stadigvæk desperat efter hjælp, der må være andre end mig der har haft problemet...
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. januar 2013 - 10:12 #2
Så bliver du jo nød til at finde de filnavne der er i upload mappen og sammenligne med det filnavn du er ved at uploade.

Hvis du googler på hvordan man finder eksisterende filnavne med asp, så får du et hav af muligheder og dokumentationen for free asp upload finder du her:

http://www.freeaspupload.net/freeaspupload/documentation.asp
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2013 - 10:19 #3
Hej Michael

Jeg har lige vedlagt den sidste del af koden som burde tjekke for eksisterende fil navn, men af en eller anden grund virker det ikke. Der står blandt andet at:
Requires strSaveToPath variable to be available - and containing the path to save to
Men jeg kan ikke se hvor jeg kan sætte strSaveToPath til at være tilgængelig - og heller ikke om jeg kan teste denne del

Function GetFileName(strSaveToPath, FileName)
'This function is used when saving a file to check there is not already a file with the same name so that you don't overwrite it.
'It adds numbers to the filename e.g. file.gif becomes file1.gif becomes file2.gif and so on.
'It keeps going until it returns a filename that does not exist.
'You could just create a filename from the ID field but that means writing the record - and it still might exist!
'N.B. Requires strSaveToPath variable to be available - and containing the path to save to
    Dim Counter
    Dim Flag
    Dim strTempFileName
    Dim FileExt
    Dim NewFullPath
    dim objFSO, p
    Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Counter = 0
    p = instrrev(FileName, ".")
    FileExt = mid(FileName, p+1)
    strTempFileName = left(FileName, p-1)
    NewFullPath = strSaveToPath & "\" & FileName
    Flag = False

    Do Until Flag = True
        If objFSO.FileExists(NewFullPath) = False Then
            Flag = True
            GetFileName = Mid(NewFullPath, InstrRev(NewFullPath, "\") + 1)
        Else
            Counter = Counter + 1
            NewFullPath = strSaveToPath & "\" & strTempFileName & Counter & "." & FileExt
        End If
    Loop
End Function
Avatar billede at_dk Nybegynder
15. februar 2013 - 18:40 #4
Vil du bruge "free asp upload" eller kunne du bruge noget andet?
Prøv evt at se på Pure ASP Upload fra motobit.com
http://www.motobit.com/help/scptutl/pa99.htm

Der kan du finde en licensfri uploader op til 10 Mb som er ret velbeskrevet - og som ikke kræver installation på serveren...

/A
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. februar 2013 - 08:22 #5
Hej at_dk

beklager det sene svar, med Pure ASP virker OK - vil du smide et svar
Avatar billede at_dk Nybegynder
25. februar 2013 - 13:10 #6
Svar
Motobit: Pure ASP Upload